Daugelis žmonių savo 33-iąjį gimtadienį vertina dvejopai. Viena vertus, jaunystė po truputį iškeliauja, jau nepasilinksminsi ir neatsipalaiduosi, kaip anksčiau.
Kita vertus, galima guostis, kad 33 – Kristaus amžius, tradiciškai laikomas išminties amžiumi. Mokslininkai atskleidė ir dar vieną 33-mečių ypatybę. Tiesa, tik moterų.
Aiškindamiesi, kas atsargiausiai ir saugiausiai vairuoja automobilį, jie sužinojo, jog geriausios vairuotojos – būtent moterys, ką tik perkopusios šią amžiaus ribą arba prie jos artėjančios.
Tai paaiškėjo Kanados Kalgario universiteto darbuotojams ištyrus įvairaus amžiaus moterų vairavimo techniką ir saugumo lygį. Dvidešimtmetės buvo pripažintos pavojingiausiomis vairuotojomis: kiekvienam milijardui kilometrų jos padarydavo apie 20 avarijų, kuriose žūdavo kuris nors vienas jos dalyvis.
Automobilininkės, kurių amžius – šiek tiek daugiau nei trisdešimt, vairavo kur kas saugiau savo, kitų vairuotojų ir pėsčiųjų atžvilgiu: tam pačiam milijardui kilometrų jos padarydavo tik keturias avarijas. Be to, būtent 33 metų amžius pripažintas optimaliausiu vairuotojoms moterims.
Savimi gali didžiuotis ir tos, kurioms daugiau kaip 25, ir tos, kurių amžius artėja prie 35 metų. Jos taip pat vairuoja techniškai ir gali pasiginčyti su tais, kurie, nepaisant paneigtų senų prietarų, moteris vis dar laiko kelių maru.
Vyrų, pavydžiai kovojančių dėl savo, kaip geriausių vairuotojų, reputacijos, optimalus vairavimo amžius – 33-54 metai. Šios amžiaus grupės vairuotojai, nuvažiavę milijardą kilometrų, tapdavo ne daugiau kaip aštuonių mirtimi pasibaigusių avarijų kaltininkais. Tai taip pat žemas rodiklis.
O pagyvenusiems žmonėms, kaip tvirtina mokslininkai kanadiečiai, geriau kuo rečiau sėsti prie vairo. Tai vienodai tinka ir stipriosios, ir silpnosios lyties atstovams. Tiesa, tikslios šios amžiaus grupės statistikos mokslininkai nesugebėjo pateikti, nes pagyvenę žmonės ir taip nedažnai vairuoja. Jie verčiau renkasi galinę sėdynę, todėl šios amžiaus grupės atranka – nereprezentacinė.