Stambiųjų prekybos bei paslaugų įmonių atstovai svarsto, jog didesnę perspektyvą ateityje turės daugiafunkcinės nuolaidų kortelės, vienijančios kuo daugiau partnerių, tačiau įvairios parduotuvės, maitinimo bei pramogų įstaigos savųjų atsisakyti nelinksta.
JAV bent vienai lojalumo programai priklauso apie 75 proc. vartotojų, apie trečdalis pirkėjų turi dvi ar daugiau nuolaidų kortelių. Po kelias ar net keliolika kortelių savo piniginėse nešiojasi ir nemaža dalis lietuvių – savas nuolaidas siūlo vos ne kiekvienas grožio salonas, degalinė, restoranas ar parduotuvė.
Lengvina pinigines
„Sunku atsakyti, ar iš tiesų verta turėti daugybę kortelių. Tačiau pastebime tendenciją, kad pirkėjai renkasi daugiafunkcines korteles (bankinė + nuolaidos + partnerių pasiūlymai). Tokiu principu ir bandome tobulinti šiuo metu jau turimas lojalumo korteles „IKI Premija”. Tokios daugiafunkcinės kortelės turbūt ir turės didesnę perspektyvą”, – svarstė prekybos tinklo „Iki” komunikacijos direktorius Tomas Vaišvila.
„IKI Premija” kortelės yra ir bankinės, ir nebankinės. Anot T. Vaišvilos, šiuo metu „Iki” turi per 230 tūkst. lojalių pirkėjų visoje Lietuvoje, prognozuojamas ir tolesnis šio skaičiaus augimas. Pasak jo, lojalumo korteles verta turėti ne tik dėl nuolaidų už tam tikras prekes, bet ir dėl palankių sąlygų būsto kreditui, nuolaidų knygynuose, draudimo paslaugoms, buities technikai, kompiuteriams, kurui, kelionėms, vaistams ir kt.
„Manome, kad tiek kortelių turėti tikrai neverta, pakanka turėti vieną MAXIMA kortelę – sutaupote maistui, kurui, vaistinėms prekėms, telefoniniams pokalbiams ir taip toliau” – teigė ir bendrovės „Maxima LT”, kuri taip pat turi išleistų kartu su bankais ir paprastų, vadinamų lokaliųjų, kortelių, atstovė ryšiams su visuomene Viktorija Jakubauskaitė.
Anot jos, šiuo metu įvairių aktyvių kortelių prekybos tinklas turi apie 650 tūkst.
Mintį, kad viena kortelė užtikrintų kuo daugiau nuolaidų, puoselėja ir apie 200 partnerių (400 vietų) visoje Lietuvoje turintis „Laisvalaikio” klubas. Pasak šio projekto vadovės Jurgitos Griciūtės, kortelės atsiradimą lėmė pats gyvenimas. Iš pradžių laikraščiuose buvo spausdinami kuponai, kuriuos išsikirpus buvo galima gauti, pavyzdžiui, nuolaidą į kiną. Pastebėjus, jog šie kuponai tapo ypač paklausūs, „gimė” nuolaidų kortelė.
Anot J. Griciūtės, pasitaiko, kad kortele, kuri suteikia nuolaidą tik vienoje parduotuvėje ar įstaigoje, pasinaudojama tik kartą, piniginė jų prigrūdama. Siekdamas klientų patogumo „Laisvalaikio” klubas piniginę dar palengvino pasiūlydamas bendrą „Laisvalaikio” partnerių teikiamų nuolaidų ir SEB Vilniaus banko kredito kortelę.
Nauja kortelė – nauji klientai
Tačiau net ir jungdamiesi prie partnerių, teikiančių nuolaidas su viena kortele, kai kurie prekybininkai ir paslaugų teikėjai drauge išlaiko ar kuria ir tik savas nuolaidų korteles.
„Priežastis labai paprasta – mūsų klientų segmentas nebūtinai atitiks kitos prekybos sistemos, prekybos centro, segmentą”, – aiškino bendrovės „Neste Lietuva” mažmeninės prekybos skyriaus vadovas Ringaudas Steikūnas.
Jungtinių nuolaidų kortelių su kitais partneriais „Neste” degalinių tinklas neturi, tačiau jame suteikiamos nuolaidos ir naudojantis kai kurių prekybos centrų, taip pat ISIC kortelėmis.
„Laisvalaikio” klubo partnerio vyninės „Petit Marseille”, turinčios ir savas nuolaidų korteles, vadovas Dainius Vasiliauskas pastebi, kad kai kurie daug nuolaidų kortelių turintys klientai jų net nesinešioja – tiesiog palieka, pavyzdžiui, bare, kur nuolaida galioja. Atėjus apie čia laikomą kortelę reikia barmenui tik priminti.
