„Audi Q7” bandymai: nuo Pietų Afrikos smėlynų iki lenktynių trasų

„Įsivaizduokite siaubingiausias vairavimo sąlygas – būtent taip mes išbandome „Audi Q7”, – tokiais žodžiais automobilių bandymo procesą apibūdina Martin Brand, „Audi AG” patvarumo bandymų vadovas.

Franciscus van Meel, techninių projektų direktorius, atsakingas už naujojo sportinio universalaus visureigio (SUV) tobulinimą, priduria: „Niekada anksčiau jokiam automobiliui bandymų metu neteko toks platus užduočių ir eksploatacinių sąlygų spektras”. Prieš ateinantį pavasarį įvyksiantį pirmųjų serijinės gamybos modelių pristatymą „Audi Q7” prototipai ir pirminės gamybos automobiliai jau bus įveikę milijonus bandomųjų kilometrų.

Patikrinimai yra atliekami naudojant įvairius bandymo stendus „Volkswagen” grupės bandymų aikštelėse, esant minus 35 laipsnių temperatūrai poliariniame rate, svilinančioje Pietų Afrikos dykumoje, Floridos greitkeliuose, ant dulkių, žvyro ir akmenų dangos Europoje, Azijoje, Brazilijoje bei Centrinėje Amerikoje, baigiant alinančia Vokietijos Niurburgringo Nordschleife trasa. Tačiau tai dar ne viskas. „Audi Q7″ taip pat išbandomas ” lakstant” įvairiais greičiais nuošaliuose ir vingiuotuose kaimo keliukuose, autostradose, mieste, piko valandų metu. Jau daugiau kaip dvejus metus užmaskuotas „Q7” modelis testuojamas tiek viešuosiuose keliuose, tiek tolimiausiuose žemės kampeliuose, ekstremaliomis klimato ir topografinėmis sąlygomis.

„SUV turi puikiai veikti tiek kelyje, tiek ir atkampiose vietovėse bei pateisinti visus klientų lūkesčius. Visapusiška ir unikali bandomoji programa garantuoja, kad „Q7″ atitiks didžiausius reikalavimus – patikimumą, ilgaamžiškumą, tvirtumą, ištvermingumą, greitį, valdymą, komfortą, lankstumą – bei puikiai tiks kasdieniam naudojimui”, – mano F. Van Meel.

Siekiant įgyvendinti tokius tikslus, itin sunkiai teko paplušėti „Audi” inžinieriams ir bandymų vairuotojams. „Audi” automobilių tobulinimo skyriuje buvo surinkti įvairių automobilio sudedamųjų dalių – važiuoklės, važiavimo dinamikos, maitinimo blokų, transmisijos, elektronikos, kėbulo, kokybės – specialistai.

„Bandymams naudojami blogiausi pasaulyje keliai. Stengėmės įsivaizduoti, kur gali tekti važiuoti klientams – per duobes, nelygiais uolėtais keliais, dirbtiniais nelygumais greičiui sumažinti, smėliu, keliais be dangos, žvyru, geležinkelio pervažomis, vandens kliūtimis. Taip išbandėme transmisiją, korpuso pasisukimą ir išsilenkimą bei perdavimo mechanizmo patvarumą ir funkcionalumą”, – teigia patvarumo bandymų vadovas. Be to, „Q7″ modelis buvo išbandytas ir kaip velkanti transporto priemonė. Automobilis privalo išbandyti viską. Vienas iš palyginamųjų skaičių atskleidžia šių išbandymų sudėtingumą – 8000 šių bandymų metu nuvažiuotų kilometrų prilygsta 300000 kasdieninio naudojimo kilometrų.

Pačioje pabaigoje darbo imasi inžinieriai iš Antikorozinės apsaugos tobulinimo skyriaus. Antikorozinės apsaugos centre ” Audi” prototipai atlieka vadinamąjį INKA testą. Testo metu 12 automobilio tarnavimo metų „atkuriama” per šešis mėnesius. Hidroimpulsų įrenginys smūgiuoja į automobilį ledinį šaltį, po kurio automobilis paveikiamas ypač kaitriais saulės spinduliais klimatinių bandymų kameroje. Tada „Audi Q7” turi atlaikyti keletą valandų purškiamą druskingą vandenį druskos rūko kameroje. Važiavimo per purvo ir sūraus vandens duobes bei akmens skalda bandymais siekiama atrasti kiekvieną silpną vietą, kuri galėtų būti rūdžių atsiradimo priežastimi.

