Bilietai iki rinkimų nebrangs

Gerėjant bendrovės finansiniams rodikliams, „Kauno autobusų” darbuotojai iš administracijos reikalauja didesnių atlyginimų

Jau kitų metų pirmą ketvirtį Kaune gali brangti keleivinio transporto bilietai. Tokios galimybės neatmeta nei „Kauno autobusų” vadovai, nei miesto politikai. Tiesa, iki savivaldos rinkimų, kurie įvyks 2007 metų vasario 25 dieną, bilietų kainos nedidės. Dar šių metų gegužę buvo siūlyta didinti bilieto kainą 10 proc., bet to daryti miesto politikai nesiryžo.

Iki rinkimų sprendimo nebus

Nemaloni naujiena paaiškėjo atsitiktinai, vakar „Kauno autobusų” darbuotojų profsąjungai surengus spaudos konferenciją penkiolikos metų jubiliejaus įsteigimo proga. Jos klausėsi ir „Kauno autobusų” generalinis direktorius M.Grigelis. „Kauno dienos” paklaustas, ar neketinama artimiausiu metu didinti bilietų kainų, M.Grigelis atsakė, kad tai spręs politikai.

Gegužę Savivaldybės Transporto skyrius Tarybai jau siūlė didinti bilietų kainas iki 1 lito, bet tąsyk politikai to padaryti nesiryžo.

Pasak „Kauno autobusų” vadovo M.Grigelio, šiuo metu bilietai važiuoti troleibusu ir autobusu kainuoja 90 centų, bet „realiai bilietas turėtų kainuoti 1,3-1,4 lito”.

Už lengvatas turinčių keleivių pervežimą „Kauno autobusams” kasmet skiriama apie 6 mln. litų. Bendrovė dabar gauna 22 mln. litų dotacijų.

Nepritaria ilgesnei darbo savaitei

Didesnių nesutarimų tarp „Kauno autobusų” administracijos ir darbuotojų profesinės sąjungos nėra. M.Grigelis pripažino, kad įmonei trūksta apie 40 vairuotojų. Profsąjungos lyderis Bronius Bučelis sakė, kad su administracija deramasi dėl 10-15 proc. atlyginimų padidinimo vairuotojams.

Neatskaičius mokesčių, autobusų vairuotojai uždirba apie 1700-1800 litų per mėnesį. Didelė jų dalis dirba daugiau nei 50 valandų per savaitę (vidurkis per mėnesį viršija 200 valandų). „Todėl mes solidarizuojamės su kitomis profesinėmis sąjungomis, kurios nepritaria 60 valandų darbo savaitės įteisinimui”, – tikino B.Bučelis.

„Kauno autobusų” vadovo M.Grigelio nuomonė kitokia. „Turime darbuotojams leisti uždirbti daugiau”, – sakė jis.

Be kita ko, B.Bučelis atkreipė dėmesį, kad maršrutinių mikroautobusų vairuotojai jau šiuo metu dirba po 12-14 valandų. „Pavargę žmonės sukelia avarijas, bet Darbo inspekcijai tai neįdomu”, – sakė jis. „Kauno autobusų” vairuotojų amžiaus vidurkis siekia 54 metus.

Pirks dar pusšimtį autobusų

„Kauno dienai” M.Grigelis sakė, kad kol kas visiškai pasitvirtino 2004-2005 metais įsigyti 55 žemagrindžiai autobusai „Soliaris Urbino”. „Tai patikimos, beveik negendančios, transporto priemonės, – sakė M.Grigelis. – Žadame įsigyti dar 50 tokių autobusų”.

Kol kas neaišku, kokio modelio bus autobusai, nes dėl jų įsigijimo privalės apsispręsti Kauno miesto taryba. Greičiausiai vėl bus imama ilgalaikė paskola.

Per 9 šių metų mėnesius „Kauno autobusai jau pervežė 19,6 mln. keleivių arba 2,6 mln. daugiau nei pernai tokiu pat metu. Vien iš bilietų pardavimo šiemet jau gauta 8,1 mln. litų pajamų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.