„General Motors” atstovai šiais metais žada užpildyti Lietuvos rinkos nišas
Praėjusią savaitę mūsų šalyje viešėję įtakingų „General Motors Centrinės ir Rytų Europos” padalinio vadovai, pristatė keletą svarbių naujienų rinkai siūlomų automobilių „meniu” bei struktūrinių permainų, kurias per keletą artimiausių mėnesių turės progos vertinti visi Lietuvos vairuotojai. Kai kurios jų, svečių teigimu, bus ypač svarbios kauniečiams.
Skausmingas apsivalymas
Finansų analitikai, stebintys permainas automobilių gamintojų padangėse, pastaruoju metu fiksavo vieną už kitą niūresnius faktus. Iš nuostolių neišbrendanti „Ford Motor” paskelbė Šiaurės Amerikoje ketinanti iki 2012 metų uždaryti 14 gamyklų ir atleisti 30 tūkst. darbuotojų. Bendrovės prognozėmis, kompanija vėl pradės dirbti pelningai ne anksčiau kaip 2008 metais, todėl „Ford” planuoja iki 2010 metų kasmet mažinti išlaidas mažiausiai 6 mlrd. JAV dolerių. Į bendrovės restruktūrizacijos planą, kuris „Ford” istorijoje jau yra antrasis, bus įtraukti naujieji atleidimai, keliantys nemažą socialinę įtampą.
„Mes užtikrinsime saugesnes darbo vietas – visi turime keistis. Ir tenka šį tą aukoti”, – išvedžiojo kompanijos, pernai patyrusios 1,6 mlrd. JAV dolerių nuostolių, vadovai.
Ne ką geresnės nuotaikos ir didžiausios pasaulyje automobilių gamintojos – JAV kompanijos „General Motors” (GM) stovykloje. 2005-ųjų pabaigoje jos akcijų kursas buvo žemiausias per 18 metų. Audito kompanija „Standard & Poor’s” GM skolinimosi reitingus nuo 2001 metų sumažino tris kartus. Šiuo metu 300 mlrd. JAV dolerių skolingos GM skolinimosi reitingai sumažinti iki „šiukšlių” lygio – jos akcijų vertė nusmuko jau 30 proc. Kompanijos gaminamų automobilių pardavimams smukus daugiau nei 20 proc., išaugus konkurencijai bei padidėjus sąnaudoms GM buvo priversta nurašyti 6 mlrd. JAV dolerių turto vertės. Kadangi paskelbtuose „gelbėjimo” planuose buvo kalbama būtinybę mažinti darbuotojų atlyginimus, o maždaug 25 000 apskritai atleisti, iškilo streikų grėsmė.
Vilniuje viešėjęs GM „ambasadorius” Aleksas Moinovas, koordinuojantis „Opel” pardavimo bei rinkodaros politiką Rytų ir Centrinės Europos šalyse, komentuodamas šiuos dalykus pripažino, kad numatomos permainos nemalonios ir nepopuliarios, tačiau neišvengiamos.
„GM šiuo metu turi didžiulį gamybinių pajėgumų perteklių – maždaug 20 proc. balastas iš tiesų yra skaudi problema. Gaminti automobilius vien tik tam, kad po to trūks plyš jie būtų parduoti patiriant nuostolius, kompanija negali sau leisti. Galime garantuoti, kad, įgyvendinus restruktūrizavimo planus, pajėgsime patenkinti visus rinkos poreikius. Netgi gerokai didesnius, nei buvo prieš rinkos nuosmukį”, – tikino A.Moinovas.
Europos pragiedruliai
Kalbėdamas apie „arkliukus”, kurie sunkiu metu traukia GM vežimą, svečias pasidžiaugė, kad tai neabejotinai yra „Chevrolet”. Šiuo prekiniu ženklu papuošti automobiliai pirmą kartą po 1986-ųjų vėl buvo perkamiausi Šiaurės Amerikoje ir pakankamai sėkmingai didino savo rinkos dalį Europoje.
Gerus „Chevrolet” rezultatus lėmė dviejų kertinių markės modelių – „Spark” bei „Aveo” – pripažinimas. Be to, praėjusiais metais itin didelį efektą formuojant teigiamą kompanijos įvaizdį davė „Chevrolet WTCC” komandos pasiekimai „WTCC” lenktynėse – pradėjusi nuo „nulio”, komanda sezono pabaigoje jau puikavosi prizinėmis vietomis.
„Chevrolet” pardavimai pastebimai ūgtelėjo ir Baltijos šalyse. Lyginant su 2004 metais, pernai šios markės paklausa padidėjo beveik 65 proc. Pardavimai padvigubėjo Estijoje bei Latvijoje (atitinkamai 285 automobiliai arba 1,21 proc. rinkos; Latvijoje – 447 arba 2,26 proc. rinkos) ir netgi viršijo Europos vidurkį (1,1 proc.).
