Nemandagūs oro uosto darbuotojai, spūstys prie pasų kontrolės postų, griežti reikalavimai laikytis airių bendrovės „Ryanair” skrydžio taisyklių, stringantis bilietų užsakymas internetu – su tokiomis kliūtimis susidūrė pirmieji pigių skrydžių bendrovės „Ryanair” klientai.
Keli bilietus internetu įsigiję keleiviai sako pasijutę apgauti, kai į Kauno tarptautinį oro uostą atvyko iki skrydžio likus pusvalandžiui, tačiau jiems nebuvo leista skristi. „Kiekvienas keleivis turi įdėmiai perskaityti skrydžio taisykles ir žinoti, jog pigiai – dar nereiškia gerai ir patogiai”, – sakė Kauno tarptautinio oro uosto direktorius Kęstutis Cucėnas.
Keleiviai masiškai vėluoja
Pirmieji airių pigių skrydžių bendrovės reisai į Lietuvą nebuvo tokie sklandūs, kaip tikėtasi. Ne vienas lėktuvo keleivis skundžiasi susidūręs su įvairiais nepatogumais. Savaitgalį į Londoną turėjusi išskristi kaunietė Dangutė Vasiliauskienė buvo priversta likti namuose. Moteris į oro uostą atvyko iki skrydžio likus 40 minučių. Pagal „Ryanair” taisykles, būtent tuomet baigiasi registracija į lėktuvą, tačiau moteris iš oro uosto darbuotojų išgirdo, kad į lėktuvą keleiviai nebeįleidžiami.
„Lėktuvas net nebuvo atskridęs, o man nebuvo leista užsiregistruoti. Buvau paprasčiausiai apgauta. Ar taip galima elgtis su žmonėmis?” – emocingai guodėsi moteris. Ji tikino daugiau niekada nebesinaudosianti šios airių pigių skrydžių bendrovės paslaugomis. „Bandžiau aiškintis, prašyti, kad įleistų, bet manęs niekas neklausė”, – sakė D.Vasiliauskienė. Ji į Londoną ketina skristi savaitės viduryje bet jau kitomis oro linijomis.
Į lėktuvą pavėlavusių keleivių būna kasdien. Anot oro uosto vadovo, kai kurie mano, jog bus įleisti bet kuriuo atveju. „Žmonės nustemba, kad netenkinami jų norai. Jei neturi pinigų, privalai taikytis. Jei turi daugiau lėšų, gali skristi tais lėktuvais, kuriuose aplink tave šokinės”, – patarė K.Cucėnas.
Teigiama, kad daugiausiai nesklandumų kyla tiems žmonėms, kurie bilietus perka kelionių agentūrose, esą bilietų paravėjai neretai nepaaiškina skrydžio taisyklių, todėl daugelio aviakompanijos reikalavimų žmonės paprasčiausiai nežino.
Perpildyti bagažai
Pastarosiomis dienomis prieš skrydžius į Londoną Kauno oro uoste susidaro spūstys. Daugelis keleivių į Didžiąją Britaniją nori vežtis gerokai pilnesnius lagaminus, nei leidžiama. „Aviakompanijos nuostatos – itin griežtos. Jeigu keleivių bagažas sveria daugiau nei nustatyta, jie privalo primokėti. Visai nesvarbu, kad daugelis įprastose aviakompanijose įpratę vežtis keliais kilogramais daugiau”, – pastebėjo K.Cucėnas.
Kai kurie keleiviai nesutinka mokėti už bagažą, todėl dalį daiktų palieka artimiesiems. „Dėl to susidaro spūstys prie patikrinimo postų”, – aiškino oro uosto direktorius.
Jis neslepia, jog oro uostas būtų linkęs daryti nuolaidų, tačiau jų atsisako, nes už „Ryanair” taisyklių nepaisymą gresia keliolikos tūkstančių litų baudos. „Aviakompanija net siunčia vadinamuosius žvalgus, kurie stebi, ar nepažeidinėjame taisyklių”, – sakė K.Cucėnas.
