Kompaktinių vienatūrių segmente dar daugiau šviežio vėjo ketina įnešti atnaujintas vokiškas automobilis
Lapkričio viduryje savo istorine praeitimi garsėjančioje Italijos sostinėje Romoje surengtame atnaujinto „Volkswagen Touran” vienatūrio pristatyme gamintojai tvirtino tikį, kad atjaunėjęs modelis nenusileis ir netgi aplenks savo populiarumu prieš trejus metus nuo konvejerio nuriedėjusį pirmtaką. Atrodo, kad vokiško automobilio pristatymas šioje šalyje pasirinktas neatsitiktinai, mat pastarajam vienatūriui itin tinka itališko temperamento apibūdinimas: rafinuotas, tvirtas, intelektualus ir išbaigtas.
Statant į vietą vairuoti nereikia
Bene labiausiai naujajame „Volkswagen Touran” akcentuojama įdiegta techninė naujovė – „Park Assist” sistema, automatiškai surandanti laisvą vietą automobiliui ir pastatanti į ją transporto priemonę. Būtina pabrėžti, kad ši technologija leidžia vairuotojui atsiriboti nuo karštligiško vairo sukiojimo, mat automobilis tuo užsiima pats, o ši procedūra užtrunka vos keliolika sekundžių. Jau vien dėl šios naujovės „Volkswagen Touran” pelno išskirtinio vienatūrio titulą, mat iki šiol tai yra pirmasis vienatūrio tipo automobilis, galintis pasigirti tokiu intelektu.
Procesas visiškai nesudėtingas: atvažiavus iki reikiamo kelionės taško ir pastebėjus greta kelkraščio tarp kitų dviejų mašinų esančią laisvą vietą, vairuotojui tereikia priekyje pavarų svirties esančio vieno klavišo paspaudimu aktyvuoti „Park Assist” sistemą, o po to neskubant (ne greičiau nei 30 km/h) pravažiuoti pro šalį. Jau kone tą pačią akimirką, vos tik prariedėjus pro nusižiūrėtą vietą sustoti, automobilis informuos, kad jam pakanka pastebėto ir apskaičiuoto ploto, todėl vairuotojui teliks įjungti atbulinę pavarą ir paleisti iš rankų vairą. Tiesa, parkavimosi greitį stabdžio ir akceleratoriaus pedalais privalo valdyti pats vairuotojas.
Keliolika sekundžių, ir automobilis vikriai atsiduria net ir ganėtinai nedideliame tarpe tarp kitų mašinų. Sistema automatiškai išsijungia, jei statymo greitis yra pernelyg didelis (pavyzdžiui, netyčia smarkiau spustelėjus akceleratoriaus pedalą) arba vairuotojui sugriebus vairą. Automobilio gamintojai užtikrino, kad tokia funkcija puikiai veiks tiek su automatine, tiek ir su mechanine pavarų dėžėmis.
Ne paslaptis, kad būtent automobilio statymo užduotis pradedantiesiems vairuotojams bene dažniausiai pakiša koją laikant praktinio vairavimo egzaminą. Naujojo „Touran” pristatyme dalyvavę žurnalistai juokavo, kad pastaroji funkcija itin smarkiai turėtų praversti dailiosios lyties atstovėms, paprastai patiriančioms nemažai streso tokiose situacijose, kai reikia gerai jausti ir įvertinti transporto priemonės gabaritus. Beje, gamintojai užtikrino, kad „Park Assist” sistema, montuojama kartu su priekinėje ir galinėje automobilio dalyje privalomais atstumo davikliais, papildomai kainuos tikrai nedaug.
Naujovės padidino komfortą
Žiūrint į atnaujintą modelį iš šalies, į akis krenta „paryškintos” išorės linijos ir kiti akcentai, bylojantys apie automobilio atsinaujinimą. Vienu išskirtinių šio modelio bruožų galima laikyti blizgančias chromuotas radiatoriaus groteles, kurias juosia plati, it veidrodis spindinti būtent naujiesiems „Volkswagen” automobiliams būdinga „šypsena”. Kartu atnaujinimų sulaukė ir priekinis buferis, apatinėje dalyje tradiciškai talpinantis akies nerėžiančius naujoviškus priešrūkinius žibintus. Čia negali likti nepaminėti ir stilingi, tarsi erelio žvilgsnį primenantys priekiniai žibintai, galintys būti ir su biksenoninės šviesos prožektoriais, pasisukančiais pagal posūkio trajektoriją. Galinė antrosios kartos „Volkswagen Touran” automobilio dalis taip pat nestokoja patobulinimų: naujoviški, šios markės firminiu ženklu tampantys žibintai ir neženkliai modifikuotas užpakalinis buferis.
