Naujų automobilių pardavėjai pastebi, jog pabrangęs benzinas bei dyzelinas įtakos pirkėjų pasirinkimui beveik neturi. Į mažesnio darbo tūrio, taupiau degalus naudojančias transporto priemones dėmesį labiau kreipia tik įmonės ir perkantieji naudotus automobilius.
Klaipėdos automobilių turgų administruojančios bendrovės „Autonoja” direktoriaus Vaido Ramanausko teigimu, praktiškiau mąsto vyresnio amžiaus žmonės. Galingomis mašinomis susigundo tik vienas kitas pirkėjas ir tai – tik jaunesnis.
Beje, tendencija turguje rinktis mažalitražius automobilius atsirado anksčiau nei šoktelėjo kuro kainos – tada, kai Rusijoje buvo įvestas muito mokestis, priklausantis nuo variklio galingumo.
Klausia dėl dujų
Lietuviai Klaipėdos turguje šiuo metu noriausiai perka automobilius, kurių variklio darbo tūris neviršija 2 litrų, o rusai renkasi iki 1,8 litro.
Nors benzino ir dyzelino kainos tapo beveik vienodos, pastaruoju kuru varomus automobilius pirkėjai vis dar renkasi mielai. Ypač mėgstami pakankamai galingi, bet kartu ir ekonomiški „Volkswagen” automobiliai, taip pat ir „Audi”. „O iš benzininių tarp pirkėjų dabar populiariausi „Renault”, – pastebi V. Ramanauskas.
Beje, anot direktoriaus, pagrindinis daugumos pirkėjų klausimas dabar – ar į automobilį tinka montuoti dujų įrangą. Tokiu atveju pirkėjo neišgąsdina ir nemažas variklio darbo tūris.
„Audi” automobiliams su 2,3 litro varikliu dujų įranga puikiai tinka, priešingai nei tokiems, kurie turi plastmasinius kolektorius, todėl žmonės ir perka”, – sakė V. Ramanauskas.
Kaip ir anksčiau buvo įprasta, mažus automobiliukus, turinčius apie 1,2 litro darbo tūrio variklį, dažniausiai renkasi moterys. Mėgstamiausi iš tokių – opeliai bei sitroenai.
„Bet gerą automobilį už gerą kainą visada parduosi”, – patikina V. Ramanauskas.
Taupo įmonės
Kuro sąnaudos – svarbus faktorius renkantis automobilį ir uostamiesčio įmonėms. Pasak „Opel” ir „Chevrolet” markių transporto priemonėmis prekiaujančios bendrovės „Armi servisas” direktoriaus Kęstučio Lingio, ši tendencija kaip tik ir atsirado šiemet, vos pradėjo kilti benzino kainos.
Pirkėjai, ypač įmonės, ėmė labiau domėtis ir pirkti mažesnio galingumo, ekonomiškas mašinas.
„Anksčiau dėl šios priežasties pirkėjai dažnai rinkdavosi dyzelinius automobilius, kol šis kuras buvo pigesnis už benziną. Dabar, kainoms beveik susilyginus, dyzeliniams motorams prioritetas nebeteikiamas, nes automobiliai su tokiais varikliais, nors ir ekonomiškesni, bet brangesni”, – sakė K. Lingys.
Tarp vidutinės klasės automobilių pagal populiarumą pirmauja turintieji 1,6 litro benzininius variklius, o tarp aukštos klasės mašinų lyderiais vis dar išlieka dyzeliniai. Bendrovės direktoriaus teigimu, jų darbo tūris gali ir nebūti labai didelis – 1,9 ar 2,2 litro, tačiau galios jie turi užtenkamai. Patys perkamiausi „Armi servise” – mažos ir vidutinės klasės automobiliai.
Bendrovės „Hokla”, prekiaujančios škodomis, komercijos direktorius Edmundas Galvonas pastebi, kad dyzeliniu kuru varomi automobiliai, nors ir brangesni net keliais tūkstančiais litų, klientus paperka ekonomiškumu bei dinamika, didesniu sukimo momentu.
„Praėjusių metų pabaigoje dyzelinių ir benzininių buvo nuperkama vienodai, o dabar – daugiau dyzelinių. Būna, nors ir retai, tokių pirkėjų, kurie pareiškia – duokit benzininį, dėsiu dujas”, – sakė E. Galvonas.
Komercijos direktoriaus teigimu, tendencija rinktis automobilį atsižvelgiant į variklio darbo tūrį ar kitas technines charakteristikas, nepastebima – kad ir kaip tai būtų keista.
Gundo prabanga
Pirkėjus, pasak E. Galvono, šiuo metu labiausiai vilioja prabanga, gera komplektacija. „Mūsų automobiliai yra masiniai, nėra brangūs ir prestižiniai. Anksčiau žmonės rinkdavosi kuklesnius modelius, o dabar pakilo domėjimasis „Octavia” ir ypač limuzinais „Superb”. Mes jų parduodame beveik dukart daugiau nei Europoje, savo metų planą jau įvykdėme vasarą”, – sakė jis.
Susidomėjimą mažiausią motoriuką – 1,2 litro – turinčia nediduke „Fabia” E. Galvonas linkęs paaiškinti ne ekonomiškumo paieškomis, o prekybos akcija.
Siekio taupyti renkantis ne itin galingą variklį tvirtino nepastebįs ir bendrovės „Baltic Auto”, prekiaujančios folksvagenais, automobilių pardavėjas Nerijus Trumpelis. „Parduodame absoliučiai visokius. Na, gal šiek tiek daugiau dyzelinių, tačiau pirkėjai modelį renkasi pagal jo naujumą”, – sakė „Baltic Auto” atstovas.
Šiuo metu, anot jo, kaip tik populiariausi aukštesnės klasės modeliai, nes jie – naujausi. Ketverių metų „Polo” modeliuko pirkimo ažiotažas jau kiek nuslūgęs.
„Pirmiausia žiūrima, ar automobilis patrauklus, ar naujo dizaino, o tik tada – į techninius parametrus. Kai kurie gamintojai netgi keičia tik dizainą, o technika lieka tokia pati”, – sakė N. Trumpelis.
Anot jo, kurti ekonomiškesnius variklius gamintojus verčia nuolat jiems didinami ekologijos reikalavimai. Išmetamųjų dujų kiekį reglamentuojančios europinės normos vis griežtėja, technika priversta tobulėti, o kainos, pasak N. Trumpelio, išlieka tokios pačios – tai lemia konkurencija. Šiuolaikiniai varikliai, nors gali būti ir galingesni už senuosius, kuro suvartoja tiek pat.
Giedrė Norvilaitė