AB „Lietuvos jūrų laivininkystė” (LJL) technikos direktorius Viktoras Čepys vakar teigė, jog nuo uragano „Katrina” nukentėjęs Lietuvos sausakrūvis motorlaivis „Audrė” šiomis dienomis turėtų išplaukti iš Naujojo Orleano (JAV) uosto.
Per uraganą „Audrė” stovėjo Misisipės upėje, Naujojo Orleano uoste. Kadangi tuomet ten daugeliui labiausiai rūpėjo evakuoti žmones, tarp jų ir uosto tarnybų darbuotojus, Lietuvos laivui teko atlaikyti plūduriuojančių nevaldomų baržų smūgius. Pasak LJL technikos direktoriaus, laivui būtų nieko nenutikę, jeigu ne tos baržos, kurias kažkas blogai pritvirtino. Nutrūkusios jos apdaužė „Audrės” bortus. V. Čepio teigimu, baržų išvengti Lietuvos laivas bet kuriuo atveju negalėjo, nes stovėjo išmestais inkarais ir prispaustas prie kranto. „Audrės” korpusas buvo pažeistas 4 vietose, laimei, visi pažeidimai buvo aukščiau vaterlinijos.
Pasak technikos direktoriaus, netgi pačiomis baisiausiomis valandomis, pirmadienį antroje dienos pusėje Lietuvos laiku, kas pusę valandos su laivo kapitonu Jevgenijumi Podolskiu buvo palaikomas ryšys per palydovą, situacija buvo valdoma visą laiką.
„Audrės” 12-kos žmonių įgulos pastangomis buvo užlopytos laivo patirtos pradaužos. „Lloyd” registro atstovai patvirtino, kad viskas padaryta gerai. Užvakar pranešta, kad „Audrė” jau pasirengusi plaukti. Vakar dar nebuvo nuspręsta, kur iš Naujojo Orleano turėtų keliauti Lietuvos laivas. Problema ta, kad laive tebėra daugiau kaip 5 tūkst. tonų ferosilicio krovinys, kuris siautėjant stichijai nenukentėjo. Kur bus pristatytas krovinys, savo žodį turi tarti ir krovinio gavėjas. Svarstomas variantas, jog „Audrė” galėtų plaukti į šiaurę nuo Naujojo Orleano iki 141 mylios, o krovinys būtų iškrautas į baržą. Beje, dar ir JAV pakrančių apsaugos tarnyba turi apžiūrėti Lietuvos laivą ir įsitikinti, jog jis gali saugiai plaukioti.
Pasak V. Čepio, „Audrėje” maisto ir vandens nėra per daug, tačiau jeigu laivas išplauks rugsėjo 5-6 d., maisto ir vandens įgulai turėtų užtekti, kol ji pasieks artimiausią uostą. Jeigu ne, laivas bus viskuo aprūpintas anksčiau. „Jeigu iškiltų tokia problema, kad mūsų jūrininkai nebeturėtų ko valgyti, tada būtų kreiptasi į Naujojo Orleano gelbėjimo operacijų štabą ir, manau, gautume maisto. Visi, kam jo reikia, gauna. Jis buvo pristatomas ir sraigtasparniais”, „Vakarų ekspresui” sakė V. Čepys.
Beje, jo žiniomis, Naujojo Orleano uosto tarnybos jau pradėjo dirbti nuo ketvirtadienio. Užvakar ten jau buvo galima naudotis ir mobiliaisiais telefonais. LJL technikos direktorius sako, kad po truputį šiame uoste jau įvedama tvarka. „Audrė” jau plaukiojo, pakeitė inkaravimo vietą. Beje, šalia „Audrės” stovėjęs to paties frachtuotojo laivas su tokiu pačiu kroviniu jau išplaukė. Todėl tikėtasi, kad ir „Audrė” pajudės iš ten rugsėjo 5 d.
Paklaustas, ar LJL dėl uragano „Katrina” patirs didelių nuostolių, V. Čepys atsakė: „Viskas priklausys nuo to, kaip toliau klostysis reikalai. Ar draudimas atlygins nuostolius, ar ne, ar pasieksime franšizę (draudėjo nuostolio dalis, kurios neatlygina draudikas), ar ne. Jeigu laivo korpuso apgadinimas nesieks franšizės, tada tai bus mūsų išlaidos. Bet kuriuo atveju mes patirsime nuostolių, tačiau jie nebus labai dideli. Savo jėgomis įgula sutvarkė laivą, kad jis galėtų išplaukti iš uosto. Tai tik laikina pagalba jam. Paskui korpusas bus suvirintas kaip dera, laikantis visų technologijų, tačiau tai jau bus padaryta vėliau pasirenkant tam tinkamą uostą. Kai tik „Audrė” pasieks kitą uostą, ją vėl apžiūrės „Lloyd” registro atstovai, įvertins įgulos darbą. Jeigu jie turės pretenzijų, remonto darbai bus atliekami tame uoste. Beje, „Audrei” šiemet turi būti atliekamas planinis remontas. Dar nežinau, kur šį laivą remontuosime, gal Rygoje, gal Estijoje, gal Lenkijoje”.
Laivo „Audrė” įgula tęs darbą toliau ir namo negrįš, nes jos reisas dar nesibaigė. LJL jūrininkų reisai trunka apie 5 mėnesius. Jos keisti dėl patirto streso neketinama. Nebent kas nors iš įgulos narių kreiptųsi į administraciją ir to paprašytų, tada būtų pakeistas. V. Čepio žiniomis, įgulos nariai sužeisti nebuvo, neturi ir psichologinių ar kitokių problemų.
Dalia Bikauskaitė
„Vakarų ekspresas”
Kaip gerai , kad lietuviai tokie oblauchai, už ta pacia alga viska sutvarkys. Va jei butu reikeje samdyti firma, laivo uzlopymui, butu teke pinigelio pakrapstyt. Ziopla ir baznycioje musa. 🙁