Nemažai daugiabučių namų gyventojų dar netenkina nauja namų administravimo ir priežiūros tvarka
Pernai pradėjus įgyvendinti Kauno gyvenamųjų namų priežiūros reorganizavimo programą, kai kurių seniūnijų gyventojai pradėjo skųstis „City Service” ir „Žaido” administravimu bei jų teikiamomis paslaugomis
Laisvės alėjos 28-ojo namo gyventojai nėra susivieniję į bendrijas ar sudarę jungtinės veiklos sutartį, tačiau, kaip teigia namo gyventoja Elena Baršauskienė, nuo seno turi išsirinkę namo komendantą ir visus bendrus reikalus sprendžia kartu.
„Praėjusių metų liepą nunešiau į antrinę „City Service” įmonę „Žaidas” mūsų namo komendanto pasirašytą prašymą sutvarkyti vienos namo laiptinės laukujes duris. „Žaido” darbuotojai maloniai priėmė ir pažadėjo iki rudens prašymą įvykdyti, tačiau iki šiol to nepadarė” – klausė E.Baršauskienė.
„City Service” Kauno padalinio vadovas Tomas Augutavičius teigė, kad durys nepakeistos todėl, kad bendrovė, su kuria sudaryta sutartis dėl durų gamybos, nevykdo šio savo įsipareigojimo. Tuo tarpu „City service” jau suremontavo ar pakeitė senąsias duris naujomis dešimtyje daugiabučių namų.
Kas prižiūri, kaip dirba daugiabučius namus administruojančios įmonės? Pasirodo, tokią veiklą neseniai pradėjo Savivaldybės Ekonomikos departamento Turto tvarkymo skyriaus Statinių naudojimo priežiūros poskyris, kuris, kaip ir Vilniuje, ilgainiui turėtų tapti atrama gyventojams, nepatenkintiems daugiabučių namų priežiūra.
„City Service” administruoja ir prižiūri 205 daugiabučius namus Dainavos mikrorajone ir miesto centre. Dainavos seniūnijos teritorijoje dirba trys namų administratoriai. Jiems pavaldi 30 įvairių specialybių meistrų grupė, kuri atlieka smulkius namų techninės priežiūros darbus pagal gyventojų iškvietimus (kas dieną įregistruojama net 40-50 iškvietimų). Už tokias paslaugas (pakeisti sudaužytą laiptinės durų stiklą, sutvarkyti prakiurusį lietvamzdį ar įtrūkusį „gyvatuką” ir pan.) gyventojai nemoka.
Anot T.Augutavičiaus, „City Service” yra sudariusi sutartį su avarinėmis tarnybomis, todėl, pavyzdžiui, vandens ar kanalizacijos tinklų avarijos daugiabučiuose atveju gyventojai, iškvietę reikalingą avarinę tarnybą, už jos paslaugas taip pat nemoka, nes jos priklauso techninės priežiūros darbų kategorijai.
Gyventojų užsakymus telefonu registruoja „Lintel” ir perduoda „City Service”, todėl visada yra galimybė patikrinti, ar išties buvo užsakymas, kas ir kada skambino, ko prašė. Beje, vien nuo rugsėjo „City Service” tarnyba Dainavos seniūnijos teritorijoje esančiuose daugiabučiuose namuose atliko beveik pusketvirto tūkstančio techninės priežiūros darbų, neskaičiuojant stogų perdengimo, šilumos ūkio remonto ir kitų stambių užsakymų, už kuriuos gyventojai turi mokėti.
Dainavos seniūnijos gyventojai nepatenkinti, kad vis daugiau turi mokėti už namų teritorijos priežiūrą. „Taip yra todėl, kad Panemunės butų ūkis, su kuriuo sudarėme sutartį dėl kiemų priežiūros, vis didina paslaugos kainą. Dabar ji smuktelėjo, nes mes juos informavome apie gyventojų nepasitenkinimą. Tuo tarpu miesto centre namų kiemų švarą prižiūrinti kita tarnyba įkainių nekėlė”, – aiškino T.Augutavičius.
Taikos prospekto 63-iojo namo gyventojai, turintys savo tarybą ir pirmininką, jau seniai garsėja veiklumu: šio namo tarybos iniciatyva sutvarkyta pagrindinė namo elektros spinta, išlygintos duobės kieme, įrengti greitį ribojantys kalneliai, modernus šiluminis mazgas ir t.t. Namo tarybai (oficialiai neregistruotai gyventojų organizacijai) vadovaujantis Algirdas Uvainis turi priekaištų „City Service” administratoriui ir teikiamoms paslaugoms.
„Mano nuomone, – sakė A.Uvainis, – reiktų, kad administratorius neignoruotų namo tarybos pasiūlymų ir sprendimų. Mes norime patys pasirašyti atliktų darbų paskyroje, kad būtų užtikrinta jų kokybė, neprirašinėjami neatlikti darbai. „City Service” tarnyba turėtų priimti tik namo tarybos sprendimu pirmininko pasirašytus užsakymus, o individualiai iškvietusieji minėtos tarnybos žmones už atliktus darbus turėtų mokėtų iš savo kišenės, o ne iš bendros namo sąskaitos”.
„Administruoti namo reikalus išties lengviau, kai yra bendras gyventojų sutarimas. Tai itin aktualu, kai reikia priimti sprendimus dėl stambesnių remonto darbų, tačiau esu tikras, kad visai nebūtinas namo tarybos sutikimas dėl smulkių techninės priežiūros darbų”, – sakė T.Augutavičius. Kartu jis sutiko, kad, priimant atliktus darbus, dokumentą turi ir gali pasirašyti paslaugos užsakovas – tarybos pirmininkas arba individualus užsakovas. „City service” atliktų darbų paskyroje yra palikta vieta gyventojų pastaboms, pasiūlymams ir pageidavimams. Minėtose paskyrose per pusmetį atsirado ne tik pastabų, bet ir apie 60 teigiamų atsiliepimų.
Miesto Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Roberto Stanionio nuomone, reiktų įteisinti seniai egzistuojančias namų tarybas, patikslinti jų funkcijas, kad nekiltų konfliktų su namų priežiūrą administruojančiomis tarnybomis. Anot T.Augutavičiaus, reiktų ne tik įteisinti namų tarybas, bet ir suteikti joms tokių pat lengvatų finansuojant remonto darbus kaip ir, pavyzdžiui, bendrijoms.
Anot Dainavos ir Centro rajonų gyventojų, labai sunku prisiskambinti į „City Service” ir „Žaidą”. T.Augutavičius paaiškino, kad bendrovės lėšomis įrengtose daugiabučių namų skelbimo lentose jau nurodomas tiesiogiai namo reikalus administruojančio žmogaus telefonas. Tad gyventojai galės kreiptis tiesiai į savo administratorių.