Atnaujintasis „Touran” vienatūris, ne išimtis, išsiskiria ir daugybe modifikuotų interjero elementų bei dar didesniu kiekiu serijinės įrangos komponentų. Be to, dar vienas šio vienatūrio privalumas – trys antrosios eilės ir dvi trečiosios eilės keleiviams skirtos sėdynės. Visos šios sėdynės lengvai ir patogiai transformuojamos ir tokiu būdu sudaro galimybę padidinti kroviniams skirtą erdvę iki įspūdingo 1989 litrų tūrio. Gamintojų teigimu, iš visų rinkoje pasirodysiančių „Volkswagen Touran” automobilių 40 proc. jų bus septynviečiai.
Derėtų pripažinti, kad gerokai atnaujintas „Touran” neišsiskiria perdėta ekstravagancija, o veikiau netgi priešingai – išlieka ištikimas tradiciniam „Volkswagen” gamintojų vienatūriams suteiktam braižui. Atrodo, kad ne veltui sakoma, jog genialu viskas, kas paprasta.
Kita vertus, sakyti, kad šis vienatūris – paprastas automobilis, būtų mažų mažiausiai perdėtai kuklu. Juolab kad riedant vingiuotais ir kalnuotais Italijos keliais jis leido pamiršti esąs vienatūris ir suteikė vairuotojui malonumą pajusti preciziško transporto priemonės valdymo ypatumus. Vos tik atsisėdus prie atnaujinto „Touran” vairo nustebino į bet kokias vairuotojo užgaidas reaguojantis akceleratoriaus pedalas, informatyvus vairas, tikslus ir greitas pavarų dėžės darbas bei nuolatinis automobilio sukibimas su keliu net ir staigiuose kelio vingiuose. Kokybiškos salono apdailos medžiagos bei teisinga garso izoliacija neleidžia šiam vienatūriui erzinti savo šeimininko bildesiais ar kitokiais ausį rėžiančiais garsais, netgi jam važiuojant siauromis, akmenimis grįstomis Italijos kaimelių gatvėmis.
Plati variklių gama
Kaip jau įprasta „Volkswagen” markės automobiliams, jie pirkėjus masina ne tik aukšta kokybe, prieinama kaina, bet ir itin plačia variklių gama. Naujajame „Touran” modelyje tiek benzininių, tiek ir dyzelinių „širdučių” spektras taip pat platus.
Nuo kitų metų pavasario į naujuosius „Volkswagen Touran” pirmą kartą bus pradėti montuoti ir galingiausi benzininiai varikliai, turintys sudvigubintą oro įpūtimo technologiją ir išvystantys 125 kW/170 AG. Šis sportiškas ir ekonomiškas VW atstovas turės serijinę DSG transmisiją su dviguba sankaba. Dar šiemet rinkoje startuos „Touran” su 1,4 TSI varikliu, išvystančiu 103 kW/140 AG ir DSG pavarų perdavimo mechanizmu, pirmą kartą panaudotu „Golf GT” automobiliuose. „Touran” su šiuo varikliu gali pasiekti maksimalų 198 km/h greitį, o jo vidutinės degalų sąnaudos – tik 7,5 l/100 km. Platus ir dyzelinių jėgos agregatų panaudojimo spektras: tai TDI varikliai, išvystantys 66 kW/ 90 AG, 77 kW/105 AG, 103 kW/140 AG ir 125 kW/170 AG.
Dar viena „Touran” vienatūryje pritaikyta naujovė – visi TDI ir TSI varikliai nuo 77 kW/105 AG gali būti naudojami su dvigubą sankabą turinčia DSG transmisija, kuri, pasak daugelio ekspertų ir specialistų, gali būti sportiškiausios ir ekonomiškiausios automatinės transmisijos pasaulyje etalonu.
Spėjo pelnyti pripažinimą
„Touran” bemaž nepasiekiamas konkurentams ne tik dėl plataus variklių ir transmisijų spektro, bet ir dėl daug didesnės vidaus erdvės. Dėl šių kriterijų „Touran” tapo populiariausiu visureigiu asmeniniam ir tarnybiniam naudojimui. Pristatymo metu savo naujajam gaminiui pagyrų negailėję „Volkswagen” koncerno atstovai vardijo, kad jau nuo pat 2003-iųjų, kai pirmąkart dienos šviesą išvydo nuo konvejerio nuriedėjęs „Vokswagen” automobilis su „Touran” vardu, jis nepaliko jokių šansų artimiausiems varžovams ir įsitvirtino savo gimtojoje Vokietijoje pirmoje vietoje vienatūrių segmente. Populiariausiųjų vienatūrių trejetuke „Touran” modelis išsilaiko ir Europos mastu. Be to, per pastaruosius trejus metus šios markės automobilis jau spėjo pelnyti apie dešimt apdovanojimų visame pasaulyje bei tapo nugalėtoju daugiau nei dviejose dešimtyse įvairių testų. Paklausti, į kokio amžiaus auditoriją taikosi gamintojai siūlydami naująjį „Touran”, „Volkswagen” atstovai tikino, kad šį automobilį rinksis ir jaunos šeimos, auginančios kelis iki dvylikos metų vaikus, ir solidesnio amžiaus žmonės, mėgstantys keliauti ir su savimi gabentis daugiau vietos užimantį sporto inventorių ar kitus būtinus laisvalaikio atributus.