Smarkiai išaugusi kitų valstybių vežėjų konkurencija verčia dar labiau didinti mūsų šalies transporto įmonių darbo našumą, tobulinti rinkodarą, aktyviai taikyti modernias technologijas.
Tokios problemos paliestos penktadienį vykusiame vežėjų asociacijos „Linava” XVII kongrese. Jo metu apžvelgta situacija kelių transporto versle, apsvarstyta asociacijos veikla ir jos perspektyvos.
Asociacijos „Linava” prezidentas Algimantas Kondrusevičius savo pranešime teigė, kad situacija kelių transporto versle išlieka gana sudėtinga, tačiau yra ir optimistinių prognozių. Bendroje transporto ir sandėliavimo sektoriaus struktūroje kelių transporto sukuriama pridėtinė vertė pernai sudarė 53 proc., o šalies mastu – 5,4 proc. BVP vertė nuo 2001 metų išaugo dvigubai iki 7,2 mlrd. litų ir pasižymėjo ypač sparčiu augimo tempu, kuris 2006 metais pasiekė 19,2 proc.
Pernai kelių transportu buvo pervežta 56 mln. tonų krovinių, arba 53 proc. visų sausumos transportu gabenamų krovinių. Krovinių apyvartos augimas, pasiekęs piką 2003 metais, turėjo tendenciją lėtėti, tačiau per praėjusius dvejus metus vėl ėmė augti.
Šių metų pradžioje Lietuvoje veikė 2984 įmonės, turinčios teisę gabenti krovinius tarptautiniais maršrutais, tai yra 18,2 proc. daugiau nei 2005 metais.
Tačiau šalies transporto įmonių verslui netrūksta ir įvairių problemų. „Linavos” prezidentas A. Kondrusevičius akcentavo, kad kai kurių valstybių pasienio infrastruktūra nėra pasiruošusi padidėjusiems krovinių pervežimo srautams. Tai pasakytina apie Rusijos muitinę. Rusijoje tarptautinių krovinių kontrolės svorio centras perkeliamas į pasienį, kur gaištama daug laiko tikrinant gabenamus krovinius.
Baltarusijoje taip pat nėra geriau: yra patogus transporto koridorius, bet Lietuva iš jo negauna apčiuopiamos naudos. Beje, iki šiol mūsų šalies vežėjai turi problemų su Italija ir Lenkija.
Kongreso metu paminėta, kad jau keleri metai Lietuvoje labai trūksta vairuotojų. Tai visos ES, ne tik mūsų šalies problema. „Linava” steigia saugaus eismo centrus, kur bus ruošiami vairuotojai – mėgėjai ir profesionalai.