Pažeidimai mažina kulinarijos cechų pasiūlą

Taupydami laiką didžiųjų prekybos centrų pirkėjai kaskart rizikuoja – apie tai liudija Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos patikrinimų metu fiksuojami pažeidimai.

Nors didieji prekybos centrai džiūgauja dėl augančių kulinarijos cechų produkcijos mastų, tačiau Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT), pastebėjusi, kad situacija negerėja, nurodė mažinti kulinarijos cechuose gaminamos produkcijos kiekius.

Klaipėdos apskrities ir miesto VMVT Kretingoje bei uostamiestyje buvo sustabdžiusios bendrovėms „Maxima LT”, „Palink” priklausančių kai kurių parduotuvių kulinarijos cechų veiklą.

Juose buvo neužtikrinta patalpų, inventoriaus ir įrenginių paviršių, besiliečiančių su maistu, higienos reikalavimų, kai kurie produktai gaminti pažeidžiant gamybos technologijas ar aptikta žaliavų bei produktų su pasibaigusiais tinkamumo vartoti terminais.

Beje, viename iš uostamiesčio kulinarijos cechų konservantas natrio benzonatas naudotas kaip prieskonis ir į gaminius dėtas „iš akies”.

Plėtėsi tik asortimentas

Pasak Klaipėdos miesto valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos viršininko Virginijaus Gailiaus, užtikrinti kulinarijos cechuose gaminamo maisto saugos ir kokybės nepavyksta, nes gamybos asortimentas ir kiekiai gerokai išaugo, tačiau patalpos nedidėjo.

Kai kurių cechų pajėgumai yra padidėję dukart, o kai kurių net tris ar keturis kartus nuo jų veiklos pradžios.

VMVT direktorius Kazimieras Lukauskas yra minėjęs, kad atliktų kulinarijos cechų patikrinimų rezultatai nėra džiuginantys visoje Lietuvoje, nes padėtis nesikeičia, pažeidimai kartojasi, o anksčiau rasti trūkumai nepašalinami.

Tad šią savaitę prekybos centrams dar kartą buvo nurodyta tarnybai pateikti raštiškus įsipareigojimus dėl kulinarijos cechuose gaminamų gaminių asortimento ir jo kiekio sumažinimo.

K. Lukauskas pabrėžė, kad kulinarijos cechuose negali būti vykdoma maisto gaminių gamyba, viršijanti gamybos pajėgumus.

Nurodymų klauso

Prekybos centrų atstovų atsakymai dėl produkcijos mažinimo lakoniški – „tarnybos nurodymų klausome ir rastus pažeidimus stengiamės pašalinti”.

Bendrovės „Maxima LT” atstovė spaudai Viktorija Jakubauskaitė patikino, kad populiariausių kulinarijos cechų gaminių tikrai nebus atsisakoma. Prekyboje nebeliks tik mažesnę paklausą turinčios produkcijos.

Ji apgailestavo, kad kai kurie pirkėjai dėl VMVT nurodymų neberas savo pamėgtų produktų.

Tiesa, anot V. Gailiaus, situacija Klaipėdoje gerėja, nes pastaruoju metu skundų dėl kulinarijos cechų nesulaukiama. Kai kurie prekybos centrų atstovai ketina praplėsti produkcijos gamybos plotus.

Kokybiškas tik alkoholis

Iš VMVT praėjusiais metais gautų skundų akivaizdu, kad prekybos centrų pirkėjų labiausiai netenkina maisto produktų kokybė. Tokie skundai sudaro 60 proc. visų gaunamų.

Daugiausia priekaištų sulaukiama dėl mėsos bei jos produktų, žuvies bei jos produktų, miltinių konditerijos gaminių. Mažiausiai priekaištų pirkėjai turėjo tik alkoholiniams gėrimams, duonai ir kiaušiniams.

VMVT duomenimis, praėjusiais metais daugiausiai skundų sulaukta dėl bendrovėms „Maxima LT” priklausančių parduotuvių (88 pasitvirtino iš 386 skundų), „Norfos mažmena” (86 iš 249), „Palink” (50 iš 203 skundų), „Rimi Lietuva” (37 iš 114).

Antroje skundų vietoje – pasibaigęs garantijos terminas. Pirkėjai pastebi, kad pasenusiais produktais dažnai prekiaujama savaitgaliais arba vakarais, o apie tai informuoti parduotuvių darbuotojai nesivargina jų išimti iš prekybos ir pasenusius gaminius grąžina atgal į lentynas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.