LNK ir dizaineris Juozas Statkevičius svaidosi piktais pareiškimais
Praėjusią savaitę LNK nusprendė kovo 16 dieną pradedamą realybės šou „Grožio mokykla” rodyti be direktoriaus pareigas šioje mokykloje turėjusio eiti drabužių dizainerio Juozo Statkevičiaus, mat šis, anot televizijos pranešimų, ilgai vilkino sutarties pasirašymą, nuolat keitė sutarties sąlygas.
Kuo piktinasi LNK
„Mane pribloškė Statkevičiaus negarbingumas ir žodžio netesėjimas. Projekto rengėjai dar vasario pradžioje pakvietė jį tapti „Grožio mokyklos” direktoriumi, ir jis sutiko. Aptarėme pagrindines sutarties sąlygas, teisininkai pradėjo rengti sutartį. Apie tai, kad dalyvaus projekte, Statkevičius patvirtino spaudai. Paskui jo elgesys ėmė keistis. Jis pradėjo siuntinėti nesuvokiamo turinio SMS žinutes, atidėti susitikimus, delsė tartis”, – sakė projekto „Grožio mokykla” vadovė Rūta Mikelkevičiūtė. Dizaineris ėmė reikalauti mažinti filmavimo dienų skaičių, mokėti už viršvalandžius, kelti naujas sąlygas. Per derybas LNK sutiko su visomis esminėmis dizainerio iškeltomis sąlygomis, tačiau jų vis daugėjo. Filmavimo valandų skaičius mažėjo, o pinigų suma augo. Statkevičius pareikalavo padidinti jo honorarą keliolika kartų, kitaip pagrasino pasitrauksiąs iš projekto, nors jau buvo sutikęs dalyvauti. Dizaineris teigė, kad neketina laikytis žodinio susitarimo, nes „nesąs televizijos darbuotojas”.
Projekto organizatoriai tvirtina, kad be Statkevičiaus konkursas „Mis Lietuva 2007” nenukentės. Gegužės 12-ąją „Grožio mokyklos” absolventės dalyvaus „Mis Lietuva 2007” konkurse, kurio metu bus karūnuota gražiausia šių metų Lietuvos mergina.
Kas nepatinka J.Statkevičiui
Po LNK pareiškimo J.Statkevičiaus atstovai išplatino pareiškimą, kuriame dizaineris (žurnalistams į telefono skambučius praėjusią savaitę neatsiliepęs) pats pakomentavo situaciją.
„Sausio mėnesio pabaigoje LNK man pristatė abstrakčią projekto „Grožio mokykla” idėją, kuri tuo metu tik sklandė ore. Per susitikimą su LNK generaliniu direktoriumi Pauliumi Kovu išklausiau pasiūlymą tapti „Grožio mokyklos” vadovu už 10 000 litų. Išsiskyrėme sutarę tęsti derybas tik man gavus konkretų sutarties projektą, kuriame būtų ne teoriniai svarstymai, o jau konkretus pasiūlymas su scenarijumi, darbo grafiku, projekto apimtimi, nustatytu darbo laiku ir adekvačiu atlygiu, – rašo dizaineris. – Nebuvo jokio garbės žodžio ar sukirtimo rankomis – tebuvo susitarimas pradėti derybas, kai tik bus pagrindas jas pradėti. Juk idėja kažką daryti dar nėra konkretus projektas.”
Pasak J.Statkevičiaus, kol dar nieko konkrečiai nebuvo sutarta, „Grožio mokyklos” organizatoriai savavališkai suskubo pasinaudoti jo vardu bei įvaizdžiu reklamuodami projektą, traukdami rėmėjų pinigus ir kviesdami dalyves. Atrankos į šou buvo surengtos pasinaudojant dizainerio vardu, nors J.Statkevičius jose nedalyvavo.
Dizaineris piktinasi, kad likus kelioms dienoms iki filmavimo, vasario 22 dieną, jam atsiuntė sutartį, tačiau ir joje nebuvo nei projekto scenarijaus, nei darbo grafiko.
„Bandžiau kiek įmanoma greičiau susisiekti su LNK vadovu ir išsiaiškinti susidariusią padėtį. Jei samdomo šou direktoriaus norą sužinoti tikslią darbo apimtį, grafikus, galų gale savo paties statusą televizijos profesionalai vadina aikštingumu, tebūnie. Man šis projektas buvo svarbus, nes ruošiausi dirbti pasitelkęs visą savo patirtį, ir ne kelias dienas – kelis mėnesius, dėl to keisdamas profesinius planus. Esu pragmatikas, tad savo veiklą planuoju kruopščiai”, – rašo J.Statkevičius.
Kovo 6 dieną gavęs pirmąjį darbo grafiko pasiūlymą, bet ir vėl be scenarijaus, pasvėręs numatomus darbus J.Statkevičius paprašė 30 000 litų honoraro. Vertindamas pinkles, į kurias pateko, dizaineris daro prielaidą, kad šis šou rengėjų žingsnis galėjo būti iš anksto suplanuotas ir kad jis ten nebuvo pageidaujamas nuo pat pradžių. „Kai išeksploatavo mano vardą, tapau nereikalingas. Aš būčiau aktyviai dalyvavęs atrankose, ir tai būtų galėję sutrukdyti rengėjams priimti gana keistus sprendimus. Juk kai kurioms atrinktoms merginoms niekada nebus lemta tapti modeliais… Projekto rengėjai apgavo projekto dalyves, žiūrovus ir mane, klastingai viliodami pinigus iš projekto rėmėjų ir reklamdavių kišenių klaidinančia reklama.”