Krantinių statybos smarkiai pabrango

Uosto krantinių statybos kainos pasiekė didžiules aukštumas.

Kelis metus dėl uosto krantinių statybos vyko įnirtingos kautynės. Neapsieita ir be teismų. Dėl to laimėdavo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. Konkursuose kainos žymiai nukrisdavo.

Tačiau šiemet pasireiškė nauja tendencija. Kainos staigiai šovė į viršų. Dėl to Uosto direkcija netgi sustabdė konkursą.

Gerokai viršijo išvestinę kainą

Taip atsitiko dėl uosto 90-96-osios krantinių, kurias naudoja „Klaipėdos Smeltė”, statybų.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos direktorius infrastruktūrai Algirdas Kamarauskas teigė, kad konkurse atplėšus dalyvių vokus netgi pasiūlyta mažiausia kaina buvo gerokai didesnė už sąmatoje numatytą išvestinę kainą.

Minėta išvestinė kaina nustatoma remiantis statybų įkainiais, kuriuos tvirtina aplinkos ministras. Ji kinta priklausomai nuo statybinių medžiagų brangimo, infliacijos pokyčių.

A.Kamarauskas sutiko, kad pastaruoju metu žymiai brango statybinės medžiagos, ypač krantinėms statyti skirti metaliniai įlaidai. Tačiau konkurse pasiūlyta kaina buvusi gerokai didesnė ir įvertinus brangimą. Kokia ta kaina, A.Kamarauskas teigė negalįs sakyti, kol nebaigta viešųjų pirkimų procedūra.

Didelės kainos – praeities patirtis

Atplėšusi vokus ir pamačiusi didžiules krantinių statybos kainas, Uosto direkcija nusprendė kreiptis į šalies Viešųjų pirkimų tarnybą ir prašyti leisti iš naujo rengti konkursą. Toks sutikimas gautas, konkursas jau paskelbtas, vokus su naujais pasiūlymais numatyta atplėšti rugsėjo 12 dieną.

Kodėl staiga sukilo uosto krantinių statybos kainos?

Gali būti bent kelios priežastys. Pirmiausia pakilusi statybinių medžiagų, kuro ir darbo jėgos kaina. Kita priežastis – pastarųjų metų patirtis. 82-89-ąją krantines, kurių statybos būdas panašus kaip ir minėtų 90-96-osios krantinių, Vokietijos kompanija „Josef Mobius Bau-Aktiengeselshaft” statė ilgai, nes vyko teisminiai ginčai. Per tą laiką statybų įkainiai pakito, bendrovė kreipėsi į teismą norėdama prisiteisti papildomų pinigų. Įvertinę tų krantinių statybos patirtį, konkurso dėl 90-96-osios krantinių dalyviai greičiausiai apsidrausdami ir sukėlė kainas. Gali būti ir taip, kad baigėsi laikotarpis, kai konkursuose netgi būdavo siūlomos dempingo kainos. Todėl už 90-96-osios krantinių statybas pasiūlyta kaina galėjo būti tokia, kad siekta atsigriebti už praeitį.

A.Kamarauskas minėjo, kad pirmajame konkurse dėl 90-96-osios krantinių statybos sąlygas paėmė daug kompanijų. Realiai konkurse varžėsi dvi kompanijos – viena Lietuvos, kita – užsienio. Kokios tai kompanijos, vėlgi oficialiai atsisakyta įvardinti. Kodėl varžėsi tik dvi kompanijos? Galbūt lėmė tai, kad 90-96-osios krantinių statybos apimtys labai didelės ir kompanijai, kuri galėtų atlikti didelės apimties statybos darbus, keliami griežti reikalavimai. Klaipėdoje nėra daug hidrotechninių objektų statybos organizacijų.

Pakilo ir gilinimo įkainiai

Beveik dvigubai šiemet vykusiuose konkursuose padidėjo ir uosto gilinimo rangos kainos. Tačiau dėl to konkursas nebuvo anuliuotas. A.Kamarauskas aiškino, kad kitoks yra gilinimo darbų konkurso nustatymo principas. Ten lemia rinkos pokyčiai, o įvertinant kainą orientuojamasi pagal tam tikro laikotarpio sutarčių įkainius. Uosto direkcija kaip orientacinius turi europinius vidutinius gilinimo darbų įkainius.

Nors Klaipėdos uoste gilinimo darbų įkainiai jau yra dideli, tačiau tiek olandų, tiek vokiečių kompanijos siūlo gerokai didesnes kainas. Todėl beveik visus pastarojo meto gilinimo konkursus laimėjo Lietuvos kompanija – konkrečiai „Klaipėdos hidrotechnika”.

A.Kamarauskas pripažino, kad vertinant pagal šių metų uosto gilinimo ir statybos kainas galima teigti, kad Klaipėdos uostas žengia į vakarietiškų kainų lygį. Kainos jau yra pakankami aukštos ir didėja.

A.Kamarauskas mano, kad konkurso dėl 90-96-osios krantinių statybos eigos pakoregavimas procedūrą užtęs maždaug du mėnesius. Tačiau tai didesnės įtakos uosto veiklai neturės. Netrukus „Klaipėdos Smeltė” gaus 554 metrus naujų 82-89-osios krantinių, kur turės vietos vystyti krovą.

Vykdydama papildomą konkursą dėl 90-96-osios krantinių statybos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija tikisi sumažinti jų kainą bent keliais milijonais litų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Statyba su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.