Penktadienį, balandžio 7 dieną, Muzikinis teatras žiūrovams pristato premjerą – operetę „Studentas elgeta”
XIX amžiaus austrų kompozitorius Karlas Miliokeris priskiriamas auksinio operetės amžiaus elitui, o jo veikalas „Studentas elgeta” jau daugiau nei šimtas metų statomas viso pasaulio scenose. Muzikiniame teatre šią operetę publikai pristato stipri kūrybinė komanda: režisierius Andrejus Besčastnas, dirigentas Virgilijus Visockis, dailininkė Kotryna Daujotaitė. Vyriausia teatro gerbėjų kartą dar pamena ir pirmąjį „Studento elgetos” spektaklį, rampos šviesą Kaune išvydusį 1959-aisiais.
Ar lengva pavyti drugelį
Spektaklio personažus sutinkame XVIII amžiaus pradžios Krokuvoje ir jos apylinkėse. Studentų, valdininkų ir aristokratų tarpusavio santykiai susipina į painią ir juokingą meilės ir apgavysčių virtinę. „Šį veikalą pasirinkome, nes tai labai populiari pasaulio teatruose situacijų ir charakterių komedija”, – sako Muzikinio teatro meno vadovas Gintas Žilys. Jam pritaria dirigentas Virgilijus Visockis: „Studentas elgeta” yra Vienos operetės teatro repertuare. Jeigu šį Karlo Miliokerio kūrinį stato garsiausias pasaulio operetės teatras, vadinasi, jo praba aukšta”.
„Repetuojant šią operetę supratau: jei įdomu dirbti mums patiems, spektaklis bus įdomus ir žiūrovams”, – sakė Andrejus Besčastnas. Režisierius prisipažįsta, kad dirbti buvo nelengva.
„Iki šiol operetė nebuvo mano mylimas žanras. Pradėjęs darbą supratau, kad jos lengvumas, paprastumas tik tariami. Operetė yra kaprizinga, ji atlikėjui kelia labai didelius reikalavimus”, – kalbėjo penkiolika metų Prahoje išdirbęs operos solistas, teatro ir kino artistas, režisierius, po vedybų su Muzikinio teatro dainininke Kristina Siurbyte apsigyvenęs Kaune.
Kuo baigėsi piršlybos
Pasak režisieriaus, gana sunku trumpai nusakyti, apie ką šis veikalas: „Jis labai turtingas situacijų, veikėjų jausmų prasme. „Studentas elgeta” – kūrinys, kuriame susipina meilė ir neapykanta, grožis ir bjaurumas, melas ir tiesa”.
Operetės siužetas nesudėtingas. Aukštuomenės dama įžeidė gubernatorių Olendorfą, ir šis nutarė atkeršyti. Olendorfas išleido į laisvę kalėjime sėdėjusį neturtingą studentą su sąlyga, kad prisistatęs kunigaikščiu jis pasipirštų kilmingajai merginai. Studento kameros draugas, šioje istorijoje apsimetantis kunigaikščio sekretoriumi, iš tiesų yra maištininkų vadas. Olendorfo keršto planas žlunga, nes vargšas studentas ir kilminga mergina iš tikrųjų pamilsta vienas kitą.
Atsižvelgiant į laiko realijas, šalies, kurioje statoma operetė, tradicijas, „Studento elgetos” libretas dažnai būdavo koreguojamas. „Mūsų pastatyme naudojame rusų dramaturgo Nikolajaus Erdmano libretą, parašytą po karo. Jame daugiau draminio veiksmo, sodresni, turtingesni charakteriai”, – pasakoja A.Besčastnas.
Iššūkių pakako visiems
Scenoje pamatysime daugelį Muzikinio teatro solistų. Vladeko vaidmenį kuria Mindaugas Zimkus, Algirdas Janutas ir Kęstutis Alčiauskis, jo bičiulio Mladeko – Žanas Voronovas, Raimondas Baranauskas, Aurimas Raulinavičius. Gražuolę aristokratę Laurą įkūnys solistės Gitana Pečkytė, Kristina Siurbytė, Nomeda Vilkanauskaitė, Bronislavą – Ieva Vaznelytė ir Živilė Lamauskienė, Lauros motiną Palmatiką – Giedrė Juknevičiūtė ir Raimonda Tallat-Kelpšaitė. Sodrus Olendorfo vaidmuo patikėtas Tomui Ladigai ir Gediminui Maciulevičiui. Daug juoko publikai kels komiškas duetas – Pifkė (Pranas Petryša, Arvydas Sauspreikšaitis) ir Pufkė (Algis Jacunskas, Juozas Malikonis).
Mindaugas Zimkus (Vladekas), šį sezoną tapęs etatiniu Muzikinio teatro solistu, prisipažįsta, kad pirmą kartą kuria pagrindinį operetės herojų. Iki šiol jis susidurdavo daugiausiai su operiniu repertuaru. „Operos patirtis Muzikiniame teatre mažai padeda. Operetė – sunkus žanras. Solistui čia iškyla milijonai iššūkių – jis turi ne tik dainuoti, bet ir įtikinamai vaidinti, plastiškai judėti, gerai šokti”.
Jauna talentinga scenografė Kotryna Daujotaitė, daug dirbanti Kauno, Vilniaus, Klaipėdos teatruose, irgi pirmąsyk susidūrė su „lengvabūdiškuoju žanru”. „Aš įsivaizduoju operetę kaip viliojantį puošniai serviruotą pyragaitį, todėl toks dažnas nėrinių motyvas scenos apipavidalinime. Toks spektaklis turi būti „skanus” žiūrovo akiai”, – apie savo debiutą operetėje prieš premjerą kalbėjo K.Daujotaitė.
„Džiaugiuosi, kad Muzikiniame teatre daugelis artistų yra kūrybingi, linkę ieškoti įdomių išraiškos priemonių savo personažams. Darbas statant „Studentą elgetą” man padėjo artimiau pažinti trupę. Jei tektų ateityje vėl režisuoti šioje scenoje, jau žinočiau, kas ką sugeba. Paskutinis žodis priklausys publikai – atėjusi į premjerą ji nuspręs, ar spektaklis mums pavyko”, – kalbėjo Ukrainoje gimęs, keliolika metų Čekijos teatruose dainuojantis, kine ir televizijoje vaidinantis, spektaklius režisuojantis Andrejus Besčastnyj.