Higienistai ragina kuo skubiau utilizuoti pavojingus teršalus iš Klaipėdoje esančio žvejų laivo, tačiau laivo nuomininkai tvirtina kol kas negaunantys leidimo šiems darbams nei iš aplinkosaugininkų, nei iš kitų žinybų.
Prieš tris dienas Klaipėdos higienistai gavo laivo triume telkšančių teršalų tyrimų rezultatus, liudijančius, jog dėl žuvies puvimo išsiskyrė nuodingų ir galinčių sprogti dujų. Manoma, kad įkvėpęs šių dujų ir pritrūkę deguonies, prieš kelias dienas laivui būnant prie Švedijos krantų, mirė du įgulos nariai.
Vakar aplinkosaugininkai, higienistai, laivo savininkai bei nuomininkai, Klaipėdos uosto darbuotojai svarstė, kur būtų galima išsiurbti teršalus ir apsistojo ties dviem variantais – šiuos darbus atlikti uosto akvatorijoje arba išplaukus į jūrą.
Laivą nuomojančios bendrovės „Sedija” laikinasis direktorius Igoris Sosnovskis BNS sakė, jog teršalų utilizavimui nepavyksta gauti reikiamų leidimo. „Sedija” jau susitarė su užterštą vandenį galinčia išsiurbti bendrove, tačiau situaciją apsunkina triume susikaupusios pavojingos dujos.
„Ką daryti su tomis dujomis, niekas nesako. Prašydami nurodyti vietą ir sąlygas, kaip tas dujas išvėdinti, kreipėmės ir į uosto kapitoną, ir į Visuomenės sveikatos centrą, ir į Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamentą, bet niekas nenori prisiimti atsakomybės. Visi sako, kad ne jie turi duoti leidimą, bet pabandykite atidaryti triumą, tuoj paklaustų, „kas jums leido”, – teigė I. Sosnovskis.
Klaipėdos regiono aplinkos departamento direktorius Kęstutis Šiliauskas BNS sakė, kad prašymą ir užklausimą, kaip utilizuoti užterštą vandenį iš bendrovės „Sedija” departamentas gavo tik vakar popietę.
„Mes operatyviai jiems atsakysime ir aiškiai nurodysime, kur užterštą vandenį išpilti. Gamtosauginiu požiūriu čia nėra tragedijos, svarbu, kad užterštas vanduo nepakliūtų į upelį, o jis nepapuls. Visi laivai plaukioja su tokiais vandenimis”, – aiškino K. Šiliauskas.
Klaipėdos visuomenės sveikatos centro gydytojas higienistas Rimantas Giedraitis įspėjo, jog susidarius tam tikroms sąlygoms – didelei sieros vandenilio koncentracijai sureagavus su oru – gali kilti sprogimas. Dėl šios priežasties, pasak R.Giedraičio, negalima pradėti siurbti teršalus, kol laivas stovi dabartinėje uosto vietoje, netoli gyvenamųjų namų.
„Prie krantinės jokiu būdu negalima darbų vykdyti dėl kelių priežasčių – gali įvykti sprogimas, smarvė jaustųsi, be to, gali būti ir didelė pavojingų dujų koncentracija”, – tvirtino higienistas.
Neoficialiomis žiniomis, teršalai iš laivo LBB-1032 turėtų būti išsiurbti šiandien. Greičiausiai tai bus padaryta uoste, Klaipėdos krovinių ir keleivių terminale. Prieš tai bus išvėdinti laivo triumai.
„Vakarų ekspresas”