Vis dažniau klaipėdiečiai pradėjo skųstis taksi stygiumi. Esą savaitgaliais beveik neįmanoma išsikviesti taksi automobilio, nors šias paslaugas uostamiestyje teikia net 14 firmų.
Jų savininkai pripažįsta, kad tokia problema egzistuoja, tačiau jos išspręsti esą nėra galimybių, mat automobilių trūksta tik piko valandomis, visą kitą laiką taksistai praktiškai darbo neturi.
Tiesa, kai kurios bendrovės žada pirkti dar daugiau automobilių, kad galėtų patenkinti kuo daugiau klientų poreikių, tačiau jos susiduria su kita problema – Klaipėdoje nebeįmanoma rasti gerų darbuotojų.
Kiti šiuo verslu užsiimantys klaipėdiečiai tikina, kad pirkti dar daugiau automobilių tikrai neverta. Esą kas iš to, jei jos dirbs tik kelias valandas per savaitę, o visą likusį laiką stovės. Be to, kur rasi darbuotoją, kuris sutiktų dirbti tik savaitgalį, o visą savaitę poilsiautų.
Taksi neprisišaukia
Pasak vienos taksi firmos savininko Eduardo Gracholskio, tokia situacija tęsiasi jau ne pirmus metus. Devynerius metus veikiančios bendrovės savininkas sako tokias tendencijas pastebėjęs jau nuo pirmųjų veiklos metų.
Tai, kad žmonėms piko valandomis sudėtinga išsikviesti taksi automobilį, pasak jo, anaiptol nerodo, jog gyvenimas Lietuvoje gerėja ir vis daugiau žmonių gali sau leisti važinėti taksi automobiliais. Atvirkščiai, esą pastaraisiais metais, kylant degalų ir taksi paslaugų kainoms, iškvietimų sumažėjo net 20 procentų.
„Žinoma, piko valandomis užsiėmę būna visi vairuotojai. Tačiau piko valandos tęsiasi tik savaitgaliais nuo 23 iki 1 val., o darbo dienomis – tik anksti ryte, nuo 7 iki 9 val., kai žmonės važiuoja į darbą”, – pasakojo E. Gracholskis.
Savaitgaliais, anot jo, klientus „medžioja” ir nelegaliai dirbantys taksistai, tad taksi automobilių mieste piko valandomis važinėja net trigubai daugiau, tačiau vis tiek 30-40 procentų klientų poreikiai lieka nepatenkinti.
Su taksi – į darbą
Kai kurios stambios uostamiesčio įmonės sudaro su taksi bendrovėmis sutartis ir darbuotojai kasdien darbo reikalais vežiojami taksi automobiliais. Tokias paslaugas dviem stambioms uostamiesčio bendrovėms E. Gracholskio bendrovė teikia jau 7 metus.
„Tokioms bendrovėms padaromos nuolaidos, tad mums verta tokias sutartis sudaryti vien todėl, kad užpildytume tą vakuumą, kuris susidaro tuomet, kai iškvietimų beveik nėra”, – sakė taksi firmos savininkas.
Kitos taksi firmos savininkas Artūras Merkurjevas svarstė, kad žmonės taksi automobiliais į darbą ryte važinėja tik tais atvejais, kai pramiega. Nors, kita vertus, dažniausiai rytais skambina nuolatiniai klientai.
Tačiau iš darbo klaipėdiečiai nelinkę grįžti taksi automobiliais. Tuo metu, kai žmonės baigia darbą, per valandą sulaukiama vos keleto iškvietimų. Taksi paslaugų darbo dienomis paprastai žmonėms prireikia nuo 22 val., kai jie pradeda traukti į barus.
„O kai lyja arba sninga, klientų paprastai netrūksta”, – tikino A. Merkurjevas.
Važinėja grupelėmis
Dar vienos uostamiesčio taksi bendrovės atstovė Elytė Gibadulina svarstė, kad rytais į darbą taksi automobiliais važinėjančiųjų sumažėjo po to, kai gegužės mėnesį buvo padidintos kainos. Be to, nedaugelis žmonių gali leisti sau tokią prabangą. Nebent iš tos pačios vietos važiuoja keletas bendradarbių.
„Už tą pačią kainą, kaip maršrutiniu autobusiuku, taksi į darbą nenuvažiuosi, nors darbas – vos už kilometro. Kilometro kaina – 1,20 lito, be to imamas įsėdimo mokestis – 1 litas”, – pasakojo E. Gibadulina.
Pasak jos, taksi automobiliais dažniausiai važinėja tie žmonės, kuriems visuomeniniu transportu nuvažiuoti iki darbo labai nepatogu.
Nėra kam vežti
Per 40 taksi automobilių turintis A. Merkurjevas sakė žadantis įsigyti dar 20 naujų. Tačiau jis susirūpino, iš kur reikės paimti tiek daug gerų darbuotojų. Esą dabar dėl gerų vairuotojų stygiaus be darbo stovi 12 automobilių.
„Normalių vairuotojų nė su žiburiu nesurasi, ateina dirbti vieni „pijokėliai”, – apgailestavo A. Merkurjevas.
Edita Užkuraitė