Taksistams ir kariškiams – išskirtiniai numeriai

Jei dvi ministerijos – Susisiekimo bei Krašto apsaugos – spės paruošti atitinkamus teisės aktus, dar šiais metais Lietuvos gatvėse turėtų pasirodyti automobiliai su neįprastais juodos bei geltonos spalvos valstybinio numerio ženklais.

Dar 2003-iųjų lapkritį buvo patvirtinti standartai, pagal kuriuos Lietuvoje registruotos transporto priemonės gali turėti keturių tipų neterminuoto galiojimo valstybinio numerio ženklus – bendrojo naudojimo, kariuomenės transporto priemonių, taksi ir užsienio valstybių diplomatinių atstovybių, konsulinių įstaigų bei tarptautinių organizacijų atstovybių transporto priemonių.

Balti bendrojo naudojimo bei žali užsienio diplomatų automobilių ženklai Lietuvos gatvėse ir keliuose yra įprasti, tačiau iki šiol nėra nė vienos transporto priemonės su juodais ar geltonais numeriais.

Pasak VĮ „Regitra” Transporto registracijos metodikos skyriaus vyriausiojo specialisto Laimučio Skersinio, pastarieji ženklai neišduodami todėl, kad juos inicijavusios Krašto apsaugos bei Susisiekimo ministerijos iki šiol nepatvirtino ir nepateikė jų išdavimo bei naudojimo tvarkos.

Tačiau gatvėse pirmieji automobiliai su geltonais numeriais gali atsirasti jau šiemet. „Ruošiame atitinkamus dokumentus, ir galbūt jau spalį tokie ženklai bus pradėti išdavinėti taksi firmoms”, – „Autosalonui” sakė Susisiekimo ministerijos Kelių ir kelių transporto departamento vyriausiasis specialistas Petras Mikalonis.

Anot jo, geltonieji ženklai bus išduodami legaliai veikiančioms firmoms – jie ženklins lengvuosius taksi automobilius, turinčius iki 7 vietų.

„Tokios iniciatyvos ėmėmės turėdami dvi pagrindines priežastis – norėjome, kad klientas būtų tikras, jog naudojasi legalaus vežėjo paslaugomis, be to, taip būtų lengviau kontroliuoti nelegaliai taksi rinkoje dirbančius asmenis – šių automobiliai neturės teisėtus taksi išskiriančių numerių”, – teigė P. Mikalonis.

Panaši tvarka, pasak valdininko, jau kelerius metus galioja Latvijoje – ji esą pasitvirtinusi. Už naujuosius valstybinio numerio ženklus teks mokėti patiems vežėjams, tačiau jų kaina, P. Mikalonio teigimu, neturėtų būti didesnė bei bendrojo naudojimo numerių.

„Žinoma, neprošal būtų sutramdyti nelegalius taksistus, todėl šiuo požiūriu ministerijos iniciatyva yra sveikintina. Tačiau keleiviams renkantis vežėjus tie numeriai neturės jokios įtakos – kai žmonėms reikia skubiai kur nors važiuoti, jie nesirenka kuo – legalios taksi firmos mašina ar nelegalų”, – „Autosalonui” tvirtino Sostinės taksi vežėjų asociacijos „Sosveta” prezidentas Romualdas Bieliauskas.

Pasak jo, išskirtiniai numeriai vežėjams taps tik dar vienu rūpesčiu. Be to, taksi paslaugas teikiantiems verslininkams sunku prognozuoti savo verslo ateitį, o bankroto atveju vėl tektų rūpintis išskirtinių numerių pakeitimu bendrojo naudojimo.

Nuo 1992-ųjų Krašto apsaugos ministerijos (KAM) transporto priemonėms „Regitra” išduodavo numerius, kurių dvi pirmosios raidės būdavo KA, o trečioji žymėdavo vieną ar kitą ministerijos struktūrą – M būdavo skirta pačios ministerijos automobiliams paženklinti, S raidė reiškė priklausomybę savanorių pajėgoms, F – flotilei ir panašiai.

KAM atstovų teigimu, naujieji numeriai krašto apsaugos sistemos transportui leis išsiskirti iš kitų šalyje registruotų automobilių. Kodėl reikia tokio išsiskyrimo, ministerija plačiau nepakomentavo. Kol kas neaišku ir tai, ar šiemet KAM spės paruošti naujųjų ženklų naudojimo tvarką.

Tomas Gukauskas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.