Pasaulinė žiniasklaidos paslaugų kompanija „ZenithOptimedia” teigia, kad reklamos išlaidos Vidurio ir Rytų Europoje auga beveik keturis kartus greičiau nei Vakarų Europoje ir daugiau nei dukart viršija pasaulinį vidurkį, kuris yra 18,4%.
Pagal „ZenithOptimedia” atliktus tyrimus, Vidurio ir Rytų Europos reklamos išlaidų augimas 2006 metais sudaro 14,4% ir viršija 10 mlrd. JAV dolerių, palyginti su Vakarų Europos 3,5%. Nuo 2005 iki 2008 metų reklamos išlaidos Vidurio ir Rytų Europoje augs 41,6%, t. y. beveik keturis kartus sparčiau nei Vakarų Europoje, kur augimo sparta prognozuojama 11,1%.
„Vidurio ir Rytų Europoje televizija išlieka ir išliks dominuojanti žiniasklaidos priemonė, tačiau reklamos spaudoje dalis per keletą artimiausių metų mažės daugiausia dėl interneto, kuris reklamos užsakovams yra itin patraukli alternatyva”, – teigia šiemet Lietuvoje įsteigto „ZenithOptimedia” padalinio direktorius Saulius Grigoravičius.
„ZenithOptimedia” duomenimis, iki 2008 m. Vidurio ir Rytų Europoje reklamai televizijoje bus išleidžiama beveik tiek pat, kiek ir šiemet bei praėjusiais metais – apie 54,8% visų reklamos lėšų. Žurnaluose išlaidos 2006 m. sieks 14,1%, o 2008 metais nukris iki 13,8%. Reklamai laikraščiuose 2006 m. skiriama 15,3% visų reklamos išlaidų, o 2008 m. jos sumažės iki 14,6%. Tuo tarpu interneto reklamos išlaidos 2008 m. išaugs iki 2,3%, palyginti su 1,3% 2005 m.
Pasaulyje reklamos išlaidos svarbiausioms žiniasklaidos priemonėms šiais metais padidėjo 6,0%, kitais metais augs 5,4%, o 2008 metais – 5,9%. Taigi augimo sparta bus didesnė nei per pastaruosius dešimt metų (5,0%).
Tarptautiniai žiniasklaidos planavimo ekspertai mano, kad iki 2008 metų reklamos išlaidos greičiausiai didės Vidurio Rytų, Vidurio Europos ir Ramiojo vandenyno Azijos regionuose – Egipte (reklamos išlaidos išaugs 123%), Rusijoje (117%), Rumunijoje (101%), Indonezijoje (83%), Vietname (77%), Filipinuose (76%), Jungtiniuose Arabų Emyratuose (72%), Kinijoje (66%), Kuveite (65%) ir Indijoje (53%).