Prieš „prievartą” sankryžose – su kibirėliu dažų

Tęsiant praėjusiame „Autosalone” pradėtą miesto sankryžų pertvarkymo temą, nederėtų pamiršti dar vieno keisto projektuotojų sprendimo – kai kuriose sankryžose važiuojančiuosius tiesiai prievarta nukreipti ten, kur jiems net nereikia.

Vienas iš tipiškiausių tokios „prievartinės” sankryžos pavyzdžių – Herkaus Manto ir P. Lideikio gatvių susikirtimas ties „Statoil” degaline.

Tie vairuotojai, kurie važiuoja nuo miesto centro Miško kvartalo link antrąja Herkaus Manto gatvės juosta, ties minėta degaline patenka į kvailą situaciją – jei jie nori ir už sankryžos važiuoti tiesiai, priversti skubiai persirikiuoti į pirmąją eismo juostą, kuri projektuotojų sumanymu staiga virsta antrąja. Jei nespėji persirikiuoti, tenka norom nenorom pasukti į Melnragę.

Daugiau siurprizų

Tokių „prievartinių” sankryžų mieste ne viena ir ne dvi.

Kur pateksite, jei, važiuodamas antrąja eismo juosta Taikos prospektu, privažiuosite sankryžą su Sausio 15-osios gatve? Net jei ir norėsite važiuoti tiesiai, ženklai jums lieps iš šios eismo juostos sukti kairėn.

Važiuojate Naująja Uosto gatve Pilies tilto link ir staiga atsiduriate prie „Klaipėdos” viešbučio? Nieko stebuklingo – tokius paprastus burtus čia padarė Naujosios Uosto ir Naujosios Sodo gatvių sankryžą kūrę projektuotojai.

Kibirėlis dažų

Ar įmanoma išspręsti šią problemą ir padaryti taip, kad nuvažiuotume ten, kur ir važiuojame?

Įmanoma, ir labai paprastai, tvirtina savo pasiūlymus miesto Saugaus eismo komisijai ne kartą pateikęs klaipėdietis Kęstutis Norkus, vienos krovinių pervežimo įmonės vadovas. Deja, į šiuos pasiūlymus kol kas nesureaguota.

„Tam tereikia kibirėlio dažų – perpaišyti tokiose klaidingose sankryžose eismo juostas žyminčias linijas. Gatvės praplatėjimo vietoje važiuojantieji tiesiai šiomis linijomis būtų nukreipiami ten, kur ir važiuoja – tiesiai, o tie, kurie nori sukti kairėn, paprasčiausiai kirs vieną liniją ir pasiliks kairiojoje eismo juostoje”, – sako jis.

Nebeliktų pavojų

Perpaišius linijas ant važiuojamosios dalies, tiesiai važiuojantiems automobiliams būtų skirtos dvi eismo juostos, ir jų vairuotojai nebeatsidurtų netikėtoje situacijoje.

Tai, K. Norkaus teigimu, užtikrintų ir eismo saugumą.

„Dabar žmogus, staiga supratęs, kad antrąja eismo juosta turės sukti kairėn, o ne važiuoti tiesiai, kur jam reikia, puola persirikiuoti į dešiniąją eismo juostą. Tada ir kyla avarinės situacijos – nepasižiūrima, ar dešinėje važiuoja kita mašina.

Galų gale ne visada ir žiūrėjimas į galinio vaizdo veidrodėlius padeda – juk yra vadinamosios mirties zonos, kai paprasčiausiai nematyti gretimoje eismo juostoje važiuojančios ir šiek tiek atsilikusios mašinos. O dairytis atgal pasukant galvą dažnai nebėra laiko”, – sako klaipėdietis.

Be to, anot jo, netikėtai pristabdžius, yra pavojus sulaukti kito automobilio smūgio į galą.

Tomas Gukauskas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.