Automobilių eilės Lietuvos ir Rusijos pasienyje nusidriekė dėl prieššventinio transporto srauto bei kiek pasikeitusios įvažiavimo į Rusiją tvarkos
Vykstantys į Kaliningrado sritį Rusijoje neregistruota transporto priemone turėtų neprarasti kantrybės, nes norėdami įvažiuoti į Kaliningrado sritį eilėse bus priversti rymoti iki pusės paros. Problemai spręsti prieš kelias dienas Panemunės kelio poste buvo surengtas Lietuvos bei Kaliningrado srities pasienio ir muitinės tarnybų atstovų susitikimas, kur tartasi, kaip kovoti su ilgėjančiomis eilėmis.
Rusai nespėja
Klaipėdos teritorinės muitinės viršininkas Antanas Šipavičius LŽ teigė, kad iškilę nesklandumai neturi jokio politinio atspalvio – kalta nepajėgi Rusijos pasienio infrastruktūra. „Visi prieš šventes skuba baigti kontraktus, susivežti krovinius, kad galėtų ramiai švęsti. Rusijos pusėje pasienio postas nepajėgus aptarnauti tokio srauto, tad ir susidaro eilės. Taip kasmet būna”, – sakė Šipavičius.
Pareigūnas pripažino, kad viena iš priežasčių, trukdančių spartų transporto priemonių judėjimą Lietuvos ir Rusijos pasienyje, – naujos tvarkos įsigaliojimas. Pagal ją, Rusijoje neregistruotiems lengviesiems automobiliams bei tuščioms krovininėms transporto priemonėms, įvažiuojančioms į Kaliningrado sritį, kaskart būtina pildyti laikino įvažiavimo dokumentus. Vairuotojai privalo užpildyti deklaraciją, kad Rusijos muitinės pareigūnai įvažiuojančioms transporto priemonėms išduotų vienkartinį laikino įvažiavimo sertifikatą.
„Ta tvarka galioja senokai, tik truputį pasikeitė. Iki šiol leidimai buvo daugkartinio naudojimo. Naujoji tvarka automobilių stovėjimo laiką pasienyje gali pratęsti apie 20 procentų”, – sakė Šipavičius.
Vežėjams nė motais
Eilės prie Kaliningrado sienos negresia pilniems krovininiams automobiliams, nes jiems galioja kita sienos kirtimo tvarka. Be to, pasak Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava” prezidento Algimanto Kondrusevičiaus, Lietuvos vežėjai Kaliningrado kryptimi beveik nevažiuoja.
Šipavičiaus teigimu, be tuščių vilkikų, eilėse stringa nemažai iš Lietuvos į Kaliningradą eksportuojamų automobilių. „Čia juos perka ir veža į Kaliningradą. Ten juos formina kaip importuojamus, jie laukia toje pačioje eilėje kaip ir krovininiai. Dienomis, kai lengvųjų automobilių srautas didesnis, eilė pailgėja”, – pasakojo jis.
Šipavičius tikino, kad Rusijos pasieniečiai patys labai suinteresuoti problemos sprendimu, todėl labai geranoriškai bendradarbiauja. Anot jo, šiuo metu automobilių srautas dvigubai viršija postų pralaidumą.