Pavogė lemputes
Kai kurie keleiviai sako, jog nemandagiu elgesiu juos stebina ir oro uosto darbuotojai, tačiau K.Cucėnas tokius kaltinimus atremia ir tikina, kad tiek daug neišauklėtų keleivių Kauno tarptautinis oro uostas dar nėra matęs. „Žinojome, jog Rygos oro uosto darbuotojai, kurie aptarnauja „Ryanair” lėktuvus, keičiasi kas mėnesį. Darbuotojai neatlaiko psichologinio spaudimo, nes kone prieš kiekvieną skrydį neišvengiama ginčų ar net muštynių”, – pastebėjo Kauno tarptautinio oro uosto direktorius.
Karmėlavoje jau ne vienas pareigūnas girdėjo nepatenkintų keleivių perspėjimus, jog bus atleistas iš darbo ar negrįš namo. Iš tualeto pavogtos elektros lemputės, suniokotas kai kuris kitas oro uosto inventorius. „Puikiai suprantame, kad tai tik pradžia. Kai kurie darbuotojai jau dabar pareiškė nenorintys aptarnauti pigių skrydžių keleivių”, – sakė Kauno tarptautinio oro uosto direktorius.
Visiems keleiviams patariama į oro uostą atvykti iki skrydžio likus dviem valandoms, atidžiai perskaityti skrydžio taisykles ir įsitikinti, kad bagažas nėra sunkesnis, nei leidžiama, nesivežti jokių aštrių daiktų ir pan.
Būtina plėtra
Į Kauną parskridę lietuviai ir atvykę turistai yra priversti būriuotis lauke, nes atvykimo salėje paprasčiausiai netelpa. Kauno tarptautinio oro uosto direktorius sako, jog yra parengta ne viena oro uosto plėtros vizija, tačiau kol kas jų nesiryžtama įgyvendinti.
„Pastaraisiais metais niekam nerūpėjo Kauno oro uostas. Puikiai suprantame, kad keleivių terminalas turėtų būti bent dvigubai didesnis, tačiau nė vienas mūsų projektas nebuvo patvirtintas”, – pastebėjo K.Cucėnas. Vis dėlto jis viliasi, kad į Kauną atviliojus pigių skrydžių kompanijas bus rasta pinigų oro uosto plėtrai.
Dvimiesčio strateginio planavimo komisija yra ne kartą patvirtinusi, kad nacionalinis oro uostas turėtų būti kuriamas Karmėlavoje. Preliminariais paskaičiavimais, į šį objektą reikėtų investuoti apie 500 milijonų litų. Numatyta pastatyti ne tik naujus terminalus, bet ir išnaudoti šalia esančios laisvosios ekonominės zonos potencialą.
Stringa užsakymai internetu
Pastarosiomis dienomis neveikė pigių skrydžių bendrovės interneto puslapis, bilietus norėję užsisakyti klientai buvo raginami prisijungti vėliau. „Ryanair” Šiaurės ir Baltijos regionų vadovo pavaduotojas Karlas Hogstadius sakė, kad tai laikini nesklandumai. „Net 85 procentus bilietų parduodame internetu, todėl tokius nesklandumus stengiamės pašalinti. Manau, kad jie atsirado todėl, jog pradėjome dirbti naujoje šalyje. Kartais to nepavyksta išvengti”, – teigė K.Hogstadius.
Tačiau ir šią savaitę kyla įvairių nesklandumų. Vilnietis Stasys Balutis bilietus į Londoną stengiasi užsisakyti jau dvi savaites, tačiau vis gauna atsakymą, jog sistema negali priimti jo mokėjimo kortelės. „Net atsibodo bandyti. Žinau, kad panašios problemos kyla ir mano pažįstamiems”, – sakė S.Balutis.
Šiaurės ir Baltijos regionų vadovo pavaduotojas K.Hogstadius dar kartą pakartojo, kad tai tik laikini nesklandumai. Tiesa, kada jie bus pašalinti, jis negalėjo pasakyti.
Remigijus Jurgelaitis