Pasenę tiltai laukia remonto

Šiemet planuojama atnaujinti Varnių kelią per Nerį, bet eilėje dar laukia keli kritiškos būklės statiniai

Šiais metais tikimasi pradėti Varnių tilto remontą. Šiems darbams paskelbtas konkursas. Taip pat ketinama parengti Vilijampolės tilto atnaujinimo projektą, ekspertai ir konsultantai tiria Panemunės tilto būklę. Remonto laukia ir pasenęs Rokų viadukas.

Eismas ant Varnių tilto nebus stabdomas

Skaitytojai redakcijos teiraujasi, kodėl vis dar neremontuojamas Varnių tiltas. Čia darbai, kaip skelbta, turėjo prasidėti praėjusį mėnesį. Kauno savivaldybės administracijos Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas Zenonas Girčys teigė, kad apie šio objekto atnaujinimo planus paskelbta gavus lėšų iš Kelių direkcijos.

„Tačiau rangovo konkurso procedūros ilgai užtrunka, todėl ir nematome jokių darbų, – aiškino Z.Girčys. – Tačiau darbus tikimės baigti dar šiais metais, nes tilto remontas truks tik apie du mėnesius”.

Visas Varnių tiltas nebus uždarytas, nes tai nebus kapitalinis tilto atnaujinimas. Darbų metu susiaurės tik eismo juostos. „Ten jau būtina pakeisti asfalto ir susidėvėjusio apsauginio betono dangą”, – sakė Z.Girčys.

Šiuo tiltu važinėja daug automobilių, tarp jų – ir sunkvežimių. „Jais kartais gabenami sunkūs, vadinamieji negabaritiniai įrenginiai, kurie iš Klaipėdos atplukdami baržomis ir iškraunami Vilijampolės prieplaukoje. Todėl tiltas dažnai turi atlaikyti didelius apkrovimus”, – aiškino vedėjo pavaduotojas.

Reikia keisti ir tilto asfalto dangą. Paskutinį kartą ji atnaujinta prieš 15 metų. „Tada pirmą kartą Kaune pritaikyta nauja permaišymo technologija, kai senasis sušildytas asfaltas buvo nugremžiamas, maišomas su nauju ir vėl liejamas ant gatvės”, – prisimena Z.Girčys.

Varnių tilto remontas kainuos 1,2 mln. litų. Iš jų apie pusę milijono iš skolintų lėšų skyrė Savivaldybės administracija.

Laukia ir daugiau statinių

Šiuo metu paskelbtas konkursas Vilijampolės tilto kapitalinio remonto projektui. Jis išsiskiria tuo, kad yra visas metalinis ir betono sluoksnis greičiau susidėvi. „Akivaizdu, kad reikės kloti hidroizoliacinę dangą, apsauginį betono sluoksnį ir asfaltą, keisti žibintus, turėklus, kurie dabar yra labai sunkūs. Tiesa, nežinia, ar tai daryti leis paveldo sergėtojai”, – kalbėjo Z.Girčys.

Būtų racionalu perkelti prietiltį kertančius vandentiekio vamzdžius. „Prieš trisdešimt metų tilto prieigose šie vamzdžiai sprogo ir po asfaltu susidarė smegduobė, į kurią įsmuko važiuojantys „žiguliai”, – prisimena vedėjo pavaduotojas.

Tikimasi, kad tilto remontas galėtų prasidėti kitais metais, jei tam bus skirta lėšų. Kapitalinio atnaujinimo išlaidos tokiam objektui gali būti nuo 6 iki 10 mln. litų. Pavyzdžiui, Aleksoto tilto remontas kainavo apie 8 mln. litų. Beje, ilgametis tiltų ir kelių statybos inžinierius Henrikas Kebeikis pastebi, kad ten buvo palikta daug broko. „Apie tai esu pranešęs ir Savivaldybės administracijai”, – teigė jis.

Šiuo metu kelios ekspertų įmonės tiria Panemunės tilto būklę. „Taip pat dirba ir konsultantai, kurie turės apskaičiuoti, ar verta palikti senąjį tiltą, kai bus pastatytas naujasis, ar jį nugriauti, aiškinasi, kaip abiem atvejais tai paveiktų transporto srautus ir panašiai”, – kalbėjo Z.Girčys.

Bet ir be ekspertų aišku, kad dabartinė Panemunės tilto būklė yra apgailėtina. „Apsauginis betono sluoksnis nėra vientisas, jis daug kur nutrupėjęs, armatūra išlindusi, be to, kelias juo yra per siauras”, – kalbėjo Z.Girčys.

H.Kebeikis mano, kad eismas avariniu Panemunės tiltu jau seniai turėtų būti reguliuojamas policijos pareigūnų.

„Mačiau, kaip ant jo prasilenkia troleibusas ir sunkvežimis, o šis tiltas pritaikytas tik 15 tonų apkrovimui, – kalbėjo H.Kebeikis. – Pareigūnai galėtų ne tik pasislėpę gaudyti pažeidėjus, bet ir paskirstyti transporto srautą tiltu, nes dabar čia nuolat kyla pavojus žmonių gyvybei”.

Remonto jau verkiant reikia ir Rokuose esančiam viadukui. Specialistas sakė, kad šis tiltas jau daugelį metų yra kritinės būklės. H.Kebeikis minėjo, kad pavojingos būklės – ir estakada Savanorių prospekto įkalnėje.

Gauta lėšų hidroelektrinės tiltui

Neseniai Susisiekimo ministerija skyrė beveik 2 mln. litų tilto virš Kauno hidroelektrinės kelio dangai. „Už šias lėšas paklosime asfaltą visame kelyje ant elektrinės pylimo iki sankirtos su Raudonojo Kryžiaus gatve”, – teigė Z.Girčys. Taip pat bus pastatyta apsauginė atraminė tvorelė. Šiuo metu ten eismas uždarytas dėl elektrinės mašinų salės renovacijos – keičiami įrengimai, atnaujinama hidroizoliacinė danga. Mašinų salės ir kelio remonto darbus tikimasi baigti iki lapkričio mėnesio.

Kaune iš viso yra 34 automobilių, pėsčiųjų ir geležinkelių tiltai. Seniausias iš jų pastatytas 1936 m. Jiesios plente.

Miesto bendrajame plane ateityje numatoma pastatyti dar kelis tiltus: per Nerį, jungiantį Baltų ir Žeimenos gatves, per Nemuną tie Santakos parku, viaduką virš Islandijos plento, kad į jį būtų galima patekti iš S.Žukausko gatvės, platesnį tiltą per Jiesios upę, kuris pakeistų siaurąjį tarpukario statinį.

Visų tiltų priežiūrai per metus skiriama apie 100 tūkst. litų, nors reikėtų mažiausiai 350 tūkst.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Statyba su žyma , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.