Kamščiai mieste vairuotojus verčia gudrauti – ne vienas jų aplenkia prie šviesoforo stovinčius automobilius vadovaudamiesi posūkius dešinėn leidžiančiomis papildomomis rodyklėmis.
„Jei visa tai daroma nepažeidžiant Kelių eismo taisyklių, bausti tokių vairuotojų nėra už ką – sankryžoje sukti dešinėn degant draudžiamam šviesoforo signalui jiems leidžia papildoma lentelė su žalia rodykle”, – sako Klaipėdos VPK Eismo priežiūros skyriaus vyr. specialistas Gintaras Ramanauskas.
Tačiau, pasak pareigūno, tokiu atveju į dešinę sukantys vairuotojai privalo duoti kelią ir nesudaryti pavojaus kitoms transporto priemonėms ir pėstiesiems, o pagaliau pasukę į kitą gatvę apsisukti jie gali tik ten, kur nebėra ištisinės linijos.
„Paprastai ištisinė juosta dviejų priešingų eismo krypčių gatvėje prieš sankryžas būna mažiausiai 20 metrų ilgio, todėl vairuotojas negali, pasukęs dešinėn, bandyti iš karto apsisukti. Tą padaryti jis gali ten, kur yra brūkšninė linija”, – aiškina G. Ramanauskas.
Gana keista situacija yra Naujojoje Uosto gatvėje – važiuojant J. Janonio gatvės link šviesofore ties KLASCO taip pat įrengta papildoma lentelė, leidžianti sukti dešinėn. Tačiau šis posūkis yra sąlyginis – čia pasukus atsiremiama į Karinių jūrų pajėgų (KJP) vartus.
Ar įmanoma gudrauti – rodant posūkį dešinėn kirsti pėsčiųjų perėją, tačiau, privažiavus keliuką į KJP teritoriją ir neva supratus, kad ten niekas neįleis, nuvažiuoti tiesiai J. Janonio gatvės link?
„Toje vietoje akivaizdžiai matyti, kad už šviesoforo esantį keliuką dešinėn užtveria KJP vartai, todėl minėtas pasiteisinimas būtų niekinis. Jei vairuotojas pravažiuoja šviesoforą šviečiant raudonam signalui ir, kaip leidžia lentelė, nepasuka dešinėn, o juda tiesiai, jis pažeidžia Kelių eismo taisykles”, – teigia specialistas.