Regis, kas čia tokio – sutriko ryšys, tačiau iš tiesų, negalėdami naudotis internetu, jaučiamės „be ryšio”. Svarbiausia – nepanikuoti ir neveikti karštligiškai, nes, paskubomis sutvarkius nežinia ką, galima viską tik sugadinti. Gedimų paieškos priklauso nuo to, kokiomis interneto paslaugomis naudojatės, tačiau nepulkite iš karto skambinti interneto paslaugos teikėjui – pirmiausia įsitikinkite, kad jūsų kompiuteris ir šalia esanti ryšio įranga veikia gerai.
Bendrieji patarimai
Patikrinkite, ar gerai prijungti ryšio įrangos laidai, ar dega reikiami ryšio būklės indikatoriai – gana dažnai ryšys sutrinka vien dėl ištraukto laido. Jei ryšio įranga prijungta gerai, patikrinkite ryšio nuostatas. Tam atvėrę komandinį langą (Windows lange pasirinkite Start Run, programos sužadinimo lange parašykite command arba cmd) paeiliui įvykdykite šias komandas:
ping 127.0.0.1
ping localhost
ping kompiuterio_IP_adresas
ping tinklo_kelvedžio_IP_adresas
ping DNS_vardų_tarnybinės_stoties_IP_adresas
ping koks_nors_kito_Lietuvos_tinklo_IP_adresas
ping 66.94.230.33
ping www.yahoo.com
Komanda ping patikrina, ar yra ryšys su norimu kompiuteriu, pirmos trys komandos – ar veikia operacinės sistemos TCP/IP tinklo tvarkyklės, ketvirtoji – ar yra ryšys su interneto kelvedžiu, penktoji ir šeštoji – ar yra ryšys su išoriniais tinklais. Tiesa, keliems vartotojams dalijantis internetu, kelvedžio kompiuteris gali būti ir DNS tarnybinė stotis. Tokiu atveju pamėginkite susisiekti su tikrojo interneto paslaugų teikėjo DNS tarnybine stotimi ar kitu jo tinklo kompiuteriu (jei žinote jo IP adresą). Kompiuterio, kelvedžio ir DNS tarnybinės stoties IP adresus sužinosite įvedę komandą ipconfig /all.
Paskutinės dvi komandos patikrina, ar yra ryšys su užsienio tarnybinėmis stotimis (66.94.230.33 yra http://www.yahoo.com IP adresas).
Įvedant komandas iš eilės galima nustatyti, dėl ko sutriko ryšio sistemos darbas. Jei neveikia pirmosios dvi – neteisingai įdiegti TCP/IP protokolai arba sugadintos OS nuostatos. Pasikeitus tinklo nuostatoms ar sutrikus ryšiui su IP adresus skiriančia tarnybine stotimi (DHCP), ipconfig programa kompiuterio IP adreso nepateiks, todėl trečia bei visos kitos komandos greičiausiai neveiks. Tinklo kelvedžio atsakas rodo, kad ryšys vietiniame tinkle veikia, o kompiuterio nuostatos greičiausiai yra teisingos. Dalijantis interneto ryšiu, gana dažnai kelvedis atsako, tačiau internetas neveikia. Pavykus susisiekti su interneto paslaugų teikėjo DNS tarnybine stotimi ir kokiu nors kito Lietuvos tinklo kompiuteriu (ameba.sc-uni.ktu.lt – 193.219.61.67, variag.5ci.lt – 212.122.64.13), galima teigti, kad užmegzti ryšį su interneto paslaugos teikėju pavyko ir ryšio nuostatos kompiuteryje yra teisingos. Jei kreipiantis IP adresu sulaukiama atsakymo, o vardiniu – ne, tokiu atveju neveikia (blogai nurodyta) DNS vardų tarnybinė stotis.
www.kompiuterija.lt