Kai pasibaigia vasaros išpardavimai, o parduotuvių lentynose atsiranda rudens ir žiemos sezono drabužių, sielos kamputyje ima krebždėti noras atsinaujinti.
Ypač mūsų kraštuose, kur šaltasis sezonas, pripažinkime, trunka ilgiau nei pusmetį. Tad, kad ir koks viliojantis būtų plazdantis šilkas, linas ir muslinas, didžiausi „investiciniai” pirkiniai mūsų laukia rudenį. Todėl keletas patarimų, kaip atnaujinti garderobą nebankrutuojant ir ką turėti galvoje, einant į parduotuves.
Kokonas
Pirmiausia praėjusiais metais prasidėjusi „silueto revoliucija” tęsiasi. Pamenate, į madą atėjo didelės, banguojančios apimtys. Pūsti „sijonai-bombos” dvigubomis palankomis ir tulpės pavidalo sijonai šį rudenį vis dar išlaiko pozicijas, tačiau jau nebėra naujausia mada.
Mada – vadinamasis kokonas – ovalinis siluetas, prasidedantis ties pečiais ir pasibaigiantis virš kelių.
Sutinku, pavadinimas – ne itin elegantiškas (ypač kai susimąstai, jog kokono viduje dažniausiai tūno… lerva), o pats „kokoniškas siluetas” ne itin gailestingas moters figūrai. Juk jis visiškai paslepia tai, kuo didžiuojamės ir laikome savo privalumais: krūtinę, liekną liemenį, klubo linkį.
Be to, naujasis „kokonas” reikalauja velniškai liaunų kojų – tai griežtas „ne ne ne” turinčioms papildomų kilogramų.
„Kokono” paslaptis yra ta, kad jis slepia itin liekną, itin rafinuotą moterį, kuri yra tobulos figūros ir tai žino, todėl nusprendė, jog nebūtina jos „pigiai” visiems demonstruoti.
Kaip suprasti tokį paradoksą? Dėl visko kaltinkite mados siekį būti ne visiems prieinamai, išskirtinei. Vakaruose, vis didėjant perkamajai galiai ir naujųjų turtuolių skaičiui, kai kurie dizaineriai ieško „kažko tokio”, kas būtų itin rafinuota ir ko nesubanalintų arabų šeichų žmonos, naujosios rusės ir profesionalios meilužės (pagrindinės, tačiau – paradoksas – nelabai gerbiamos mados namų klientės).
Atsakymas rastas: tai – slepiamas seksualumas, prabangūs, bet beveik nedekoruoti audiniai, geometriniai, atšiaurūs siluetai, kuriems įvertinti reikia ne instinkto, o išmanymo. Todėl mados pasaulio „asės” jau kelintą sezoną eina iš proto dėl trijų mados namų – „Lanvin”, „Yves Saint Laurent” ir „Balenciaga”.
Būtent pastarieji namai (jiems kuria dizaineris Nicolas Ghesquiere) yra šio sezono lyderiai. Vos prieš šešerius metus Cristobalo Balenciagos vardą geriausiu atveju žinojo besidomintieji mados istorija. Mat ispanų kilmės Paryžiuje dirbęs aukštosios mados kūrėjas garsėjo „kokoniškais” šeštojo-septintojo dešimtmečio paltais ir didelėmis drapiruotomis sunkaus atlaso vakarinėmis suknelėmis.
Dizainerio Nicolas Ghesquiere sėkmė yra ta, jog iš Cristobalo Balenciagos jis perėmė senąsias meistrystės paslaptis. Tiesa, netiesiogiai – studijuodamas mirusio kūrėjo archyvus ir netgi, sakoma, ardydamas jo sukurtus drabužius, kad perprastų jų konstrukciją.
Ir tai atgimusiuose „Balenciaga” kūriniuose puikiai juntama: nors čia niekada neišvysi iš iškirptės virstančių krūtų, suveržtų juosmenų ar kitokių tradicinių moteriškumą pabrėžiančių triukų, jie gali nepaprastai išryškinti moters figūrą. Paslaptis glūdi sukirpime, kai kurių elementų sustandinime, itin prabangiuose audiniuose, kurie garinami, tempiami ir kitaip apdorojami.
Tačiau šį sezoną karaliauja nauja N.Ghesquiere pristatyta „kokono” versija, slepianti pečius, krūtinę, liemenį, klubus. Tiesa, mados namai siūlo ir paguodos variantą – greta Paryžiuje šiuo metu vykstančios „Balenciaga” istorijai skirtos parodos jie atgaivino ir nemažai istorinių „Balenciaga” vakarinių drabužių modelių, kurie nuostabiai pabrėžia figūrą ir kurių kainos prasideda nuo 4000 eurų…