Anot D. Vasiliausko, nuolaidų kortelėmis pabrėžiamas išskirtinumas, žmogui suteikiamas ypatingo kliento statusas. Atgalinis ryšys esąs svarbus – žmogus turi jausti, kad apie jį pagalvojama.
Savų nuolaidų kortelių neplanuoja atsisakyti ir boulingo centras „Smūgis”. Anot jo savininko Sauliaus Budino, prie „Laisvalaikio” klubo partnerių „Smūgis” prisijungė savas jau turėdamas. Beje, šios taip pat yra „sustambėjusios” – vienija jau ne vieną paslaugų teikėją.
Kodėl turint lokalią nuolaidų kortelę prisijungiama ir prie vienijančios daugiau partnerių? „Todėl, kad klientui būtų didesnės galimybės, praplėsti jų ratui”, – paaiškino S. Budinas.
Galimybė informacijai pasiekti didelį vartotojų ratą prisijungti prie plačiai žinomų „Laisvalaikio” klubo bei „Olialia gold” partnerių paskatino motosaloną „Yamaha”. Anot salono vadybininko Manto Rimeikio, yra ir minčių apie savą nuolaidų kortelę, tačiau nebent tolimoje ateityje.
Seną išlaikyti pigiau
Pasak T. Vaišvilos, prekybos tinklas „Iki” yra nuolaidų kortelių Lietuvoje pionierius – 2003 metų balandį pirkėjams pasiūlyta „IKI Premija” buvusi pirmoji šalyje asmeninė lojalumo kortelė.
2003 metų pavasarį nuolaidų kortelę privatiems asmenims, ieškodama kelių, kaip įsigyti naujų ir turėti būtent sau lojalių klientų, įdiegė „Neste Lietuva”. Tų pačių metų gruodį pirmąją kortelę su SEB Vilniaus banku išleido „Maxima”.
Pasak T. Vaišvilos, įdiegiant nuolaidų kortelę remtasi Vakarų patirtimi – ten tokios lojalumo programos egzistuoja jau gana seniai.
„Prieš kokius 10 metų rinka nebuvo užpildyta – parduotuvių nebuvo tiek daug. Dabar, nors pagal prekybos centrų skaičių dar atsiliekame nuo Lenkijos, kitų Vakarų šalių, rinka pildosi, o užpildytoje, be kainodaros, laimi tas, kuris turi lojalius pirkėjus”, – sakė T. Vaišvila.
Tiesa, anot jo, tikslas nėra tik kairėn dešinėn dalyti korteles, kurios vėliau bus vienos iš tų 10-20, be naudos dulkančių piniginėje ir tik užimančių vietą. Sėkmės įrodymas esąs tas, kad nuolaidų kortelę įsigijęs pirkėjas paprastai ja ir naudojasi.
Anot R. Steikūno, sprendžiant iš klientų reakcijos, nuolaidų kortelę turėti verta, nors ir nėra nustatyta kokio nors skaičiaus, kiek vidutiniškai turint kortelę sutaupoma pinigų degalams – viskas priklauso nuo perkamo kiekio.
Anot V. Jakubauskaitės, „Maxima” tinkle per metus viena kortelė vidutiniškai sutaupo 80 litų.
Aktyviausi IKI pirkėjai, pirkdami „Uždarbio” ženklu pažymėtas prekes, anot T. Vaišvilos, per mėnesį gali uždirbti ir per 200 litų, o pasyvesni sutaupo 40-50 litų. Per metus suteikiama apie 10 mln. litų nuolaidų. Lojalumo kortelių reklama bei nuolaidos atsieina daug, tačiau pigiau išlaikyti seną klientą, nei privilioti naują, – pabrėžė T. Vaišvila.
Pasak D. Vasiliausko, nuolaidos kortelių savininkams atsieina nemažas sumas, tačiau to suskaičiuoti nelabai įmanoma – gal be kortelės klientai iš viso nebūtų atėję.
Vienintelis šalyje nuolaidų kortelės neturintis prekybos tinklas „Rimi” neatmeta galimybės jos kada nors turėti. Pasak bendrovės „Rimi Lietuva” atstovės ryšiams su visuomene Ramintos Stanaitytės-Česnulienės, lojalumo sistema šiuo metu yra kuriama – norima turėti unikalesnę, išsiskirti iš kitų. Beje, kortelės nebuvimas nereiškia, kad pirkėjas pamirštamas – jo lojalumas esą skatinamas įvairiomis akcijomis, su tiekėjais bendrais projektais ir panašiai.