Važiuojantys paskui arba lenkiantys iš statybų važiuojančias krovinines mašinas automobiliai neretai būna apibarstomi smėliu, žvyru ir dulkėmis.
Ant kitų automobilių kartais užkrenta ir stambesni kroviniai: lentos, akmenys ir net konteineriai.
Policijos pareigūnų teigimu, krovinys privalo būti tinkamai pritvirtintas ir transportuojamas negali niekam kelti pavojaus. Antraip gresia bauda ir net vairavimo teisių atėmimas iki pusės metų.
Suskilo stiklai
Klaipėdiečiui Sauliui dažnai tenka važinėti po Klaipėdos rajoną. „Ne kartą teko keiktis, prasilenkiant su krovininiais automobiliais, vežančiais žvyrą iš rajone esančių karjerų. Dėl šių sunkvežimių, važiuojančių dideliu, neretai 90–100 km per valandą, greičiu ir vežančių žvyrą atvirose priekabose, kenčia mano automobilis. Prasilenkiant su jais visada ant mano automobilio byra smėlio, dulkių ir žvyro lietus. Po susitikimo su keliais tokiais žvyrą vežančiais „monstrais” suskilo du mano automobilių stiklai. Nejaugi policijai tai neįdomu?” – stebėjosi žmogus.
Klaipėdos rajono policijos komisariato viešosios tvarkos ir eismo priežiūros poskyrio specialistas Audrius Varnelis patvirtino, kad dėl nuo krovininių automobilių byrančio žvyro Klaipėdos rajone išties kyla nemažai problemų.
„Vairuotojai, iš aplinkinių karjerų vežantys žvyrą, išties nepasirūpina, kad jis nebyrėtų. Skundų dėl to gauname nuolat, ypač vasarą. Yra buvę, kai nuo krovininio automobilio nubyrėję akmenys išdauždavo iš paskos važiuojančių automobilių stiklus. Kovojame su vežančiais netvarkingus krovinius vairuotojais nuolat. Vasarą ne kartą į karjerus rengėme reidus, siųsdavome po 2–3 ekipažus per dieną, tikrindavome, kaip sukrautas krovinys. Ne vieną vairuotoją dėl nesaugiai vežamo krovinio nubaudėme. Dėl to padėtis truputį buvo pagerėjusi”, – teigė pareigūnas.
Skiria baudas
Pasidomėjus, kokios netinkamai gabenantiems krovinį vairuotojams taikomos baudos, A.Varnelis sakė, kad nedidelės. „Jie neveža viršgabaritinio svorio, tad bausti galime tik už nesaugiai vežamą krovinį. Paprastai bauda siekia 20–40 litų. Tačiau jeigu kitas vairuotojas pasiskųstų, kad dėl nesaugiai vežto krovinio nukentėjo jo automobilis, tai būtų traktuojama kaip eismo įvykis. Tuomet bauda siektų 100–200 litų ir netgi grėstų teisės vairuoti atėmimas iki šešių mėnesių”, – sakė inspektorius.
Problemų dėl netinkamai pritvirtintų krovinių kyla ir uostamiestyje, ypač kai padaugėjo statybų.
Klaipėdos VPK Eismo priežiūros skyriaus patrulių rinktinės pirmos kuopos vadas Kęstutis Mitkus sakė, kad sunkvežimiai ne tik veža ant kitų automobilių byrantį krovinį, bet ir purvinais ratais suteršia asfaltą, nors tai draudžiama pagal Kelių eismo taisykles.
„Jeigu aptinkame, kad krovinys gabenamas nesaugiai, surašome protokolą ir skiriame baudą, kurios dydis, priklausomai nuo pasekmių, siekia nuo 100 iki 200 litų”, – aiškino kuopos vadas.
Sužeidė moterį
Pareigūnas sakė, kad ant greta važiuojančių automobilių byra ne tik smulkios statybinės medžiagos. Jis prisiminė, kaip prieš kelerius metus ant kito automobilio buvo užkritęs netgi konteineris.
Dėl nepritvirtinto krovinio būta ir liūdnai pasibaigusių įvykių. Prieš kelerius metus nuo automobilio nuslydusi lenta išdaužė paskui važiavusio automobilio stiklą ir mirtinai sužalojo keleivį.
Lygiai prieš dvejus metus nuo lengvojo automobilio stogo nuslydusios blogai pritvirtintos medžio drožlių plokštės sužalojo per gatvę ėjusią moterį. Nelaimė įvyko tada, kai vairuotojas ties pėsčiųjų perėja automobilį staigiai stabdė.
Giedrė Balčiūtė