Lietuvoje „Chevrolet” 2005-aisiais pardavė 98 automobilius – net 39 proc. mažiau nei ankstesniais metais, tačiau šį praradimą sėkmingai kompensavo „Opel”. Po ilgokai trukusio nuosmukio, vairuotojams palankiai įvertinus atnaujintą „Opel” gamą, prekybos apimtys padidėjo 38 proc. iki 853 automobilių. T.y. augimas buvo beveik dvigubai didesnis nei visos rinkos, kurioje „Opel” su 5,3 proc. užėmė 6-ąją vietą. Geriausiai parduodamam šios markės modeliui „Astra” priklausė 16 proc. kompaktinių automobilių segmento.
A.Moinovas, komentuodamas šiuos statistinius duomenis, teigė, kad rezultatai malonūs, tačiau būtent to ir buvo laukiama.
„Opel” keletą metų dėjo didžiules pastangas, siekdama pagerinti automobilių kokybę ir tai neliko nepastebėta. Antai žurnalo „Autobild” ekspertai kokybės tyrimuose „Opel” pripažino kokybiškiausia vokiška automobilių marke.
Šis titulas suteikimas naudojant daugelį tyrimo kanalų, taip pat ir daugiau nei 24 000 automobilių savininkų apklausą, techninių apžiūrų centrų (TĄV) išvadas, ilgalaikio naudojimo bandymų rezultatus. Analogiška išvada padaryta bendrovei „J.D Power Report” atliktus automobilių kokybės tyrimą, kur „Opel Signum” gavo geresnius įvertinimus, lyginant su kitais vokiškais automobiliais. Be to, Štutgarto vartotojų nuomonių tyrimo studija „Car Check” nustatė, kad „Opel” automobiliai turi žemiausią klaidų santykį, tarp visų europietiškų automobilių gamintojų”, – pasakojo A.Moinovas.
Permainų metai
GM atstovai vylėsi, kad šiais metais reikalai klostysis ne ką prasčiau. Naują impulsą pardavimų augimui turėtų suteikti naujų modelių pasirodymas.
Pačiu artimiausiu metu „Chevrolet” ketina pristatyti visiškai naują 4 durų „Aveo”. Lig šiol gamintas „Evanda” bus pakeistas visiškai nauju, elegantišku, komfortišku ir dinamišku, reprezentaciniu modeliu „Epica”. „Chevrolet Europe” šių metų premjerų sąrašą vainikuoja visureigis „Captiva. Drauge su „Captiva” „Chevrolet” ne tik viliasi įžengti į naują klasę, bet įrodyti sugebanti gaminti modernius dyzelinius variklius, kurie pirmą kartą pakeis benzinines jėgaines.
„Opel” naują prekybos sezoną pradeda pristatydami kiek patobulintą mažą vienatūrį „Meriva”. Šio automobilio variklių gamoje debiutuos naujasis 1.6 litro darbo tūrio, 180 AG pajėgumo turbininis variklis. Įvaizdžio flagmanas – „Astra Twintop” mūsų rinką pasieks pavasarį.
Reikšmingiausiomis šių metų premjeromis „Opel” strategai vadina naujosios „Corsa” bei visureigio „Antara” pasirodymą. Pastarasis modelis mėgins susigrąžinti tas padidinto pravažumo automobilių rinkas, kuriose kadaise bandė šeimininkauti „Frontera”. Naujam konkurencinės kovos su japoniškais visureigiais raundui, „Frontera” įpėdinis rengsis GM koncernui priklausančios Pietų Korėjos kompanijos „Daewoo” cechuose.
„Opel” pardavimo bei rinkodaros vadybininkas Rytų ir Centrinės Europos šalyse A.Moinovas taip pat pabrėžė, kad šiais metais pasiekti geresnių rezultatų ir įstoti į kompanijų, Lietuvoje pardavusių daugiau nei 1000 automobilių klubą, tikisi įgyvendinę kai kurias struktūrines naujoves.
„Jei kituose didžiuosiuose Lietuvos miestuose „Opel” atstovai daugiau ar mažiau sėkmingai dirba jau daugiau nei dešimtmetį, tai Kaune mums įsitvirtinti taip ir nepavyko. Šiais metais mėginsime pasirašyti sutartį su nauju partneriu, galinčiu ne tik teikti kokybiškas serviso paslaugos, bet ir organizuoti naujų automobilių pardavimą. Suprantam, kad tai nebus lengva, nes Kaune apskritai nėra lengva – Vilnius, kuriame nuperkama apie 80 proc. visų naujų automobilių, yra tik už 100 kilometrų”, – dėstė A.Moinovas.