Garbingą trofėjų – Prezidento taurę – po įtemptos kovos laimėjo R.Lipeikis ir R.Vaitkevičius
Ralis „Aplink Lietuvą 2006” šiemet išsiskyrė atkakliomis ir bekompromisėmis sportininkų kovomis vien tik asfalto dangą turinčiuose keliuose. Tiesa, pastarieji dažnai buvo apnešti pakelių smėliu ar žvyru, kai kuriems ekipažams nulėmusiu itin skaudžias avarijas.
Nauji pretendentai į pergales
Seniausiu bei prestižiškiausiu tituluojamas ralis „Aplink Lietuvą 2006” šeštadienį startavęs Kauno Rotušės aikštėje, netikėtai prapliupus liūčiai, sekmadienį finišavo sostinės S.Daukanto aikštėje, greta Prezidentūros. Pagrindiniu trofėjumi – Lietuvos Respublikos Prezidento Valdo Adamkaus taure – džiaugėsi šalies automobilių ralio čempionato lyderių Roko Lipeikio ir Renato Vaitkevičiaus ekipažas, vairavęs „Mitsubishi Lancer Evo VIII”.
Tad daugkartinio Lietuvos ralio čempiono kolekciją papildė jau ketvirta šalies vadovo įsteigta taurė.
Su Lietuvos automobilių ralio atvirojo čempionato ketvirtojo etapo varžybomis sutapusio ralio „Aplink Lietuvą” dalyviams šiemet per dvi dienas teko įveikti bendrą 474,01 kilometro maršrutą, iš kurių 106,38 kilometro sudarė greičio ruožai. Pirmą kartą sportininkai visuose greičio ruožuose varžėsi tik asfalto dangą turinčiuose keliuose.
Atkakli kova užvirė jau pirmuosiuose greičio ruožuose, Kačerginės „Nemuno žiedo” trasoje bei jos prieigose. Nuo pat pirmųjų metrų sportinius ginčus įtemptai aiškinosi ir dėl sekundžių dalių rungėsi ralio lyderiais laikyti ekipažai. Nors abi rungtis Kačerginėje laimėjo R.Lipeikis, tačiau jo persvara prieš Sauliaus Girdausko ir Pauliaus Urbono ekipažą, važiavusį su „Mitsubishi Lancer Evo VII”, buvo daugiau nei trapi – mažiau nei pustrečios sekundės. Ją lyderiams pavyko išlaikyti ir pirmąkart važiuojant Vievio greičio ruožą.
Tuo tarpu iki tol stabiliai trečiuosius laikus rodęs ambicingas Deivido Jociaus ir Kastyčio Torrau ekipažas, vairavęs „Mitsubishi Lancer Evo IX”, jau ketvirtojoje rungtyje pateikė akibrokštą: aplenkė galingesnių automobilių klasėje važiavusius ir nuolat pirmavusius R.Lipeikį bei S.Girdauską ir iškopė į pirmąją vietą.
Koją pakišo avarijos
Dar aršesnė kova dėl sekundžių ir vietos ant nugalėtojų pakylos tęsėsi antrąją varžybų dieną. Išvakarėse nelaimėjęs nė vieno greičio ruožo, sekmadienį S.Girdauskas pergalę šventė net keturiuose. Du greičio ruožus laimėjo D.Jocius su K.Torrau, o po vieną – jaunas lenktynininkas Vilius Rožukas, talkinamas patyrusio šturmano Audriaus Šošo, ir Arūnas Strumskis su Linu Skardžiuku. Tačiau būsimasis ralio bendrosios įskaitos laimėtojas R.Lipeikis sekmadienį netapo greičiausiu nė viename greičio ruože.
Finišo nepasiekė net 15 sportininkų ekipažų iš 47 ralio varžybas pradėjusiųjų. Koją pakišo ne techniniai gedimai, o avarijos, laimei, pasibaigusios be skaudesnių pasekmių.
Rimčiausią traumą patyrė „SK Autoralis” komandos lenktynininkas Valdas Gordonas, kai apvirtus jo vairuojamai „Toyota Celica” sportininkui Anykščių medikai diagnozavo kairės kojos kulkšnelio lūžį.
Vienas iš rimčiausių pretendentų į laurus D.Jocius nelemtame 13-ajame greičio ruože, pašokęs nuo tramplino, automobilio priekiu trenkėsi į trasą ir net kelis kartus vertėsi. Nors mašina sudaužyta beveik nepataisomai, laimė, sportininkai nesusižeidė.
Kai sportinė kova pasižymėjo tokia įtampa, gautos baudos turėjo didelės įtakos galutinei sportininkų rikiuotei. Būtent 1 minutės bauda S.Girdauską ir P.Urboną nubloškė į trečiąją bendrosios įskaitos poziciją. Pridėjus ir tą nelemtą 1 minutės baudą, S.Girdausko ekipažas nuo R.Lipeikio atsiliko tik 35,4 sek.
Ne mažiau nei nugalėtojai antrąja bendrosios įskaitos vieta ir ūkio ministro Vyto Navicko įsteigta taure džiaugėsi V.Rožukas su A.Šošu.
Neįgalieji – lygiaverčiai varžovai
Kaip įprastai, raliuose „Aplink Lietuvą” varžosi ir motociklininkai, visureigių vairuotojai, sportininkai mėgėjai ir sportininkai su negalia.
Visų šių kategorijų ralio „Aplink Lietuvą 2006” dalyviai varžėsi kitoje nei sportininkai profesionalai trasoje ir privalėjo įveikti beveik dvigubai ilgesnį – 966,95 kilometro maršrutą, kuriame jų laukė 16 papildomų rungčių, sudarančių 230,30 kilometro. Jie rungėsi ir asfalto, ir žvyro dangą turinčiuose keliuose.
Sportininkų su negalia įskaitą laimėjo ir Socialinės apsaugos ir darbo ministrės Vilijos Blinkevičiūtės taure šįkart džiaugėsi Gintaro Šalkausko ir Modesto Grėbliūno ekipažas, vairavęs „Volkswagen Golf”. Iš motociklininkų greičiausias buvo Mindaugas Slapšys, o visureigiu sparčiausiai trasą įveikė Audrius Bilys su Aivaru Šimkūnu. Sportininkai mėgėjai varžėsi dviejose klasėse, kurios skirstomos į automobilių, turinčių iki 2000 kubinių centimetrų darbo tūrio ir galingesnius variklius. Pirmojoje pergalę šventė Genadijus Segalis su Antanu Brazausku, o antrojoje – Vytas Bilinskas su Linu Gataučiu.
Didelio susidomėjimo susilaukė ir dar viena šio ralio naujovė – Lietuvos keliais pasklidusi šešių automobilių „Volga” kolona, kuriuos į lenktynių trasas išvairavo automobilių sporto veteranai. „GAZ 21 Volga” klasėje sėkmė lydėjo Eugenijų Martinėną ir Andrių Čygą, o su „GAZ 24” greičiausiai trasą įveikė Romas Jakučionis ir Paulius Jankūnas.