Ramios antrosios „Kauno fotografijos dienos”

Tarptautinio fotografijos festivalio rengėjai kaupia jėgas, idėjas ir pinigus kitų metų spurtui

Antrasis tarptautinis fotografijos festivalis „Kauno fotografijos dienos” šiemet sulėtino tempą. Pernai festivalio startas buvo įspūdingas: miestą tiesiog užtvindė žiūrovui, lig tol nesidomėjusiam fotografija, skirtų parodų gausa, o ekspozicijoms pasirinktos vietos stebino netikėtumu ir naujumu.

Mini parodos troleibusuose

Šį kartą kukliau iš miesto biudžeto paremtas festivalis, galima sakyti, tik palaiko savo gyvybę – trijose tradicinėms ekspozicijoms pritaikytose erdvėse (Žaliakalnio funikulieriuje, Jėzuitų namuose, Ryšių istorijos muziejuje) veikia fotografijos parodos, „tykiai” šiose vietose viena kitą keisiančios iki šv.Kalėdų. Vienintelis garsesnis „triukšmelis” – dar vienas žingsnis platesnės auditorijos link – miesto troleibusuose eksponuojamos nuotraukos iš festivalio parodų.

Šią idėją festivalio „Kauno fotografijos dienos” direktorius Mindaugas Kavaliauskas parsivežė iš Paryžiaus. Jį sužavėjo tenykščiame metro kabanti poezija – neįmantrūs keliaeiliai, kuriais siekiama atkreipti keliautojų dėmesį į kiek kitokią lektūrą, nei traukiniuose jų paprastai skaitoma.

M.Kavaliauskas tikisi, kad kitą savaitę troleibusuose pasirodysiančios nuotraukos atkreips visų pirma moksleivių dėmesį. Jie susidomės festivalio parodomis ir į jas ateis. Taip bus ugdoma būsimųjų fotografijos festivalių žiūrovų ir gal net dalyvių karta.

Pateko į uždarą kuratorių luomą

Festivalio direktorius ir pats labai rimtai žvelgia į ateitį. Beveik visus metus tarp pirmojo ir antrojo festivalio jis praleido nuolatinėse kelionėse į Europos fotografijos parodų kuratorių susibūrimus.

Į gana uždarą garsiausių kuratorių luomą M.Kavaliauskui duris atvėrė pernykščio Kauno festivalio sėkmė ir sukeltas visuomeninis šurmulys.

Vakar Žaliakalnio funikulieriuje įsikūrusioje „F galerijoje” buvo atidaryta dar viena lapkričio 4 d. prasidėjusio antrojo tarptautinio Kauno fotografijos festivalio paroda – italų fotografo Marko Citrono (Marco Citron) fotografijos ekspozicija „Namai namučiai”. M.Citrono nuotraukose tyrinėjamas XX a. vidurio – antrosios pusės eksperimentinis urbanizmas, įkūnijęs futuristinę dvasią, tačiau patyręs daug nesėkmių ne tik Italijoje, bet ir visoje Europoje.

Šį savaitgalį galima aplankyti dar vieną tarptautinio fotografijos festivalio „Kauno fotografijos dienos” parodą „Europos fotografijos kūrėjai. I dalis”, veikiančią Jėzuitų namuose (Rotušės a. 7). Joje ypač siūloma atkreipti dėmesį į Bogdano Konopkos (Prancūzija) nuotraukų ciklą „Euroland”.

Vieną naktį – Kinijoje, kitą – jau JAV

B.Konopka, italas Olivo Barbieris (Olivo Barbieri) ir suomių fotografė Marja Pirila (Marja Pirila) – ryškiausios šiųmečių „Kauno fotografijos dienų” žvaigždės.

Tai šiuo metu madingiausiems Europos fotografams priskirtini kūrėjai, vieną dieną nakvojantys Kinijoje, kitą – JAV, trečią – dar kur nors – ten, kur vykdo garsiausių reklamos agentūrų, festivalių, muziejų užsakymus.

Antradienį, lapkričio 22 d., Ryšių istorijos muziejuje atsidarančioje parodoje „Europos fotografijos kūrėjai” bus eksponuojama O.Barbierio nuotraukų serija, atskleidžianti Romos miesto grožybes, taip pat – olandų fotografės Adrianos van Ekelen (Adrienne van Eekelen) fotociklas „Be pavadinimo”, lietuvių autorių – dviejų Vytautų Stanionių nuotraukų serijos „Atsisveikinimas su Lietuva” ir „Portretai pasams”.

Žilvinė Petrauskaitė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.