Norėdama paspartinti skaitmeninių įrašų plėtrą vartotojų namuose, „Apple Computer” pagaliau atvėrė ilgai lauktos internetinės filmų parduotuvės duris. Kompanija taip pat pateikė įrenginį, leisiantį paprasčiau per televizorių žiūrėti atsisiųstus vaizdo įrašus.
Tiesa, iš pradžių „iTunes Music Store” parduotuvėje bus siūlomi tik „The Walt Disney Co.” kompanijos studijų įrašai. Palyginkite: ką tik atidarytoje „Amazon.com” internetinėje filmų parduotuvėje siūlomi septynių kino studijų sukurti filmai, tačiau „Disney” kūrinių ten nėra. Pasak S. Jobso, artimiausiu metu „iTunes” svetainėje turėtų pasirodyti daugiau nei 75 filmai, sukurti „Walt Disney Pictures”, „Pixar”, „Touchstone Pictures” ir „Miramax” studijose.
Nauji įrašai bus platinami po 12,99 JAV dolerio, užsisakant juos iš anksto ar pirmąją prekybos savaitę. Vėliau filmai bus pardavinėjami po 14,99 JAV dolerio, senesni įrašai – po 9,99 JAV dolerio.
Nors internete jau veikia ne viena filmų parduotuvė, leidžianti atsisiųsti kūrinius, tačiau jos nesulaukė didelio dėmesio. Tikimasi, kad „Apple”, būdama internetinės įrašų prekybos lyderė, sugebės pakeisti šią situaciją.
Remiantis kai kuriais Holivudo šaltiniais, kol kas dar nėra galutinai sutarta dėl kainų ir kitų niuansų, tačiau, daugelio analitikų nuomone, tai tik laiko klausimas, kol bus pasirašytos likusios įrašų platinimo sutartys. „Apple” naudai byloja ir tai, kad kompanija jau turi įgijusi pasitikėjimą, sėkmingai internetu platindama muzikos ir TV laidų įrašus. Per mažiau nei metus „iTunes” portalas išplatino daugiau nei 45 mln. TV laidų kopijų, o nuo parduotuvės atidarymo buvo parduota daugiau nei 1,5 mlrd. muzikos įrašų.
Kita priežastis, dėl kurios „Apple” parduotuvė gali sulaukti daugiau dėmesio, yra ta, kad kompanija siekia supaprastinti įsigytų įrašų žiūrėjimą per įprastą televizorių. Kiti internetiniai vaizdo įrašų platintojai kol kas šio iššūkio nepriėmė.
Antradienį vykusioje konferencijoje S. Jobsas pademonstravo nedidelį, grakštų televizoriaus priedėlį. Pasitelkę „iTV” pramintą įrenginį, vartotojai galės bevieliu ryšiu perduoti nusipirktus vaizdo įrašus iš kompiuterio į televizorių. Prekyvietėse įrenginys turėtų pasirodyti kitų metų pradžioje.
Pasak S. Jobso, „iTV” sudaro visą namų pramogų įrangos komplektą. Vartotojas gali atsisiųsti kūrinius iš „iTunes” portalo, juos atkurti ir namų kompiuteryje, ir „iPod” grotuvyje, ir dideliame miegamojo kambario televizoriaus ekrane.
Plokštesnį ir platesnį „Mac mini” kompiuterį primenantis įrenginys bus suderinamas ir su „Windows”, ir su „Apple” sistemomis. Įrašams apdoroti bus naudojama „iTunes” programinė įranga. Vyriausiojo „Apple” reklamos skyriaus viceprezidento Philo Schillerio teigimu, įrenginys sukurtas taip, kad geriausiai atitiktų plačiaformačių plokščiųjų televizorių galimybes. Tikslesnių įrenginio duomenų jis atskleisti nesutiko. Tiesa, analitikų teigimu, panaši įranga, perduodanti PC kompiuterių vaizdą į televizorius, nėra naujiena, tačiau ji nesulaukė didesnio paplitimo.
Dėl šios priežasties tik nedaugelis asmeninių kompiuterių yra prijungti prie televizorių. Kiti panašių paslaugų teikėjai, pavyzdžiui, „Akimbo Systems Inc.”, siūlantys televizorių priedėlius ir pateikiantys užsakomus vaizdo įrašus, arba neturi didžiųjų Holivudo studijų kūrinių, arba tik nuomoja juos.
Vadinamieji namų pramogų centrų kompiuteriai, kuriuos siūlo „Dell Inc.” ar „Hewlett-Packard Co.”, gali įrašyti ir atkurti TV laidas, tačiau dauguma jų vis tiek labiau primena biuro, nei namų kambario pramogų įrangą.
Tačiau, „Forrester Research” rinkos tyrimų kompanijos analitiko Josho Bernoffo nuomone, išskirtinis „Apple” dizainas, sujungiantis kompanijos siūlomą aparatinę ir programinę įrangą į visumą, gali sulaukti dėmesio. Tiesa, jo teigimu, vaizdo įrašų rinka bus labiau susiskaidžiusi nei muzikos, kurioje dominuoja „Apple”. Analitikų teigimu, tai rodo įrašų kompanijų nenoras patenkinti visų „Apple” reikalavimų ir dažnas bendradarbiavimas su kitais platintojais. Priešingai nei 2003 metais, kai kompanija pirmoji pateikė teisėtą muzikos siuntimo „iTunes” paslaugą, šį kartą „Apple” bus viena iš keleto vaizdo įrašų platintojų. Tačiau „Apple” nesijaudina – tikisi, kad jai padės „iTunes-iPod” tandemo sukauptas potencialas.