Kurį pavogti lengviausia?

Nors pasaulyje kasmet daugėja automobilių vagysčių bei vagysčių iš mašinų, ši tendencija gamintojų beveik nejaudina. Tokią išvadą padarė britų žurnalas „Which?”, sudaręs modelių, į kuriuos įsibrauti bei pavogti lengviausia, sąrašą.

Skirtingais duomenimis, automobilius vagiančių nusikaltėlių pelnas kasmet išauga 12-15 procentų. Europoje 62 proc. pranešimų policijai apie nusikaltimus susiję su vagystėmis iš mašinų arba pačių automobilių vagystėmis.

Nepaisant šių bauginančių skaičių, gamintojams labiau rūpi parduoti mašiną, visiškai nesijaudinant dėl to, bus ji pavogta ar ne. Be senesnių modelių, „Which?” išbandė ir 12 ką tik prekyboje pasirodžiusių naujų automobilių. „Nereikia manyti, kad jie geresni už senuosius. Kai kurie gamintojai saugumui neskiria daugiau dėmesio nei iki šiol”, – išvadą padarė leidinys.

Kiekvieną modelį „Which?” vertino balais iki 10. Tikrinti du aspektai – mašinos saugumas bandant ją pavogti ir saugumas bandant į ją įsibrauti.

Paaiškėjo liūdni faktai – nemažai mašinų nenusipelnė net penkių balų įsibrovimo teste, tarp jų – ir visiškai nauji „Fiat Doblo”, „Kia Rio” bei „Hyundai Matrix”. Teigiama, jog saugesnės buvo net ankstesnės šių modelių kartos. Įsibrauti į visus šiuos modelius neprireikė nė 30 sekundžių („Kia Rio” atsilaikė mažiau nei 10 sek.).

Anot ekspertų, apsaugos nuo įsibrovimo į mašiną lygis priklauso nuo stiklo ploto, durelių spynelių patikimumo ir signalizacijos.

„Which?” teigia, kad geriausios spynelės yra keturiuose bandytuose modeliuose – „Peugeot 307 SW”, SAAB 9-3, „Opel Vectra” ir „Mazda6”. Į juos įsilaužti reikėjo maždaug 5 minučių.

Vis dėlto į mašinas nusikaltėliai patenka ir paprasčiau – išdauždami langus. Tyrimas parodė, kad ir ši sritis gamintojams daug nerūpi – daugumoje modelių yra lengvai sudaužomi stiklai, o ne daugiasluoksniai ar laminuoti, kuriuos išdaužti yra penkiskart sunkiau nei įprastus. Išimtis – „Lexus LS430”, vienintelis iš testuotų automobilių turėjęs tokius stiklus.

Pasak tyrimo autorių, automobilių gamintojai daugiau dėmesio skiria ne įsibrovimo į mašiną užkardymui, o galimai jos vagystei. Pavyzdžiui, kai kurių modelių saugumas pasikėsinimo jį apvogti atveju vertinamas 8 balais, o apsauga nuo vagystės – vos trimis balais.

Ypač didelis skirtumas tarp šių dviejų saugumo kategorijų „Audi A6”, „Citroen C5”, „Fiat Doblo”, „Hyundai Accent”, „Hyundai Matrix”, „Kia Rio”, „Mitsubishi Space Star”, „Škoda Octavia” ir „Volkswagen Golf” modeliuose.

Tikrinant automobilio saugumą jo vagystės atveju, kreiptas dėmesys į imobilizatorius (sistemas, atjungiančias elektros grandines), į vairo užrakto patikimumą, signalizacijos kokybę bei identifikacinio numerio (VIN) unikalumą.

Pažymėta, kad visų bandytų mašinų imobilizatoriai buvo neblogi, tačiau patikimiausiu pripažintas „Lexus LS430”. Pastebėta ir tai, kad geriau nuo nusikaltėlių apsaugoti aukštesnės klasės bei vadinamieji šeimyniniai automobiliai.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.