Nors taksistų darbo taisyklėse nurodyta, kad jie privalo būti mandagūs ir to iš savo darbuotojų tikisi taksi firmų savininkai, tačiau etiketo paisoma ne visada.
Ar taksi vairuotojas bus mandagus, paslaugus ir nesukčiaus – priklauso tik nuo jo paties. Darbdaviai to nesukontroliuos, o ir blogai besielgiančių taksistų iš darbo nemes, nes taksistų ir taip trūksta.
Trūksta darbuotojų
„Taisyklėse neparašyta, ar turėtų taksistas savo keleiviui atidaryti duris, panešti nešulius. Taksistams taikomas vienintelis reikalavimas – kultūringai aptarnauti klientą. Ką tai reiškia, lieka spręsti patiems vairuotojams”, – aiškino bendrovės „Danės taksi” direktorius Raimondas Butkevičius.
„Baltik taksi” vadybininkas Vitalijus Chirnas sakė, kad taksistai turėtų padėti klientams panešti daiktus, o garbingesnio amžiaus keleiviams atidaryti duris ir padėti įlipti arba išlipti iš automobilio, bet tai daro ne visi. Kodėl? „Mes dar nepasiekėme Europos Sąjungos kultūros lygio. Be to, ne paslaptis, kad susiduriame ir su kadrų problemomis. Juk darbuotojų dabar trūksta”, – paaiškino vadybininkas.
R.Butkevičius pastebėjo, kad taksi bendrovių vadovai negali per daug reikalauti iš savo darbuotojų. „Viskas priklauso nuo darbo užmokesčio. Jeigu reikalautume, kad žmogus mokėtų bent dvi užsienio kalbas, būtų tvarkingas ir mandagus, ar turėtume darbuotojų?” – klausė pašnekovas.
Lankė kursus
Prieš kelerius metus „Valstybės žiniose” paskelbus, kad taksistai privalo kelti kvalifikaciją, R.Butkevičius paprašė, kad pavaldiniai pradėtų lankyti taksistų kvalifikacijos kėlimo kursus, organizuotus bendrovėje Klaipėdos darbo rinkos mokymo centre.
36 valandų kursai, kuriuose taksistai buvo mokomi etikos, istorijos ir užsienio kalbų, kainavo 120 litų. Už kursus mokėjo patys vairuotojai. Deja, kaip konstatavo pats R.Butkevičius, lavinti taksistus galbūt buvo kiek paskubėta, nes iki šiol niekas Klaipėdoje nereikalavo, kad taksistai būtų kvalifikuoti.
Rūkyti neleidžia
Pasiteiravus, ar taksi galima rūkyti, R.Butkevičius sakė, kad tai griežtai draudžiama. Pagrindinė priežastis, kodėl taksi negalima rūkyti, – saugumas. Pelenų gali netyčia užbyrėti vairuotojui už apykaklės arba dūmų patekti į akis.
„Ypač dažnai įlipusios į taksi nori užsirūkyti jaunos merginos, nesvarbu, kad važiuoja netoli ir, jei nori rūkyti, gali pasivaikščioti. Bet, matyt, panelės bijo, kad jų rūkančių lauke nepamatytų tėvai. Kai kurie taksistai, norėdami, kad keleiviai nerūkytų, užklijuoja lipdukus, kad automobilyje nerūkoma, bet tai ne visiems klientams patinka. Kai kurie supyksta, kai jiems uždraudžia rūkyti, ir išlipa, pagrasinę išsikviesti kitą taksi, kur rūkyti leidžiama”, – pasakojo direktorius.
V.Chirnas sakė, kad jų bendrovės taksistai stengiasi, kad klientai automobiliuose nerūkytų. „Mes norime, kad automobiliuose niekas nerūkytų, ne tik todėl, kad pelenais nepradegintų sėdynės, bet ir todėl, kad kitiems klientams gali būti nemalonu sėstis į prirūkytus automobilius”, – sakė vadybininkas.
Pageidauja muzikos
V.Chirnas sakė, kad įlipus į taksi prisisegti saugos diržus klientams, ypač vaikams, būtina. Tačiau taksistai miesto ribose gali važinėtis ir neprisisegę diržų, kad, iškilus pavojui, galėtų iššokti iš automobilio ir pabėgti.
Nors buvo kalbų, kad žmonėms nepatinka taksi skambanti muzika, tačiau V.Chirnas teigė priekaištų dėl to nesulaukęs. „Klientai kaip tik prašo muzikos ir net pageidauja, kad automobilyje būtų kompaktinių diskų grotuvas, nes nori pasiklausyti savo muzikos”, – aiškino vadybininkas.
Laukia skirtingai
Skirtingų taksi bendrovių vairuotojai klientų laukia ne vienodą laiką. Su bendrovės „Danės taksi” vairuotojais galima susitarti, kad jie klientų lauks net ir 20 minučių, neimdami prastovos mokesčio.
Bendrovės „Baltik taksi” vairuotojai klientų laukia tik 10 – 15 minučių, o švenčių dienomis ir savaitgaliais, kai būna daugiau užsakymų, – ir trumpiau. Tada apie tai, kad taksi klientų lauks ne ilgiau kaip 5 minutes, dispečerės įspėja iš anksto.
R.Butkevičius mano, kad klaipėdiečiai klientai nėra labai reiklūs taksistams. „Klientams svarbu, kad taksistai per daug neplėštų pinigų. O mūsų mieste nustatytas fiksuotas kelionės taksi mokestis – 1,50 Lt už kilometrą. Jeigu suma būna su centais, neretai taksistas ją apvalina kliento naudai”, – aiškino direktorius.
Paklaustas, ar išsikviesti taksi būna pigiau, nei įsėsti į stovintį aikštelėje, R.Butkevičius sakė, kad iš tiesų kaina neturėtų skirtis, tačiau kartais taksistai sukčiauja. Kai taksi iškviečiamas per dispečerinę, užsakymas būna registruotas, tad galima patikrinti, ar vairuotojas paėmė tiek, kiek priklauso pinigų. O kai žmogus įsėda gatvėje, taksistas gali nuslėpti užsakymą nuo bendrovės ir iš klientų paimti daugiau.