Vakarų laivų statykloje baigtas statyti neįprastas keltas. Vakar iš Klaipėdos jis išvilktas į Norvegiją.
Tai jau tryliktas krovininis ir keleivinis keltas, kurį Vakarų laivų gamyklos grupės bendrovė Vakarų laivų statykla pastatė Norvegijos laivų statybos kompanijos „Siskertrand Verft A/S” užsakymu. Klaipėdiečiams statytojams įsiminė nepaprastai žalia spalva, kurią keltui parinko jo būsimasis savininkas iš Portugalijos.
„Pirmą kartą susidūrėme su tokiu originaliu pageidavimu. O šiaip tai įprastas užsakymas, kuriam įvykdyti prireikė maždaug 9 mėnesių. Prieš mėnesį norvegams perdavėme baigti statyti tos pačios serijos kelto korpusą”, – sakė bendrovės Vakarų laivų statykla direktorius Viačeslavas Čiumakovas.
Įvertinę gerą darbų kokybę, norvegai Klaipėdos bendrovei užsakė ne tik pagaminti korpusą, bet ir nutiesti jo vamzdynus bei izoliaciją, sumontuoti kai kuriuos laivo mechanizmus.
Greitajame 70 metrų ilgio krovininiame ir keleiviniame kelte „Patoreal” telpa 60 lengvųjų automobilių ir 500 keleivių. Jiems skirtos tik sėdimos vietos, nes keltas plauks į trumpus reisus tarp Portugalijos salų.
Pasak V.Čiumakovo, toks keltas, kurio rinkos kaina siekia 12-14 milijonų eurų, Kuršių marioms būtų šiek tiek per didelis. Tačiau Vakarų laivų statykla galėtų pastatyti ir mažesnių laivų, jeigu Smiltynės perkėla pateiktų tokį užsakymą.