Klaipėdos uoste – netradicinis krovinys

Danijoje išmokę krauti sunkiasvorius krovinius, lietuviai įgūdžius pritaikė Klaipėdos uoste

Ateinantį savaitgalį, kai sumažės transporto eismas, iš Klaipėdos į Kretingos rajoną bus pradėtos vežti šešių daniškų vėjo jėgainių „Vestas” 48 metrų ilgio konstrukcijos. Jos atgabentos laivais bendrovės „Achema hidrostotys” užsakymu iš Danijos Ahuso uosto. Tai vienas ilgiausių ir sunkiausių pastarojo laikotarpio krovinių Klaipėdoje. Bokštų detalės sveria po 70-80 tonų.

Anksčiau per uostą įvežtų kitų Lietuvos vėjo jėgainių detalės buvo trumpesnės, linijiniai ro-ro keltai jas plukdė iškrauti į konteinerių terminalą. „Vestas” konstrukcijoms buvo pasirinkta laivų krovos bendrovė „Klaipėdos Smeltė”, turinti du 100 t galingumo kranus.

Pasak „Klaipėdos Smeltės” atstovo Egidijaus Albrekto, į uostą atvažiavusi speciali mašina laukia, kol bus suderintas su eismo tarnybomis krovinio judėjimo grafikas.

„Jėgainių bokštai atgabenti 4 laivais, juos iškrauti trukdavo po 12 valandų. Dar laukiame vienos krovinio partijos – malūnų menčių. Šis darbas buvo rimtas išbandymas ir mūsų technikai, ir specialistams. Kaip tai daryti, vykome mokytis į Ahuso uostą. Užtat iškrovę, iškart per vieną dieną, gavome kitų paklausimų krauti negabaritinius krovinius”, – sakė Albrektas.

„Achema hidrostotys” specialistai nekantrauja, kada Laukžemės kaimą pasieks vėjo malūnai. Bendrovės direktorius Algis Jakučionis teigė, kad pagal planą iki spalio buvo įrengti vėjo jėgainių pamatai ir atlikti visi kiti parengiamieji darbai, todėl rangovams teliko sulaukti bokštų konstrukcijų. Kiek laiko truks jas sumontuoti, anot Jakučionio, nulems oro sąlygos. Jo žiniomis, energetikai jau baigia tiesti didelio pralaidumo 3 kilometrų ilgio elektros liniją iki jėgainių parko. Manoma, kad vėjo malūnų prijungimas prie sistemos Palangos gyvenimo nesutrikdys. Tai padaryti numatoma ateinančių metų pradžioje.

Lietuviai pirmieji Europoje pasistatys Danijos kompanijos „Vestas” naujausio modelio vėjo malūnus, kurių vieno kaina – 10 mln. litų. Investicijos sudarys 80 mln. litų. Jėgainėse, kurios išbandytos Vokietijoje, bus pagaminama 16 megavatų (MW) ekologiškos elektros energijos.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.