Patikimiausi automobiliai – japoniški bei vokiški. Tai konstatuota Berlyne paskelbus kasmetinį Vokietijos techninių apžiūrų centrų sąjungos TUV pranešimą „Auto-Report 2006” apie techninę vokiečių mašinų būklę.
Šis kasmetinis pranešimas vadinamas vienu svarbiausių informacijos, skirtos ieškantiems naudoto automobilio, šaltinių. „Auto-Report 2006” rezultatai gauti Vokietijos techninių apžiūrų centruose apžiūrėjus per 7,6 mln. automobilių.
1-3 metų senumo automobilių kategorijoje rimti gedimai aptikti 6,5 proc. mašinų, menki – 19,2 proc. Geriausiu tarp tokio amžiaus automobilių pripažintas „Subaru Forester”. Jis įvertintas 3 proc. – tai reiškia, kad rimti gedimai, neleidžiantys praeiti techninės apžiūros, rasti tik 3 iš 100 patikrintų šio modelio automobilių.
Blogiausi rodikliai šioje amžiaus grupėje – „Seat Alhambra”, „Volkswagen Sharan”, „Fiat Marea” bei „Renault Laguna” modelių.
Patikimiausiu tarp 4-5 metų senumo modelių galima vadinti SL klasės mersedesą. „Nevykėlių” sąraše – „Kia Spehia”, „Seat Alhambra”, „Alfa Romeo 145/146”, „Fiat Palio Weekend” ir „Chrysler Voyager”. Rimti gedimai „kamavo” 11,2 proc. šios kategorijos mašinų, smulkūs – 28,7 proc.
Su įvairiomis problemomis buvo susidūrę net 68 proc. 10-11 metų senumo automobilių savininkų (rimtų gedimų čia užfiksuota 27,6 proc.). TUV ekspertai konstatavo, kad šioje grupėje mašinos techninė būklė yra tiesiogiai susijusi su savininko kišenės storiu.
Geriausiu tarp tokių „senukų” tapo „Porsche 911” (jis nugalėjo ir 6-7 bei 8-9 metų senumo kategorijoje), blogiausiais – „Renault 19”, „Renault Clio”, „Renault Twingo”, „Citroen ZX” bei „Seat Toledo”. „Renault” modeliai tarp blogiausių pirmauja ir 6-7 metų senumo kategorijoje (pats prasčiausias yra „Twingo”, taip pat „Clio”, be to, „Chrysler Voyager” ir „Fiat Palio Weekend”).
Įdomu tai, kad nuo 1996-ųjų Vokietijos keliais važinėjančių automobilių techninė būklė blogėja. Minėtais metais defektų turėjo 11,6 proc. į TUV centrus atvažiavusių mašinų, praėjusiais – jau 18,9 proc., arba maždaug 9 mln. automobilių.
Šiuos skaičius ekspertai aiškina tuo, kad kylant degalų kainoms bei esant nepalankiai ekonominei situacijai, vis daugiau vairuotojų taupo pinigus ir neskuba remontuoti savo transporto priemonių. Beje, nustatyta, kad automobiliais, turinčiais itin daug problemų, važinėja rizikingiausios grupės – iki 30 metų amžiaus – piliečiai.
Dažniausi gedimai užfiksuoti stabdžių, apšvietimo sistemose bei važiuoklėje.
Kristijonas Baukys