100 kilometrų – du litrai dyzelino

Žurnalistų autoklubo surengtame Ekožygyje buvo pagerinti taupaus važiavimo rekordai

Prieš porą savaičių surengę tradicinį automobilių taupumo žygį, renginio organizatoriai – viešoji įstaiga „Saugus ratas” ir Lietuvos žurnalistų autoklubas gailėjosi vienintelio dalyko: nesumoję pakviesti oficialių agentūros „Factum” stebėtojų, registruojančių Lietuvos rekordus. 100 kilometrų kelio įveikti sudeginus tik šiek tiek daugiau nei du litrus degalų neabejotinai yra geriausias kada nors mūsų šalies keliuose užfiksuotas rodiklis. Būtent tokio kiekio dyzelino prireikė šio žygio absoliutiems nugalėtojams – „Keturių žiedų” komandos nariams Vitoldui Miliui ir Rimantui Kvederavičiui, vairavusiems trijų cilindrų 1,2 litro darbo tūrio variklį turinčią „Audi A2”.

Įstrižai Lietuvos

Ekožygio dalyviams šį kartą teko įveikti neįprastai ilgą, net 563,7 kilometro, maršrutą, besidriekiantį bendro naudojimo Vilnius – Semeliškės – Marijampolė – Rietavas – Plungė – Mažeikiai – Palanga keliais. Visas ekonominio žygio maršrutas buvo suskirstytas į 3 sekcijas su septyniais laiko kontrolės punktais. 19,45 km kelio driekėsi žvyro dangą turinčiais keliais.

„Nors maršrutas ilgas ir varginantis, ypač galvojant ne apie greitą, bet taupų važiavimą, tačiau manome, jog ilgesnis kelias leidžia geriau atskleisti automobilių tikrąsias ekonomiškumo savybes ir pačių žygio dalyvių gebėjimą važiuoti taupiai”, – komentavo Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Juozas Vilūnas.

Šie jo lūkesčiai išsipildė su kaupu. Teisėjams miligramų tikslumu išmatavus sunaudoto kuro kiekį, paaiškėjo, jog beveik visi žygio dalyviai sugebėjo pagerinti pačių automobilių gamintojų techninėse charakteristikose nurodomus degalų sąnaudų rodiklius. Identiškai automobiliais važiavusių ekipažų rezultatai skyrėsi vos pora šimtų gramų.

Didžiausiais „išsišokėliais”, kaip jau minėjome, tapo „Audi A2” ekipažas, kuris 563,7 kilometro nuvažiavo sudeginęs mažiau nei 12,5 litro dyzelino.

„Tokio rezultato įgalina siekti šis automobilis, reikalui esant, galįs važiuoti ir labai greitai, ir neįprastai taupiai, – po sėkmingo finišo kalbėjo nugalėtojų ekipažo narys, žurnalo „Autorinka” atstovas V. Milius. – Kita vertus, gerokai daugiau nei įprasta pripūtėme automobilio padangas, kelionėje atsisakėme oro kondicionavimo ir bet kurių kitų patogumų, leidžiančių taupyti bent miligramus kuro. Nepavėlavome nė į vieną kontrolės punktą, tad baudų, šiame žygyje išreikštų papildomomis kuro normomis, negavome. Todėl mūsų vidutinės kuro sąnaudos, pasiektos važiuojant vidutinišku 65 km/val. greičiu, yra realios, atspindinčios šio automobilio tikrąjį ekonomiškumą”.

Dyzeliniai varikliai nepralenkiami

Nors žygio dalyviai pagal jo nuostatus varžėsi tiek bendroje, tiek atskirose, automobilio galingumą bei jo vartojamą degalų kiekį atspindinčiose klasėse, bendroje įskaitoje visas tris pirmąsias vietas iškovojo ekipažai, vairavę automobilius, kurių ratus suko dyzeliną vartojantys varikliai.

Antrąją absoliučios įskaitos ir tos pačios klasės vietą pelnė TV laidos „Ekipažas” žurnalistas Dainius Leonavičius su Vitoldu Jurkoniu, vairavę „Volkswagen Lupo” 1,2 litro darbinį tūrį turintį TDi variklį. Šiam ekipažui visoje kelionėje prireikė 14,460 litro dyzelino, o 100 km kelio „VW Lupo” sudegino tik 2,564 litro degalų.

Trečiąja absoliučios įskaitos vieta ir tokia pačia klasėje džiaugėsi žurnalo „Auto Bild Lietuva” atstovai Jonas ir Tomas Okmanai, vairavę „Citroen C2 1,4 Hdi”. 0,2 litro darbo tūrio didesnis nei pirmųjų prizininkų „Citroen C2” variklis buvo truputį ir rajesnis, tačiau visi vairuotojai, ko gero, pavydėtų ir trečiųjų prizininkų pasiekto ekonomiško važiavimo rezultato. J. ir T. Okmanams kelionėje prireikė 18,1 litro dyzelino, o vidutinės jų kuro sąnaudos 100 km kelio buvo 3,210 litro.

