Europoje vertinama dėl mobilumo Lietuvos krovinių vežėjų automobiliais asociacija „Linava” laivybos operatorių prašys atidaryti naujų keltų linijų iš Klaipėdos.
„Linavos” prezidentas Algimantas Kondrusevičius teigia, kad autotransporto įmonių šalyje mažėja, bet automobilių skaičius didėja. Lietuva turi 18 tūkstančių Europos Sąjungos (ES) licencijuotų automobilių, leidžiančių vežti krovinius. Daugiau kaip 130 tūkstančių kartų per metus vilkikai su lietuviškais numeriais važiuoja į Rusiją.
Kiekybės našta
Tarptautinių pervežimų mastu lietuviai lenkia Rusiją, Čekiją ir kai kurias senąsias ES nares. Nors įmonių pelningumas nėra didelis, laukiama, kad šių metų finansiniai rezultatai bus geresni nei per trejus praėjusius metus. Siekdamos paslaugų efektyvumo įmonės pradėjo taikyti naują pervežimų formą, kai keltais plaukia tik mašinos, o vairuotojai krovinius pasiima uostuose.
„Esame užėmę gerą startinę poziciją, tik reikia ją išnaudoti. Mūsų kiekybė mums tampa našta. Trūksta geresnės sąveikos su kitomis transporto rūšimis ir logistikos centrų. Šiuo metu šalyje veikia tik vienas logistikos centras – tai Klaipėdos uostas”, – pažymėjo Kondrusevičius.
„Linavos” įmonėms priklauso 90 proc. šalies transporto įmonių autoparko. Vilniaus ir Kauno regionų automobilių vairuotojai retai naudojasi jūrų keltais, veža krovinius sausumos keliais, o Vakarų Lietuvos vežėjai yra Klaipėdos, Liepojos, Rygos ir Talino uostų klientai.
Klaipėdoje veikia linijos į Vokietiją (Kylį, Zasnicą), Pietų Švediją (Karlshamną), Daniją (Arhusą), Kaliningrado srities Baltijsko uostą.
Kondrusevičius prognozuoja, kad iki metų pabaigos Lietuvos laivybos operatoriaus „DFDS Lisco” keltai plukdys 80 tūkstančių „Linavos” treilerių ir autotreilerių, dešimtadaliu daugiau nei pernai. Tai sudarys daugiau nei pusę visų jūrų perkėloje keltų kelių transporto priemonių.
Trūksta Stokholmo
Vežėjų nepasitenkinimą kelia tai, kad gauti bilietą į keltą paslaugų sezono metu (vasarą ir metų pabaigoje), jei įmonė iš anksto nėra susitarusi su laivybos operatoriumi, praktiškai neįmanoma. Tai rodo, kad ro-ro krovinių gabenimo galimybės Klaipėdos uoste baigiamos išnaudoti.
„Dalis vežėjų į Švediją keliasi iš Liepojos ar Rygos. Mes žadam grįžti prie derybų su DFDS ar ieškoti naujo operatoriaus, visų pirma, dėl linijos į Stokholmą. Nors ir šiandien viena „Linavos” įmonė keltų 25-30 treilerių per savaitę. Taip pat norėtume, kad Klaipėdoje atsirastų bilietų į Anglijos linijas pardavimo operatorius, nes dabar mūsų įmonės bilietus į keltus perka per čekus ar vengrus. Kai būtų žinomas tokių bilietų poreikis, galbūt išryškėtų linijos iš Klaipėdos į Angliją reikalingumas”, – kalbėjo Kondrusevičius.
„DFDS Lisco” atstovas Vaidas Klumbys pažadėjo, kad gavę „Linavos” prašymą dėl Stokholmo būtinai jį svarstys. Jis patikino, kad bilietus į Angliją galima užsisakyti ir Lietuvoje. Klumbio teigimu, bilietus į DFDS keltus, plaukiančius iš Danijos ir Vokietijos į Anglijos uostus, lietuviai pradėjo pardavinėti neseniai. Jo žiniomis, iš Klaipėdos į Angliją vyksta 100 treilerių per mėnesį.