Šalčiai Lietuvoje įkalino daugybę vilkikų vairuotojų iš užsienio.
Bakuose užšalus dyzelinui, užsieniečiai laiką leidžia viešbučiuose, svečių namuose ir baruose.
Ten jie savo nuoskaudas plauna alkoholiu bei keikia nerangius lietuvius.
Vos keliems svetimšaliams vairuotojams pavyko sulaukti pagalbos servisuose.
Vilkiko vairuotojai iš Lenkijos Janas Nowakas bei Kazimierzas Blasiakas vienuose Vilniaus svečių namuose gyvena jau nuo praėjusio ketvirtadienio.
Lenkų pastangos ieškoti pagalbos Vilniaus servisuose buvo bevaisės – visi meistrai atsisakė padėti.
„Aš nežinau nė vienos Europos Sąjungos šalies, kurioje be pagalbos būtų palikti vilkikų vairuotojai”, – vakar kalbėdamas su „Lietuvos rytu” neslėpė apmaudo Lenkijos konsulas Arturas Nowakas.
Pasijuto dukart apgauti
Lenkai į Vilnių atvežė kilimėlių bei ratų gaubtų siuntą.
Iškrovusiems prekes vežėjams nepavyko paleisti variklių.
Paaiškėjo, kad užšalo degalai, vėliau sugedo vieno vilkiko starteris. Atšildyti variklių taip pat nepavyko.
Lenkai vilkikų bakus dyzelino buvo pripildę savo tėvynėje. „Matyt, tautiečiai mums pardavė vasarinių degalų”, – samprotavo vairuotojai.
Įvažiavę į Lietuvą lenkai buvo dar kartą apgauti. Prekeiviai jiems įsiūlė specialų mišinį, kurį sumaišius su dyzelinu šis neva neužšąla. Tačiau šis tirpalas bakuose virto drebučiais.
Nepavyko prisišaukti pagalbos
Jau daugelį metų vilkikus vairuojantys vyrai „Lietuvos rytui” pasakojo, jog su techninėmis problemomis tenka susidurti įvairiose šalyse. Bet tiktai Lietuvoje jiems nepavyko rasti specialistų, galinčių padėti.
„Kur tik kreipėmės – visi mandagiai atsisakė. Pirmą kartą susidūrėme su tokia situacija”, – piktinosi K.Blasiakas.
Lenkijos įmonė, kurioje dirba K.Blasiakas, bendradarbiauja su vienu Vilniaus servisu. Darbdaviai išsiuntė pagalbos prašymą lietuviams, bet atsakymo nesulaukė.
„Jeigu lietuviai vairuotojai susidurtų su panašiomis problemomis mūsų šalyje, jiems pagalba iškart būtų suteikta. Net ir sekmadienį”, – tikino vairuotojai.
K.Blasiakas prisiminė Vokietijoje patyręs nedidelę avariją. Pagalbą jam suteikė per valandą. Apimti nevilties lenkai tvirtino, kad ateityje neveš krovinių į Lietuvą.
Servisai – perpildyti
Vilkikų remonto įmonėse lenkai dažniausiai išgirsdavo pasiteisinimą, kad nėra laisvų vietų.
„Čia juk ne koks rimtas gedimas, tačiau visiems tai nė motais”, – nusivylę lietuviais kalbėjo vairuotojai.
Tiesa, ne visi numojo ranka į lenkus užklupusias bėdas.
Firmos, kuriai buvo atgabentas krovinys, vadovas sumokėjo už dvi paras, kurias vairuotojai praleido svečių namuose. Bet vėliau už nakvynę ir maistą atvykėliams teko mokėti iš savo kišenės.
Konsulas – pasipiktinęs
Nevilties apimtus tautiečius mėgino išgelbėti Lenkijos konsulas A.Nowakas. Jis nuo sekmadienio bandė rasti dirbtuves, kuriose būtų suteikta pagalba vairuotojams.
„Sekmadienį niekas to net nenorėjo klausytis. Pirmadienį kreipiausi į daugybę servisų, tačiau visi atsisakė padėti. Sunku įsivaizduoti, kad tokie dalykai vyksta Europos Sąjungos šalyje”, – piktinosi konsulas.
