„Baltija” laikinai nutraukia laivų statybą „iki raktų”

„Baltijos” laivų statykloje antradienį užsakovui perduotas dar vienas naujas laivas.

Kompanijos statytojos vėliavos nuleidimo ir savininko vėliavos iškėlimo vilkike „Svitzer Menja” ceremonijoje dalyvavo AB „Baltijos” laivų statyklos generalinis direktorius Viktoras Stulpinas ir technikos direktorius Sergejus Boiko, jo kolega iš Danijos vilkikų kompanijos „Svitzer Wijsmuller” Michalis Johansenas.

Klaipėdiečiai pasirodė puikiai

Praėjusių metų pavasarį gavusi pirmąjį iš šešių užsakytų vilkikų, Danijos kompanija „Svitzer Wijsmuller” buvo labai patenkinta Klaipėdos laivų statytojų darbo kokybe. O ypač tuo, kad jiems pavyko smarkiai pagerinti laivo funkcines savybes. Buvo numatyta, kad traukos jėga sudarys 50 tonų, tačiau iš tikrųjų ji siekė 62 tonas. Tada danai statyklai užsakė dar 4 tos pačios serijos vilkikus.

Beje, naujojo vilkiko „Svitzer Menja” traukos jėga siekia jau 70 tonų. 30,3 m ilgio, 11,5 m pločio ir 5 m aukščio laivas turi du variklius, kurių galingumas – po 2170 kW, šiuolaikiškas gaisrų gesinimo priemones. Nors kainuoja brangiai – 5 milijonus eurų, tokie specializuoti laivai uostuose turi didelę paklausą. Laivo įgulą sudaro 3-4 žmonės, priklausomai nuo darbo rajono uosto akvatorijoje ar jūroje.

„Užsakovui atidavę pirmuosius tris vilkikus, po to jam statėme kitos klasės laivus, skirtus gaisrams gesinti.

Kiekvienam pastatyti reikia vidutiniškai 9-10 mėnesių. Po savaitės nuo stapelių nuleisime aštuntąjį laivą, o paskutinis, dešimtasis, bus baigtas kitų metų kovą.

Jis iš esmės skirsis nuo ankstesniųjų vilkikų. Užsakovo pageidavimu pakeisime antstatą, įrengsime laivagalio gervę, modernizuosime gaisrų gesinimo sistemą”, – pasakojo nepakeičiamas vilkikų statybos projekto vadovas Arūnas Šakalinis.

Užsakymų portfelis perpildytas

Vėliavos iškėlimo ceremonijoje kompanijos „Svitzer Wijsmuller” technikos direktorius M. Johansenas pareiškė tikįs, jog bendravimas su „Baltijos” statytojais kada nors bus atnaujintas.

Danai sutiktų ir dabar vilkikų statybą tęsti Klaipėdoje. Juolab kad naujų laivų statybos programoje jie numatė 30 laivų. Įvairioms statykloms jie jau užsakė 20 laivų, o dėl paskutinio dešimtuko dar neapsisprendė.

Tačiau nuo kitų metų „Baltija” nebestatys laivų „iki raktų”, bet gamins konteinervežių korpusų blokus ir antstatus. Taip nusprendė motininė kompanija „Odense Steel Shipyard”, kuriai priklauso Klaipėdos įmonė.

„Laivų statybos rinkoje dabar didžiausią paklausą turi didelio tonažo laivai, o ypač konteinervežiai. Todėl „Odense Steel Shipyard” priklausanti grupė kompanijų, tarp kurių – ir mūsų statykla, didins didžiausių pasaulio konteinerių korpusų blokų ir antstatų gamybą. Pernai dvigubai padidėjus metalo kainoms, laivų statyba „iki raktų”, duodama apie 25 proc. pajamų, statyklai atnešė gana nedidelį pelną”, – aiškino technikos direktorius S. Boiko.

Pasak rinkodaros ir kontraktų skyriaus viršininko Vladislavo Marineco, 2006-2007 metų užsakymų portfelis suformuotas, pagrindinė kompanija kontraktų turi iki 2008-2009 metų.

„Mūsų resursų jau nepakanka, korpusų blokus „Odense” padeda statyti ir Vyborgas, ir Estijos Loksa, ir Štralzundo statykla „Volkswerft”, priklausantys kompanijų grupei. Dalį užsakymų gavo Klaipėdos UAB „Vakarų laivų statyba”.

2004 metais mes pagaminome 35 tūkstančius tonų blokų ir antstatų, o šių metų programa – 45 tūkstančiai. Todėl nėra laiko statyti vilkikus”, – užsakymų portfelį rodė V. Marinecas.

S. Boiko pastebėjo, kad laivų statyba plėtojasi pagal sinusoidę – nuosmukius keičia pakilimai, todėl gali būti, jog „Baltijos” statytojai dar grįš prie viso ciklo laivų statybos.

„Taip jau yra buvę, kai, 2000 metais pastatę tiekimo laivą, manėme, kad jis paskutinis. Bet po trejų metų gavome stambų vilkikų užsakymą, ir vėl pradėjome statyti „iki raktų”, – optimistiškai į ateitį žvelgia „Baltijos” statyklos technikos direktorius S. Boiko.

Jelena Listopad

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.