Nors oficialiai teigiama, kad Klaipėdoje kamšačių klasikine šio žodžio prasme dar nėra, net nedidelių gatvių sankryžos rytinio piko valandomis sunkiai išvažiuojamos. Eismo priežiūros skyriaus pareigūnai pataria vengti tokių sankryžų arba išvažiuoti keliolika minučių anksčiau.
Reguliavo apsaugininkas
S.Daukanto ir S.Nėries gatvių sankryža dieną nėra labai judri. Beveik visą parą čia vairuotojai nepatiria jokio streso. Tačiau rytą prieš 8 val. per šią sankryžą geriau nebandyti važiuoti. Nuo geležinkelio stoties ar iš priešingos pusės įsukti į S.Daukanto gatvę neįmanoma.
Šia pagrindine gatve rieda nepertraukiamas automobilių srautas. Žmonės veža vaikus į Vytauto Didžiojo gimnaziją, važiuoja į miesto centre įsikūrusias įstaigas. Judėjimą apsunkina ir tai, jog čia iki 40 kilometrų per valandą apribotas važiavimo greitis.
Kartą, kai abiejose S.Nėries gatvės pusėse išsirikiavo ilgiausios mašinų eilės, prie Rusijos konsulato budėjęs policininkas nebeištvėrė ir, išbėgęs į sankryžą, pradėjo reguliuoti eismą. Kamšatis kaipmat ištirpo.
Nesirenka kitų gatvių
Panašių sankryžų, kur važiavimo sąlygos spūsties valandomis tampa itin sunkios, Klaipėdoje yra ir daugiau. Viena labiausiai apkrautų gatvių, o kartu ir sankryžos su ja yra Rūtų gatvė. Vienoje pusėje ji kertasi su Minijos gatve, o kitoje – su Taikos prospektu. Abiejose šiose sankryžose nuolat, ypač piko valandomis, išsirikiuoja virtinės automobilių.
Eismo priežiūros skyriaus pareigūnai stebisi, kad lygiagrečios Rūtų gatvei Bijūnų bei Agluonos gatvės visada lengvai išvažiuojamos, tačiau vairuotojai nevažiuoja jomis.
Siūlo išeitis
Vairuotojai piktinasi kamšatimis ir siūlo išeitis. Viena jų – statyti šviesoforus. Tačiau, žinovų teigimu, mieste jų ir taip jau pakankamai daug. Ten, kur šviesoforų nepamatuotai daug, eismas dirbtinai stabdomas.
Kita išeitis – spūsties valandomis labiausiai užsikemšančiose sankryžose reguliuoti eismą. Policininkai tikina, jog panašiai ir elgiasi. Bėda tai, kad uostamiestyje yra vietų, kur pareigūnų pagalba reguliuoti automobilių eismą labiau reikalinga.
Viena skaudžiausių miesto vairuotojams vietų – Šilutės plento ir Baltijos prospekto žiedas. Čia kelis kartus per dieną tenka siųsti policijos ekipažą reguliuoti eismą. Itin menkos pareigūnų pajėgos neleidžia kiekvienoje sankryžoje statyti reguliuotoją.
Išvažiuoti anksčiau
Eismo priežiūros skyriaus policininkų patarimas paprastas, bet ne visada lengvai įvykdomas. Jie teigia, jog vairuotojai neužstrigs kamšatyse, jei iš anksto gerai apgalvos savo maršrutą. Sunkiausiai išvažiuojamų sankryžų, pasak jų, Klaipėdoje galima išvengti.
Dar vienas senas geras patarimas – išvažiuoti bent dešimt minučių anksčiau. Dažnas vairuotojas į tokius patarimus tik numos – lengva pasakyti, sunku padaryti. Tačiau kol kas nėra ir greitai tikrai nebus kitos išeities. Automobilių skaičius, nepaisant kuro brangimo, nepaliaujami auga.
Tie, kam tenka važinėti Vilniaus gatvėmis, neleis sumeluoti, kad sostinės gatvių kamšatyse galima užstrigti ne kelias, o keliasdešimt minučių.
Daiva Janauskaitė