Draudėjai keičia įpročius

Sociologiniai tyrimai rodo, kad rinkdamiesi draudimo kompaniją automobilininkai daugiau dėmesio skiria ne paslaugų kainai, o kokybei

Tyrimų bendrovės „TNS Gallup” vasarį atliktos apklausos duomenimis, svarbiausia savybė renkantis draudimo kompaniją yra jos patikimumas – taip mano beveik pusė apklaustų vairuotojų. Beveik trečdalis vairuotojų nurodė, jog svarbiausias draudimo kompanijos pasirinkimo kriterijus yra greitas ir teisingas nuostolių atlyginimas ir tik dešimtadaliui pagrindiniu kriterijumi išlieka draudimo įmokos dydis.

Nuostoliai tiesia kelią naujovėms

„TNS Gallup” vasarį atliktos apklausos duomenimis, draudimo bendrovės patikimumą pasirenkant vairuotojo civilinės atsakomybės draudimą kaip svarbiausią savybę minėjo 48 proc. apsidraudusiųjų šiuo draudimu, greitą ir teisingą žalų kompensavimą – 27,1 proc., o draudimo įmokos dydį – tik 10,6 procento.

Tiesa, vertinant dešimtbalėje sistemoje draudimo įmokos dydžiui 9-10 balų skyrė 80,1 proc. apsidraudusiųjų privalomuoju draudimu, o vidutinis įmokos dydžio svarbos vertinimas buvo 9,2 balo.

Nors pagal šį rodiklį draudimo įmokos dydžiui taip pat atiteko trečioji vieta, atsilikimas nuo draudimo bendrovės patikimumo (vidurkis 9,3 balo) ir greito bei teisingo žalų apmokėjimo (vidurkis 9,6 balo) nėra toks didelis.

Apklausa, kurioje dalyvavo 500 respondentų, taip pat parodė, jog patikimiausia kompanija Lietuvoje vairuotojai laiko „Lietuvos draudimą”.

Tačiau pasidžiaugę palankiais vertinimais draudikai pripažino, kad už spartaus augimo ir didelės rinkos dalies slypi nemaloni nuostolingumo statistika.

„Lietuvos draudimo” transporto draudimo skyriaus vadovas Vaidotas Krencius, komentuodamas tyrimo rezultatus ir šios rinkos vystymosi tendencijas, pastebėjo, kad praėjusiais metais visos Lietuvoje transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo (PCAD) paslaugas teikiančios draudimo bendrovės bendrai patyrė apie 40 mln. litų nuostolių ir negavo nė lito pelno.

V.Krenciaus teigimu, tai lėmė užsitęsęs tarifų karas, dėl kurio vidutinės PCAD draudimo polisų kainos sumažėjo nuo 215 litų 2004-aisiais iki 210 litų pernai. Tuo tarpu vidutinė išmoka po avarijos perkopė 2100 litų ir nuo 2002-ųjų, kai šis draudimas tapo privalomas, ūgtelėjo 45 proc. Ypač ženkliai augo žalos, kurias tenka atlyginti po užsienyje padaromų avarijų.

Klausiamas, ar tokia padėtis nekelia minčių mažinti rinkos dalį, V.Krencius teigė, jog „Lietuvos draudimo” nuostoliai siekė „tik” 1 mln. litų ir jį tikimasi sumažinti įdiegus naują klientų skirstymo į tam tikrus segmentus sistemą.

„T.y. rizikingoms grupėms priskiriami ar avarijų patyrę automobilininkai už draudimą turės mokėti brangiau, o nekeliantiems rūpesčių klientams tarifai bus mažinami. Pigiausias PCAD polisas lengvajam automobiliui mūsų bendrovėje kainuos apie 170 litų, o brangiausias – per 1000 Lt”, – sakė V.Krencius.

Egzaminas aktuarijams

Kainų „žirklės” ateityje gali dar labiau išaugti, pradėjus vertinti papildomus faktorius, galinčius turėti įtakos avarijos padariniams. Jau dabar neabejojama, kad ateityje bus atsižvelgiama į automobilio masę.

„Kai kuriose šalyse draudimo poliso kainą pakoreguojama, priklausomai nuo automobilio spalvos – ryškios, prastomis oro sąlygomis geriau pastebimos spalvos laikomos „saugesnėmis”. Teko girdėti ir apie tai, kad kai kurios draudimo kompanijos vertina netgi savo klientų laisvalaikio pomėgius ir, tarkim, filatelistai ar golfo žaidėjai už draudimą moka pastebimai pigiau nei automobilių sporto sirgaliai”, – nurodė pašnekovas.

Beje, „Lietuvos draudimas” praėjusiais metais savo klientus buvo suskirstęs į 60 sąlyginių grupių, o šiais metais – jau į 700. Kadangi šių dalykų nereglamentuoja jokie įstatymai ar Draudimo priežiūros komisijos leidžiami norminiai aktai, kiekviena draudimo bendrovė elgiasi kaip išmano.

„Tai iš tiesų didelis iššūkis aktuarijams (specialistams, skaičiuojantiems, kokie turėtų būti konkrečių draudimo paslaugų tarifai), nes nuo jų sugebėjimų priklausys draudimo kompanijų sėkmė. Tarkim, identifikavus kurią nors sąlyginai nepavojingą vairuotojų grupę, galima pasiūlyti jai kur kas pigesnius nei vidutiniškai rinkoje polisus. Tačiau, padarius klaidą ir neįvertinus rizikingų automobilininkų grupių galimų nuostolių, galima atsidurti tikrai nepavydėtinoje padėtyje”, – samprotavo V.Krencius.

Karas tęsis?

Nors praėję metai davė keletą skaudžių pamokų draudikams, šioje srityje dirbantys ekspertai visgi abejoja, ar bendra padėtis PCAD tarifų fronte smarkiai keisis

„Įvertinus didėjančius nuostolius, galima prognozuoti, kad šiemet pavasarį „kainų karo” neturėtų būti, ir draudimo įmokos didės. Tačiau, mūsų skaičiavimais, vidutiniškai kainos ūgtelės tik maždaug 14 proc., tuo tarpu numatoma vairuotojams atlyginamų nuostolių suma išaugs iki 40 proc., maždaug 170 mln. litų”, – prognozavo V.Krencius.

Manoma, kad vidutinė privalomojo draudimo kaina išaugs iki 240 litų, o bendrai rinka padidės maždaug 10 proc. iki 263 mln. litų.

Pastarąjį augimą turėtų lemti ne tik padidintos draudimo įmokos tam tikriems draudėjų segmentams, bet ir sparčiai tebeaugantis šalies automobilių parkas. Prognozuojama, kad šių metų pabaigoje Lietuvoje gali būti registruota jau apie 2 mln. transporto priemonių, arba 12 proc. daugiau nei 2005-ųjų pabaigoje.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.