Miesto valdžia nusprendė, kad užsakomaisiais reisais į kitus miestus keleivius mikroautobusais vežiojantiems vairuotojams autobusų stoties kaimynystėje – ne vieta.
Klaipėdos savivaldybės administracijos Transporto tarnybos specialistai jau parengė ir ketina teikti politikams svarstyti sprendimo projektą, kuriam įsigaliojus net ir legaliai keleivius užsakomaisiais reisais gabenantys vežėjai bus išstumti ne tik iš autobusų stoties teritorijos, bet ir iš jos prieigų.
Prielaidos tokiam sprendimui atsirado Seimui 2005 metų gruodį priėmus Kelių transporto kodekso pakeitimo įstatymą, uždraudusį užsakomuosius reisus vykdantiems vežėjams rinkti ir vežti keleivių grupes iš gatvių ir aikštelių, kurių teritorijos ribojasi su autobusų stotimis. Minėtuoju įstatymu teisė nustatyti konkrečias teritorijas, kur tokia veikla būtų draudžiama, suteikta pačioms savivaldybėms.
Pasak Transporto tarnybos vedėjo Sauliaus Gudavičiaus, rengiant sprendimo projektą pirmiausia teirautasi autobuso stoties šeimininko – UAB Klaipėdos autobusų parko vadovybės nuomonės. Pastaroji pasiūlė užsakomaisiais reisais važinėjantiems vežėjams neleisti keleivių rinkti Butkų Juzės, Priestočio, S. Nėries, S. Daukanto, Sodų, Vilties, Trilapio gatvėse ir pavadinimo neturinčioje gatvelėje, besitęsiančioje nuo Klaipėdos universiteto Pedagogikos fakulteto autobusų stoties link.
Su tokiu pasiūlymu kategoriškai nesutiko smulkieji vežėjai. Jų atstovas savo nuomonę išsakė sprendimo projektą kartą jau svarsčiusiems Miesto ūkio komiteto nariams. Pastarieji tąsyk taip pat suabejojo, ar toks Autobusų parko interesus akivaizdžiai ginantis sprendimas nepažeis toje pačioje rinkoje legaliai veikiančių privačių vežėjų teisės laisvai konkuruoti. Juo labiau kad, pasak Miesto ūkio komiteto nario Artūro Šulco, gyvenimas parodė, jog ši paslauga Klaipėdoje prigijo ir dažnas miestietis mielai ja naudojasi.
Vasario 13-ąją šį klausimą svarstę komiteto nariai nusprendė iš pradžių su juristų pagalba išsiaiškinti teisinius problemos niuansus, Savivaldybės administraciją įpareigoti numatyti vietas, kuriose ši paslauga ir toliau galėtų būti teikiama, ir tik tada sprendimo projektą teikti tvirtinti miesto Tarybai, tačiau vėliau apsigalvojo.
Sužinoję, kaip šį klausimą išsprendė kiti šalies miestai, klaipėdiečiai nutarė pasekti jų pavyzdžiu ir procedūrą sutrumpinti. Nutarta, kad teritorijų, kuriose bus uždrausta privačių vežėjų veikla, riboms nustatyti užteks Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo. Taip esą Tarybos posėdyje būsią išvengta nereikalingų diskusijų ir spekuliacijų.
Vis dėlto, paskutinėmis žiniomis, klaipėdiečiai tokio ketinimo atsisakė – kiek pakoreguotą sprendimo projektą nutarta teikti miesto Tarybai.
Pasak Transporto tarnybos vedėjo, paskutiniame jo variante siūloma privačių vežėjų veiklą uždrausti ne tik stoties valdose, bet ir visoje teritorijoje tarp Priestočio, S. Nėries ir Butkų Juzės gatvių, įskaitant ir pačias gatves.
S. Gudavičiaus teigimu, jei vežėjai pageidaus, jiems Savivaldybė pasiūlys keletą kitų vietų. Vietas, kur būtų galima rinkti keleivius užsakomiesiems reisams, taip pat gali siūlyti ir patys vežėjai. Kol kas, sakė Transporto tarnybos vedėjas, jokių smulkių verslininkų pasiūlymų Savivaldybėje nesulaukta.
S. Gudavičius prognozavo, kad sprendimo projektą bus spėta suderinti iki artimiausio, kovo 30-ąją vyksiančio miesto Tarybos posėdžio.