Automobilių gamintojų širdys ima plakti spartesniu rimtu – rugsėjo pabaigoje prasideda tarptautinis Paryžiaus autosalonas, jiems suteiksiantis galimybę pristatyti šviežiausius savo keturračius kūrinius, o lankytojams – pastaruosius įvertinti.
Tiesa, viskas, ko gamintojai gali sulaukti šioje kas dvejus metus vykstančioje vienoje svarbiausių pasaulio automobilių parodų – palankūs arba ne ekspertų bei žiniasklaidininkų žodžiai.
Realiai vienas ar kitas modelis bus įvertintas ne Versalio parodų rūmuose, o pardavimo salonuose, ir tai, ko laukia gamintojai, bus ne žodžiai, o parduotų automobilių skaičius.
Kovą už rinką tampa vis aršesnė. Tiesa, kol kas sparčiausiai besivystanti pasaulio pramonė – Kinijos – grėsmės Europai dar nekelia. Kinų automobiliai Senajame žemyne stabdomi nepalankiais atsiliepimais apie jų saugumą bei pareiškimais apie neatitikimą ES standartams.
Tačiau korėjiečių mašinos užima vis daugiau vietos europiečių garažuose, ir Paryžiaus autosalonas bus dar viena proga bandyti laimėti mūsų žemyno vartotojų simpatijas.
Pavyzdžiui, „Kia” pristatys specialiai Europai (ir Europoje) sukurtą šeimyninį hečbeką keistu pavadinimu „cee’d”. „Kia” pasirodymas bus sustiprintas ir limuzino „Opirus” pristatymu. „Hyundai” markei atstovaus „konceptas” FD.
Japonai irgi dirba Europai. Didžiausia mažiausių automobilių gamintoja vadinama „Daihatsu” europiečių širdis bandys pavergti taip pat specialiai mūsų žemyno rinkai pritaikyti modeliu „Materia”.
Paryžiaus autosalone laukiama ir naujos kartos „Mitsubishi Outlander” visureigio debiuto, jo „konkurentų” „Honda CR-V” bei „Nissan Quashqai”, naujų „Subaru Legacy” ir „Outback” modelių, prabangių „Lexus LS600h” (vadinamo pirmuoju pasaulyje hibridiniu limuzinu) ir LS460 pasirodymo. „Suzuki” pristatys kompaktinį vienatūrį „Splash” ir „Swift Sport” modelius.
Nepaisant itin lėtai didėjančių pardavimų, į Europą nepaliauja brautis ir amerikietiški modeliai. Šiemet Užatlantės desantą sudarys nauja sedano „Chrysler Sebring” karta, „Dodge Avenger” bei sportinis „Chevrolet WTCC Ultra”.
Kuo bandys nustebinti saviškius Europos gamintojai? Specialistai su neslepiamu susidomėjimu laukia „Volkswagen IROC” pasirodymo. Šis „konceptas” vadinamas naujai gaivinamo kadaise populiaraus „Scirocco” modelio prototipu.
Namų sienos laimėti publikos simpatijas gali padėti ir „PSA Peugeot Citroen” koncernui. Jau dabar įspūdingu vadinamas „Peugeot 908 RC” modelis – futuristinis limuzinas su lenktynine „širdimi”.
Intrigą žada ir „Citroen C4 Picasso”, itin grakščių linijų vienatūris, tačiau dar „karštesnė” naujiena turėtų būti lyg iš ateities filmų nuriedėjęs „Citroen C-Metisse”.
„Mercedes-Benz” „kraitelėje” – nauja CL klasės karta bei „arklių” garbintojams skirti „SLR McLaren 722 Edition”, S klasės 63 AMG ir „CL 63 AMG Coupe”.
Sportinių „mažylių” fanams – „Audi S3”, „Peugeot 207 GT Turbo”, „Alfa Romeo GT”, „Honda Civic Type-R” bei kiti.
Nuvilti neturėtų būti ir paprastesnius automobilius besirenkantys vairuotojai – jų dėmesio turėtų sulaukti padidinto pravažumo „Škoda Octavia Scout”, atnaujinti „Volkswagen Touran” ir „Touareg”, iki XL dydžio išaugusi „Seat Altea” bei kitos naujienos, pavyzdžiui, naujasis „Opel” visureigis „Antara”, elegantiškasis „Volvo C30” ar 2007 metų modelių eilės „Toyota Avensis”.
Publikai, nepagailėjusiai po 12 eurų už bilietą, Paryžiaus autosalonas duris atvers rugsėjo 30-ąją (žiniasklaidai ir specialistams – dviem dienom anksčiau), o baigsis spalio 15 dieną. kaip ir 2004-aisiais, organizatoriai tikisi sulaukti pusantro milijono lankytojų.