Gydytojai skanduoja, kad siekiant išvengti sunkios ligos, būtina laiku kreiptis į medikus. Tačiau realiame gyvenime situacija yra tokia, kad patekti pas juos tampa vis sudėtingiau.
Klaipėdietis Kazimieras „Vakarų ekspresui” papasakojo savo žmonos istoriją. Anot jo, 66-erių metų moteris, kuriai šeimos gydytoja įtaria onkologinę ligą, kelią pas onkologą turi skintis mėnesį laiko.
„Mano žmona turi rimtų problemų dėl liežuvio – jis visas suskilinėjęs ir skausmingas, – dėstė ponas Kazimieras. – Ji negali nei kalbėti, nei normaliai valgyti.”
Dėl šio negalavimo moteris birželio 19-ąją kreipėsi į savo šeimos gydytoją. Ši, įtardama onkologinę ligą, davė siuntimą pas specialistą.
„Kartu su žmona nuvykome į Klaipėdos ligoninės Ambulatorinį konsultacinį skyrių pasiimti talonėlio pas specialistą, – pokalbį tęsė klaipėdietis. – Registratorė kategoriškai atsisakė užrašyti pas reikiamą gydytoją, mat, anot jos, išankstinė registracija atliekama tik telefonu (ligoninės administracija tokią tvarką įvedė siekdama Ambulatoriniame konsultaciniame skyriuje išvengti pacientų spūsties. – Aut. past.). Jeigu būtume turėję mobilųjį telefoną, tik išėję iš ligoninės, būtume paskambinę į skyrių, kuriame prieš kelias minutes buvome. Grįžę namo, bemaž dvi valandas sukome registratūros numerį, kol galiausiai prisiskambinome.”
Nepaisant prastos moters savijautos, ji onkologo apžiūrai užregistruota tik liepos 13-ajai.
Kad moteris greičiau patektų pas specialistą, šeimos gydytoja ant siuntimo buvo parašiusi „ekstra ligonis” – tai reiškia, jog pacientei reikalinga skubi apžiūra.
Tačiau šeimos gydytojos pastangos padėti ligonei nuėjo perniek. Registratorė pacientės vyrui atsakė, kad pagal įstatymą, ambulatorinėje grandyje dirbantys specialistai teikia konsultacijas, o ne skubią pagalbą.
Į klausimą, ką daryti, registratorė atsakiusi, esą jeigu pacientė kraujuoja, miršta, reikia kreiptis į ligoninės priimamąjį.
„Vakarų eksprese” jau rašėme, jog kelią pas specialistus palengvina oficialus mokestis – už 50 litų medikai pacientus priima ir tą pačią dieną, nors turint tik šeimos gydytojo siuntimą, tenka laukti po mėnesį laiko.
Klaipėdos ligoninės vyriausiasis gydytojas Vinsas Janušonis tokią situaciją aiškina tuo, kad pastaruoju metu esą daugėja pacientų, besirenkančių būtent šią gydymo įstaigą. Pripažindamas, jog kai kurių profilių gydytojų iš tiesų labai trūksta, vyr. gydytojas teigė, esą ši problema jau sprendžiama.
„Dėl to, kad pacientams reikia ilgai laukti specialistų konsultacijos, kalta kvaila medicinos reforma, – savo nuomonę pareiškė minėtos 66-erių klaipėdietės šeimos gydytoja, nenorėjusi viešinti savo pavardės. – Atskyrę pirminę sveikatos priežiūrą nuo antrinio lygio, išardė poliklinikas, tad dabar žmonės ir vargsta. Netvarka, kad pacientams su siuntimais reikia taip ilgai laukti pas specialistą. O kai liga yra diagnozuojama vėlyvos stadijos, pacientų ar jų artimųjų priekaištus išklausome mes, šeimos gydytojai.”
Paklausta, ką daryti jos pacientei, negalinčiai patekti pas specialistą, šeimos gydytoja atsakė: „Jos vyras, užuot pasakojęs savo bėdas redakcijai, turėtų kreiptis į Ambulatorinio konsultacinio skyriaus vedėją – jeigu nepadės, trenkti kumščiu į stalą.”