Sekmadienį Kauno ugniagesiai gelbėtojai du kartus skubėjo prie Kauno marių, kur pagalbos prireikė ant ledo važinėjusių automobilių savininkams. Įlūžus ledui, abi transporto priemonės nuskendo, bet laimė, nė vienas incidentas nepareikalavo žmonių aukų.
Įsmuko į properšą
Pirmasis pagalbos šauksmas pareigūnus pasiekė vėlyvą sekmadienio popietę.
Apie 15 val. ugniagesiams gelbėtojams buvo pranešta apie Kauno mariose, maždaug už šimto metrų nuo kranto, įlūžusį „Mitsubishi Colt” markės lengvąjį automobilį. 21-erių metų kauniečiui priklausanti ir jo vairuojama transporto priemonė įsmuko į lede atsiradusią properšą ir paniro į kiek daugiau nei metro gylį. Be to, pranešime nuskambėjo ir grėsminga detalė, kad du automobiliu ant ledo važinėjęsi jaunuoliai stovi ant nugrimzdusio automobilio stogo.
Netrukus atvykę ugniagesiai gelbėtojai skenduolio ekipažo narius rado jau išsikapanojusius į krantą. Nė vienas žmogus nelaimės metu nenukentėjo.
Įvykį tiriantys policijos pareigūnai aiškinasi, kuris dueto narys vairavo transporto priemonę, kadangi nė vienas jų nenorėjo prisipažinti taip elgęsis. Būtent todėl teisėsaugininkų išplatintoje įvykių suvestinėje teigiama, esą vairuotojas iš įvykio vietos pasišalino.
Vos už kelių šimtų metrų, beveik tokiu pačiu atstumu nuo kranto, sekmadienį vakare, apie 19 val., buvo aptiktas kitas įlūžęs automobilis. Šįkart nelaimė ištiko „Nissan Primera” markės transporto priemone ant ledo besilinksminusią ketveriukę. Šįkart mašina įlūžo ir nugrimzdo į maždaug pusantro metro gylį. Laimė, visi keturi pastaruoju automobiliu važinėjęsi žmonės spėjo iššokti iš skęstančios transporto priemonės, todėl visai nenukentėjo.
Mėginant ištraukti į ledinį vandenį panirusius automobilius daugiausia vargo turėjo ugniagesių narai, nes jiems reikėjo panerti ir prie mašinų prikabinti lynus, kuriais jos buvo išvilktos į krantą.
Trūksta atsargumo
Kauno ugniagesių atstovas spaudai Aurelijus Lukauskas sakė, kad šie du incidentai ant užšalusių vandens telkinių šiemet mieste buvo pirmieji. Akivaizdu, kad nelaimės įvyko grubiai pažeidus taisykles, draudžiančias transporto priemonėmis važiuoti ant ledo.
A.Lukauskas pabrėžė, kad atšilus orams panašių nelaimių grėsmė padidėja, todėl žmonės turėtų būti itin atsargūs. Teigiama, jog vieną žmogų gali atlaikyti apie septynių centimetrų storio ledo sluoksnis, tačiau nedidelei žmonių grupei lipant ant užšalusių vandens telkinių ledas turi būti storesnis nei dvylikos centimetrų.
Rengiamasi griežtinti kontrolę
Kauno miesto vyriausiojo policijos komisariato Viešosios policijos Eismo priežiūros tarnybos viršininkas Alfonsas Tarasevičius sako, kad jau artimiausiu metu pareigūnai imsis vykdyti reidus, kurių metu tikimasi užkirsti kelią savisaugos instinkto stokojantiems vairuotojams.
„Tokie poelgiai prilygsta savižudybei. Visi žino, kaip tragiškai tai gali pasibaigti, bet kažkodėl to nepaiso ir rizikuoja ne tik savo, bet ir kitų gyvybėmis. Teko girdėti, kad automobiliais važiuojama netgi žvejoti. Reikėtų tokiems neatsakingiems piliečiams gerai pagalvoti, kad esant net ir dideliems šalčiams, ledas ne visur gali būti vienodas, nes jo stiprumą lemia skirtingos vandens srovės”, – kalbėjo A.Tarasevičius.
Bet kuris sučiuptas vairuotojas už važinėjimąsi ant ledo gali būti nubaustas pinigine bauda nuo pusšimčio litų.
Tomas Jarusevičius