Vakarų laivų statyklos bendrovė planuoja šį vakarą į vandenį nuleisti čia pastatytą krovininį ir keleivinį jūrų keltą.
Įspūdingų matmenų keltas – dar ne visavertis laivas. Tai tik korpusas be „vidurių” – variklių ir kitų mechanizmų. Laivas bus užbaigtas Norvegijos „Fiskerstrand Verft AS” statykloje Alezundėje, kur rytoj jį nutemps galingas vilkikas.
Tai jau 23-iasis Vakarų laivų statykloje pastatytas kelto korpusas ir 6-asis, kurį užsakė Norvegijos laivų statykla. Šis keltas nuo kitų skiriasi didesniais matmenimis. Jo ilgis – 109 m, plotis – 17,2 m, svoris – 1350 tonų. Kelte telpa 389 keleiviai ir 118 lengvųjų automobilių. Klaipėdos laivų statytojai korpusą pastatė per 7 mėnesius.
Vakarų laivų statyklos bendrovės rinkodaros direktorius Jevgenijus Petrovas sakė, kad šiais metais „Fiskerstrand Verft AS” bus pastatyti dar du ar trys maždaug 65 metrų ilgio keltai. Tik šį kartą užsakovai iš Norvegijos klaipėdiečiams patikės korpuse sumontuoti mechanizmus bei laivo įrangą.
Vakarų laivų gamyklos grupei priklausančioje bendrovėje greta kelto korpusų Danijos statyklų užsakymu statomi laivų blokai bei „liukso” klasės vandenynų jachtos. Sausio viduryje vieną jų numatyta nuleisti į vandenį.
Jelena Listopad