„Įspūdingi ekonominio žygio rezultatai gali tapti orientyru kiekvienam besirenkančiam automobilį. Pragmatiškai mąstantis vairuotojas dabar itin priekabiai vertina vidutines automobilio degalų sąnaudas. Tad neatsitiktinai vis labiau populiarėja automobiliai su dyzeliniais varikliais ir dujine įranga benzininiams. Kita vertus, patyrę vairuotojai su bet kokiu techniškai tvarkingu automobiliu sugeba važiuoti taupiai”, – kalbėjo ekonominio žygio vadovas ir vyriausiasis komisaras, Kelių transporto priemonių valstybinės techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta” viceprezidentas Gintautas Šlėderis.

Benzininiai ypatumai

Aksiomą apie tiesioginę mašinos techninės būklės bei vairavimo stiliaus įtaką kuro sąnaudoms patvirtino ir benzininiais automobiliais važiavę ekipažai. Vadinamosios E1 klasės nugalėtojai bendroje įskaitoje užėmė ketvirtąją vietą ir netgi aplenkė porą dyzelinu varomų keturračių. Jungtinis „Žibinto – „Lietuvos žinių” Gintaro Grigučio bei Stasio Grigaliūno ekipažas vairavo „Peugeot 107”, turintį 1,091 litro darbinio tūrio variklį, kuris 100 km kelio sudegino 3,517 litro benzino.

Tik porą šimtų gramų benzino jiems pralaimėjo analogišką automobilį „Toyota Aygo” vairavęs „Kauno dienos” žurnalistas Renaldas Gabartas ir „Toyota Tokvila” direktoriaus pavaduotoja Violeta Jadzevičienė. Šiam ekipažui 100 km kelio užteko 3,588 litro benzino. Kadangi abu varžovai važiavo panašiu stiliumi ir išvengė didesnių klaidų, azartiškas varžybas stebėjusių kolegų manymu, rezultatui bene didžiausią įtaką turėjo kuro bako pripildymas prieš startą. Po to, kai „Ventus” degalinėje bakas jau atrodė „prigirdytas” sklidinai, į pildymo angą įstačius piltuvėlį, G.Grigučiui su S.Grigaliūnu pavyko įpilti dar beveik puslitrį dyzelino. Tas pats buvo ir finiše – po pirmojo bako papildymo degalinėje teisėjai į automobilių bakus pripylė nuo kelių šimtų gramų iki kelių litrų kuro.

Aukštą šeštąją absoliučios įskaitos vietą užėmė grynai moteriškas žurnalo „Laima” ekipažas, kurį sudarė Jurga Čekatauskaitė ir Gitana Rimšaitė. Jų vairuotas dar vienas Lietuvos žurnalistų autoklubo tradiciškai rengiamo konkurso „Metų automobilis 2006” dalyvis „Renault Clio 1,461 dCi” 100 km kelio sunaudojo 3,603 dyzelino.

Didžiųjų siurprizai

Vienu didžiausių netikėtumų ekožygyje tapo kompaktinės ir vidutinės klasės automobilių pasirodymas. Netgi paskutinėje bendros įskaitos vietoje likusių „Autoverslo automobilių” ekipos atstovų Andrejaus Tero ir Algio Poteliūno veiduose švietė šypsena. Jų vairuojama rusiška „Lada 2110” šimtui km kelio „valgė” tik 5,545 litro benzino.

Dar mažiau jo sudegino vienas galingiausių šiame žygyje dalyvavusių automobilių – 175 AG pajėgumą išvystantis „Volkswagen Golf 1,4 Bi-Turbo”. Už šio bolido vairo sėdėjęs „Auto Moto” redaktorius Linas Butkus ir Guoda Pečiulytė 100 km sugebėjo nuvažiuoti su 5,253 litro vidutinėmis benzino sąnaudomis. Tai irgi rodiklis, pranokstantis gamintojų deklaruojamas mažiausias jo degalų sąnaudas.

Pats egzotiškiausias žygio pasiekimas – bendrovės „Autoerdvė” atstovų Roko Žalnierukyno ir Miglės Juškaitės-Žalnierukynienės ekipažo, vairavusio visais keturiais ratais varomą „Subaru Legacy” automobilį, pasiektas rezultatas. 5,134 litro benzino 100 km kelio.

Jie netgi aplenkė 2,0 litro darbo tūrio sportišką „Seat Leon TDi”, kurį vairavo radijo laidos „Antroji pavara” vedėjas Julius Juchnevičius ir Mindaugas Lukošius. Šio ekipažo valdomo automobilio vidutinės kuro sąnaudos tesiekė 4,270 dyzelino.

Itin atkakli kova vyko E2 klasėje. Čia nugalėjo šeimyninis Artūro ir Eidvilės Pakėnų duetas, vairavęs 1,399 litro darbo tūrio variklį turintį „Hyundai Getz”, kuriam 100 km kelio prireikė 4,715 litro benzino. Tačiau šis rezultatas ekipažui garantavo tik aštuntąją absoliučios įskaitos vietą.

Labai nedaug jiems pralaimėjo šiek tiek mažesnį – 1,341 litro darbo tūrio variklį turintį analogišką automobilį vairavę Mindaugas Žilionis ir Tomas Skarupskas. Jų vidutinės sąnaudos – 4,981 litro.

Dar mažiau nuo antrųjų klasės prizininkų atsiliko tretieji – „Honda” vairavę TV „5 kanalo” žurnalistai Ramūnas Stonys su Jevgenijumi Levinu. Jų automobiliui 100 km kelio prireikė 4,983 litro benzino.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.