Konteinerių krovos bendrovė „Klaipėdos terminalo grupė” (KTG) į pažangią konteinerių terminalo valdymo sistemą investavo 0,9 mln. litų.
Šią sistemą, kurios dėka KTG bus pajėgi naudotis pasaulyje paplitusiu elektroniniu duomenų apsikeitimo standartu EDI (angl. Electronic data), įdiegė elektroninių inžinerinių sprendimų bendrovė „Fima”.
Pasak KTG generalinio direktoriaus Vaidoto Šileikos, pritaikyti sprendimai leis padidinti Klaipėdos jūrų uosto konkurencingumą.
Iki šiol terminalas nebuvo pajėgus keistis duomenimis elektroniniu būdu, kuris yra tapęs pasauliniu standartu ir kurį naudoja pažangias sistemas įsidiegusios laivų linijos, tad dalis krovinių gabentojų rinkdavosi kaimyninių šalių – Kaliningrado, Latvijos ar Estijos jūrų uostus.
„Tokia sistema gana greitai atsiperka. Užsienio praktika rodo, kad pritaikyta analogiško dydžio uostuose valdymo sistema yra efektyvesnė nei dviejų papildomų keltuvų, kainuojančių kelis milijonus litų įsigijimas”, – pranešime spaudai sakė „Fimos” projektų vadovas Tomas Girdzevičius.
KTG tikisi, kad optimizavus vidinius procesus, maždaug 25 proc. paspartės krovinių krovos greitis, ketvirtadaliu išaugs ir darbo efektyvumas.
„Klientus galėsime aptarnauti sparčiau, nes valdymo sistema leidžia optimizuoti procesus. Vadinasi bus sutaupoma ir lėšų. Be to, klientams atsiras naujų galimybių – jie galės matyti, kokie jiems priklausantys kroviniai atvyko į terminalą, kokios operacijos su jais vykdomos, kokia jų būklė ir pan.”, – sakė KTG vadovas.
V. Šileika taip pat viliasi, kad naujoji sistema paspartins krovinių pergabenamų konteineriais srauto augimą.
Per septynis šių metų mėnesius KTG perkrovė per 125,3 tūkst. sąlyginių konteinerių (TEU) – 1,4 proc. daugiau nei pernai tuo pat metu, o per visus metus tikisi perkrauti 220-240 tūkst. TEU.
KTG perkrauna 100 proc. visų per Klaipėdą konteineriais gabenamų krovinių.