Jachtos slepiamos nuo žiemos

Šiuo metu Klaipėdos pilies jachtų uoste kas dieną iš vandens iškeliama po keletą laivų.

Iškėlus paskutinę jachtą ant kieto paviršiaus, bus fiziškai baigtas buriavimo sezonas, kuris šiemet buvo rekordinis.

„Šis metas yra košmaras, darbų ir rūpesčių daugybė. Kas dieną keliame laivus į krantą. Orų prognozės kol kas šalčių nepraneša, tačiau žmonės nuolat skambina ir baiminasi, kad nespėsime iškelti jų laivų, įšaldysime”, – sakė Pilies jachtų uosto vadovas Kastytis Bartusevičius.

Tvarkymosi darbus trukdo buriavimo sezono vis dar nenorintys baigti pavieniai turistai. Šią savaitę į uostamiestį buvo atplaukusi lenkų jachta.

Iki gruodžio vidurio iš vandens jau turėtų būtį iškelti ir pontonai. Ramybė jachtų uoste įsivyrauja tik du mėnesius per metus – sausį ir vasarį.

Kovą vėl prasideda darbai, nes reikia į vandenį nuleisti pontonus, pradėti ruoštis leisti jachtas į vandenį.

Rekordiniai metai

Šiemet pasibaigęs buriavimo sezonas buvo įspūdingas. Pilies jachtų uoste nuolat buvo laikyta 150 laivų.

Klaipėdiečių jachtos sudaro apie 20 procentų visų laivų. Dauguma yra iš Vilniaus ir Kauno.

Pernai uoste nuolat laivus laikė 90 savininkų. Šiemet prie nuolatinių uosto narių prisijungė net šešiasdešimt, o pernai keturiasdešimt laivų daugiau.

Pastarieji dveji metai ir pasižymėjo didžiausiu augimu.

Prieš septynerius metus Pilies jachtų uoste stovėjo vos šeši laivai. 2000 metais padidėjo iki dvidešimties, po metų iki trisdešimties laivų.

Šiemet iš užsienio uostamiestyje apsilankė 300 svečių jachtų. Tai net penkiasdešimt daugiau nei pernai.

Braunasi į elingus

Sparčiai daugėjant jachtų kyla ir naujų bėdų, nes ne visi laivai telpa į elingus.

Šiuo metu daugiausiai į elingus galima „sukišti” 90 laivų. Dalį netilpusių žmonės išsiveža arba palieka saugoti ant kranto.

K.Bartusevičius stebėjosi, kad lietuviai žūtbūt nori patekti į elingus.

Anot jo, Suomijoje žmonės be širdies graužaties palieka laivus lauke po tentu, nors ten žiemos būna dar šaltesnės.

Saugoti laivus ant kranto yra beveik dvigubai pigiau.

Pilies jachtų uoste dešimties metrų ilgio katerį mėnesį laikyti vandenyje kainuoja 420, elinge – 350, o ant krantinės – 200 litų.

Tokio pat ilgio jachtą mėnesį laikyti vandenyje kainuotų 250, elinge – 210, o ant krantinės 125 litus.

Plėsis į Danę

Šiuo metu Pilies jachtų uostas jau yra beveik užkimštas ir kitais metais daugiau naujų jachtų prišvartuoti bus sudėtinga.

Aplink piliavietę esančiame kanale jau nebėra kur plėstis. Vienintelė galimybė gerokai padidinti priimamų jachtų kiekį – persikelti ir į Danę.

Tačiau šiuo metu Danės upe plaukioja Smiltynės perkėlos keltas.

Tikimasi, kad kitų metų pabaigoje Kruizinių laivų terminalo pietiniame rage bus įrengta prieplauka ir Danės kanalas visas bus paskirtas tik pramoginiams laivams. Manoma, kad čia turėtų tilpti apie šimtą jachtų.

Tada būtų galima priimti ir dideles jachtas.

Pilies jachtų uosto gylis vietomis siekia keturis metrus. Tačiau įplaukiančių jachtų dydį riboja ties pasukamuoju tilteliu esantis tik 2,2 metro kanalo gylis. Faktiškai į uostą gali įplaukti iki 15 metrų ilgio jachtos.

Baltijos jūrą raižančios jachtos dažnai būna ir 18 metrų ilgio, jų grimzlė siekia tris metrus.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.