Vakar per pačias rytinio piko valandas autostrados Vilnius-Kaunas atkarpoje ties pačia Kauno rajono bei Kauno riba susidūrė keturios Kauno kryptimi važiavusios transporto priemonės.
Pagal tai, kaip po susidūrimo atrodė lengviausi pagal svorį jo dalyviai – automobiliai „Rover” bei „Opel Kadett”, sunku patikėti, kad palyginti lengvai sužaloti tik du žmonės.
Kariškas vaizdelis
Pirminiais duomenimis, šio susidūrimo kaltininkas – Vilniuje įsikūrusiai UAB „Logislita” priklausantis „Scania”, kurio šaldytuve, išmargintame užrašais RIMI, į šio prekybos tinklo parduotuves Kaune vežti pieno produktai. Prie sunkiasvorės vairo sėdėjo bendrovės trisdešimt vienerių metų vairuotojas Slavomiras Koženevskij. Tai buvo kasdienis šio apie pusę septynių ryto iš Vilniaus sandėlių su produkcija išvažiavusio vairuotojo maršrutas.
Jau savaitė šioje sostinę su Kaunu jungiančioje autostradoje klojamas telefono ryšių kabelis. Ryšininkų darbų saugumą užtikrina VĮ „Automagistralė” darbininkai. Per savaitę kartu su kabelio tiesėjais jie jau beveik pasiekė Kauną: vakarykštė avarija įvyko vos kelių darbininkams pradėjus statyti perspėjamąsias gaires, jog uždaroma antroji Kauno krypties eismo juosta.
Pagal vaizdą po susidūrimo sunku buvo suprasti, kokia seka viena paskui kitą važiavo apgadintos mašinos: uždarytoje eismo juostoje stovėjo „Scania”, pasikišusi po savim vieną iš gairių (ją statęs kelių darbininkas vos spėjo atšokti į šoną), greta, palindęs po „Scania” šaldytuvu, skersai stovėjo automobilis „Rover”, praktiškai be galinės dalies – taip ši buvo sumaitota, kiek tolėliau – prie priešingas eismo juostas skiriančios geležinės tvorelės prilipęs „Opel Kadett”, taip pat suknežintu galu. Ketvirtasis šio susidūrimo dalyvis – kelininkų „Iveco Turbo Daily” stovėjo už maždaug penkiolikos metrų nuo „Scania” į Kauno pusę. Aplinkui maždaug penkiasdešimties-septyniasdešimties metrų spinduliu mėtėsi įvairios mašinų dalys bei atplaišos.
Važiavo viena
„Scania” vairuotojas, kurį visi besibūriuojantys įvykio vietoje vienareikšmiškai nurodė kaip šios grandininės reakcijos kaltininką, blaškėsi eismo juostas skiriančioje žaliojoje vejoje, nepaleisdamas iš rankų mobiliojo telefono. To paties, kuris, pagal pirminę versiją, ir buvo pagrindinė priežastis, kodėl jis „pagavo žioplį”. Bendrauti su žiniasklaida S.Koženevskij atsisakė. Tačiau jo versiją „Kauno dienai” perpasakojo S.Koženevskij taranuoto „Opel Kadett” ekipažas – du kauniečiais prisistatę jauni vyrai, jų teigimu, patekę į šią mėsmalę, vykdami į darbą.
Pašnekovų teigimu, jie važiavę šios nelaimėlių vilkstinės priekyje ir prieš pavojingą asfalto nelygumą buvę priversti stabdyti. Automatiškai tą patį padarė ir „Rover” vairuotojas, paskui kurį važiavo „Scania”. Šią vairavusio S.Koženevskij teisinimasis po susidūrimo tiesiog juokingas: įvažiuodamas į perspėjamaisiais kelio ženklais susiaurintą autostrados dalį, jis lenkėsi pakelti ant kabinos grindų nukritusio mobiliojo ryšio telefono. To užteko, kad nepastebėtų, jog priekyje važiavęs automobilis staiga pristabdė.
Po sunkiasvorės „Scania” smūgio į galinę „Rover” dalį iš pastarosios praktiškai nieko neliko. Laimė, kad automobilyje nebuvo keleivių – tik vairuotojas. „Rover” savo ruožtu dar trenkėsi į opelį. Po „Rover” smūgio į galinę opelio dalį šis vos per plauką neatsidūrė priešingoje eismo juostoje, kurioje judėjimas buvo ne mažiau intensyvus. Ne vieną metrą į nežinią skriejusį opelį sustabdė tik eismo juostas skirianti tvorelė.
Akistata su lemtimi
Tačiau ir tai dar buvo ne viskas: nušlavęs iš savo kelio lengvuosius automobilius, „Scania” grėsmingai artėjo prie vidury kelio dar vieną perspėjamąją gairę statančio darbininko. Pastarasis – VĮ „Automagistralė” vairuotojas-kelio darbininkas Žydrūnas Jagelavičius, atsigavęs po patirto šoko, „Kauno dienai” pasakojo: „Kai dirbi, nelabai turi kada dairytis į šalis, be to, pravažiuojančios mašinos kėlė nemažą triukšmą. Net nežinau, kas pastūmėjo mane vienu momentu pakelti galvą: nustėręs išvydau, jog į mane atlekia kažkoks didelis gabalas metalo”.
„Tokioje keblioje situacijoje gyvenime dar nėra tekę būti”, – prisipažino dvidešimt septynerių metų Ž.Jagelavičius. Jam atšokus į šoną, „Scania” trenkėsi į už darbininko nugaros stovėjusį kelininkų „Iveco” su įjungtais perspėjamaisiais ženklais. Sunkvežimiukas nulėkė į priekį apie penkiolika metrų.
Iš penkių susidūrusiuose automobiliuose buvusių žmonių į Kauno medicinos universiteto klinikas nuvežti tik du. Kiti, pavyzdžiui, opelio vairuotojas, atsipirko tik nubrozdinimais, tačiau jo keleivė, sėdėjusi automobilio gale, išvežta į Klinikas su lašeline. Dvidešimtmetei Alai Melnik iš Aleksoto buvo kritęs kraujospūdis, dėl to įtarti galimi vidaus organų sumušimai. Teisėsaugininkų duomenimis, laimė, įtarimas nepasitvirtino: po apžiūros Klinikose merginai diagnozuotas tik kaklo sumušimas, ji išleista į namus gydytis ambulatoriškai.
Automobilį „Rover” vairavęs dvidešimt dvejų metų elektrėniškis Kęstutis Lankelis atvežtas į Klinikas uždėjus kaklo įtvarą: įtartas slankstelio lūžis. Laimė, nepasitvirtino ir šis greitosios medikų įtarimas: teisėsaugininkų duomenimis, jaunuoliui konstatuotas tik kaklo raiščių patempimas, jis taip pat išleistas gydytis ambulatoriškai.
Greta Čižinauskaitė