Bagažo netekusių keleivių tyko problemos

Vasarą daugėja lėktuvais keliaujančių ir nepatogumų dėl bagažo patiriančių žmonių.

Vartotojų teisių gynėjai sako, kad dingę ar prarasti keliautojų asmeniniai daiktai pastaruoju metu tapo opiausia problema oro transporto sektoriuje. Pesimistines nuotaikas stiprina ir Europos oro linijų asociacijos duomenys.

Skundėsi saviškiais

Kelionės metu dingęs bagažas ištisus metus atostogų laukusiems žmonėms gali sugadinti vos prasidėjusį poilsį akimirksniu. Ne ką smagiau tuščiomis grįžti ir į namus bei aiškinti artimiesiems, kad apie lauktuves jiems tikrai nepamiršote.

Pavyzdžių, kai galutinį maršruto tašką pasiekę turistai oro uostuose bergždžiai laukia savo lagaminų,- apstu. Tai patvirtina ir vartotojų teises ginančios organizacijos. Į jas įprastai turistai kreipiasi po to, jeigu bagažas po dienos kitos neatsiranda.

Piliečių skundus, susijusius su Lietuvos aviakompanijų veiksmais, tiria Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba prie Teisingumo ministerijos.

Šįmet dėl dingusio ar vėluojančio bagažo dažniausiai skundėsi keleiviai, skridę aviakompanijos „Fly LAL” lėktuvais.

Tuo metu nusiskundimus kitų valstybių oro vežėjais tiriantis Europos vartotojų centras (EVC) nebesistebi dažnomis keliautojų pretenzijomis aviakompanijos „Air Baltic” atžvilgiu.

Centro vadovės Nijolės Steponkutės teigimu, žmonės turėtų tvirtai žinoti, kad kuo pigesni skrydžiai, tuo didesnė tikimybė susidurti su problemomis.

Lietuva – trejetuke

Dingęs ar sugadintas bagažas, anot EVC direktorės,- viena opiausių problemų, kaip ir atšaukti skrydžiai.

Remiantis centro statistika, dažniau nei kitose Europos šalyse su šia problema susiduriama Lietuvoje, Vokietijoje ir Didžiojoje Britanijoje, kai naudojamasi mažų aviakompanijų paslaugomis.

„Didelės kompanijos brangina savo vardą, todėl įprastai taiko patirtų nuostolių kompensavimo praktiką. Mes savo ruožtu lėktuvo keleivio nepasitenkinimą derybų keliu stengiamės sumažinti iki minimumo”,- „Vakarų ekspresui” teigė N. Steponkutė.

Anot jos, praėjusiais metais dingus brangiems tautiniams moters, skridusios į Japonijoje vykusią parodą, drabužiams, aviakompanija jai pasiūlė 500 eurų kompensaciją.

„Mūsų centras kompanijai paaiškino, kokią didelę moralinę žalą dėl to patyrė lietuvaitė, nebegalėjusi dalyvauti iš anksto suplanuotame pasirodyme. Tad galop moteris gavo papildomai dar 300 eurų”, – prisiminė vieną atvejį EVC vadovė.

Gina direktyva

Remiantis prieš dvejus metus Lietuvoje ratifikuota Monrealio konvencija, kuri garantuoja tam tikrų taisyklių suvienodinimą, numatyta, kad dėl vėluojančio bagažo galima reikalauti atlyginti nuostolius iki 1 000 eurų.

EVS direktorė taip pat rekomenduoja keliautojams atidžiai skaityti tai, kas parašyta sutartyse su kelionių organizatoriais bei ant bilieto.

Taip pat N. Steponkutė atkreipia dėmesį į tai, kad daugiau teisių keliaujantiesiems lėktuvais suteikė dar praėjusių metų pradžioje įsigaliojusi Europos Sąjungos direktyva.

Ji numato didesnes kompensacijas, kai parduota daugiau bilietų nei yra vietų lėktuve, keleivių aptarnavimo sąlygas arba keleivio teisę atsisakyti sutarties, kai lėktuvas vėluoja. Taip pat – kompensaciją, kai skrydis atšaukiamas ir keleivis apie tai laiku neinformuojamas.

Direktyva oro transporto kompanijas įpareigoja atlyginti ir žalą, atsiradusią dėl pavėluoto keleivių ir jų bagažo pristatymo į galutinę vietą. Šiuo atveju kompanijos atsakomybė gali siekti iki 5 tūkst. eurų.

Nuostoliai – ir vežėjams

Apie tai, kad aviakompanijos tokio pobūdžio kompensacijoms išleidžia milžiniškas sumas, o šįmet nuostolių atlyginimas gali siekti net 5 milijardus eurų, byloja ir Europos oro linijų asociacijos duomenys.

Tvirtinama, kad kiekviename lėktuve, talpinančiame kelis šimtus žmonių, atsiranda iki 7 keleivių, kurių registruotas bagažas dingsta. Tarp kompanijų, nesugebančių tinkamai pasirūpinti visų klientų lagaminais, minima vokiečių „Lufthansa”, ispanų „Iberia”, Liuksemburgo „Luxair” ir „Austrian Airlines”. Nusiskundimų neišvengia ir milžinės „British Airways” bei „Air France”.

Vien tik „British Airways”, tvirtinanti, kad bagažą suranda ir grąžina jo savininkui per 48 valandas, 30-čiai milijonų dingusių lagaminų per metus paieškai priversta išleisti kelis milijonus eurų papildomai.

Savo ruožtu vežėjai dėl nuolat dingstančių keleivių lagaminų kaltina pernelyg didelį oro uostų apkrovimą bei netinkamą bagažo krovikų darbą.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Laisvalaikis su žyma , , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Bagažo netekusių keleivių tyko problemos"

  1. keliautoja

    ir mano bagazas neatskrido kartu su manim, gerai, kad namo,o jeigu atostogauti, bet kita diena atveze i namus lagaminus. skridau su air baltic

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.