Viena vilkikų remonto bendrovė pagaliau pirmadienį tarsi sutiko padėti, bet pažado neištesėjo – nei vairuotojai, nei konsulas taip ir nesulaukė specialistų skambučio.
Trūksta specialių mašinų
Sugedusius vilkikus gal ir būtų sutikę remontuoti kai kurių servisų specialistai. Tačiau niekas neturėjo specialių mašinų, galinčių nutempti vilkikus.
„Tik dabar sužinojau, kad Lietuvos sostinėje tėra kelios tokios mašinos, jos šiomis dienomis buvo užsakytos”, – sakė A.Nowakas.
Konsulas tvirtino, kad Vilniuje įstrigę vairuotojai turi pinigų sumokėti už remontą. „Tačiau Lietuvos sostinėje, matyt, visi gyvena turtingai, niekas nebenori uždirbti”, – šaipėsi konsulas.
Vairuotojams atsisakė padėti ir MAN automobilių, kuriais atvažiavo lenkai, atstovybė.
Varikliai geso jau muitinėje
Per šalčius Lietuvoje buvo įstrigę ir daugiau vairuotojų iš Lenkijos, tačiau jie sugebėjo prisišaukti pagalbą.
Vilniaus viešbučiuose ne savo noru priversti gyventi ir iš kitų šalių atvykę vilkikų vairuotojai.
Rusijos ir Baltarusijos vilkikai gedo jau Vilniaus teritorinės muitinės terminaluose.
„Jie įvairiausiomis priemonėmis šildė variklius, kvietė saviškių pagalbą. Kiek žinau, su problemomis galiausiai susidorojo”, – kalbėjo Vilniaus teritorinės muitinės viršininkas Pranas Dragūnas.
Padėti visiems negalėjo
Vilkikus remontuojančios bendrovės „Tanagra” atstovai neslėpė, kad ne visiems praėjusią ir šią savaitę galėjo padėti.
„Nors mūsų angarai ir dideli, savaitgalį jie buvo tiesiog prikimšti mašinų. Vieni prašė suremontuoti, kiti – tik pašildyti variklio sistemą, degalų bakus”, – „Lietuvos rytui” pasakojo „Tanagros” krovininių automobilių serviso vadovas Vasilijus Fiodorovas.
Specialistų pagalbos prašė Bulgarijos, Rusijos, Lenkijos, Moldavijos vilkikų vairuotojai.
„Gal tuo metu, kai kreipėsi šie lenkai, negalėjome net fiziškai padėti. Paprastai stengiamės visus gelbėti”, – aiškino V.Fiodorovas.
„Tanagros” atstovo teigimu, vilkikai gedo dėl degalų, nepritaikytų dideliems šalčiams. Dažniausiai tai nutikdavo iš Rytų atvykusioms mašinoms.
„Jei tik patenka vandens į stabdžių sistemą, mašina pajudėti negali. Dėl to daugelis vairuotojų negalėjo tęsti kelionės”, – pagrindinę gedimo priežastį nurodė serviso vadovas.
Svetur šalo ir lietuviai
Šaltis užsienyje užklupo ir Lietuvos vilkikų vairuotojus. Iš Marijampolės automobilius trimis vilkikais į Kazachstaną gabenę lietuviai tris paras negalėjo paleisti variklių. Vairuotojų šeimos gavo žinią, kad vežėjai Rusijos gilumoje kenčia beveik 50 laipsnių šaltį ir badą. Vyrai skundėsi, kad sušalo ir maisto atsargos. Nuo šalčio vairuotojams luposi oda, sutino lūpos.
Pirmadienį du lietuviai jau galėjo tęsti kelionę, o vienas liko toliau ieškoti pagalbos.
Marius Jokūbaitis
As 15 metu dirbau si darba.Ir kad tokioj situacijoj mums padetu lenkai tai didele nesamone.Tai tegu neverkia o tvarkosi masinas ir vaziuoja.O jei jiems patinka degtine gert tai lai ir geria.Mums irgi niekas nepadeda,patys tvarkomes ir vaziuojam.