„Audi Q7” kaip visureigio bandymas yra atliekamas specialiame bandomajame take. Ši programa yra skirta įvertinti ašies sunėrimo laipsnį bei automobilio valdymą stačiose nuokalnėse ir giliame vandenyje.

Specialiame dulkėtame kelyje Pietų Europoje yra tikrinamas automobilio salono sandarumas. Be to, uždaryto automobilio vidus turi atlaikyti ekstremalias temperatūras ištisus mėnesius kaitrioje dykumos saulėje, siekiant patikrinti salono viduje naudojamų medžiagų kokybę.

Metodai, taikomi tikrinant sandarumą dulkėms, pritaikomi ir testuojant atsparumą vandeniui. Specialiai šiam tikslui Ingolstadte yra sukurta bandymų kamera, kurios pagalba automobilių tobulintojai gali nustatyti kritulių kiekį, varijuojantį nuo lengvo lietaus iki tropinių liūčių. Automobilis gali būti pakreiptas net 30 laipsnių kampu, siekiant nustatyti visus taškus, galinčius praleisti vandenį į saloną.

Naudojant bandomąjį kalnelį, siekiama patikrinti automobilio judėjimą su priekaba ir be jos, esant iki 35 procentų nuolydžiui, tuo tarpu transmisija išbandoma trasoje, skirtoje automobilių bandomiesiems važiavimams dideliu greičiu.

Greitį „Audi Q7” išmėgina sudėtingiausioje pasaulyje lenktynių trasoje – Niurburgringo Nordschleife. Čia „Audi” inžinieriai, mechanikai ir tiekėjų atstovai praleidžia 13-14 savaičių per metus, išbandydami SUV galimybių ribas. 20,8 kilometrų Nordschleife trasa su 33 posūkiais į kairę ir 40 posūkiais į dešinę – optimaliausias variantas valdymui (perdavimo ir vairo mechanizmams, ratams, padangoms, amortizatoriams, lingėms ir guoliams) bei stabdymui suderinti, taip pat patikrinti automobilio komfortabilumą ekstremalių situacijų metu. Ši trasa – ideali vieta siekiant tiksliai suderinti automobilio sportines charakteristikas. Bandymų metu legendinės trasos atkarpomis automobiliai įveikia beveik 250 ratų, arba maždaug 5000 kilometrų.

Svarbus bandomojo važiavimo elementas yra ir vadinamasis ” bendrasis bandymas”, kurio metu tikrinamas „Audi Q7″ elektroninių savybių funkcionalumas – nuo variklio, transmisijos elektronikos, pagalbinio parkavimo mechanizmo, reversinės kameros iki veidrodėlio, esančio ant saulės skydelio, apšvietimo. Šio patikrinimo metu visos funkcijos stebimos tarsi per mikroskopą. Vairuotojai daugiausiai laiko kelyje praleidžia naktį, kad dieną komanda galėtų analizuoti bandymų rezultatus.

Vairuotojams keliama užduotis bandymus kuo labiau priartinti prie realių situacijų. Tad ir gavę konkrečias instrukcijas, jie patys turi teisę nuspręsti, kaip jas įgyvendinti. Anketų pildymo būdai taip pat yra individualūs. ” Apsunkinto režimo bandymų” metu pakartotinai aktyvuojamos ir išaktyvuojamos elektroninės sistemos automobiliui stovint bei važiuojant, stengiamasi atlikti ir mažai tikėtinus veiksmus, pavyzdžiui, įjungti priekinio stiklo valytuvus nelyjant. Išbandomas ir paraleliniu režimu atliekamas vairuotojo ir keleivio automobilio valdymas, sinchroninis sudėtinių funkcijų valdymas, arba tiesiog sistemos reakcija į ne ta puse įdėtą CD.

Dauguma šių važiavimų atliekami ” Audi” bandomosiose aikštelėse, netoli Ingolstadto. Tačiau į programą įeina ir vertinamieji važiavimai viešaisiais keliais, ypač miestų centruose. Šiose vietose dažniausiai padidėja intensyvių radijo trikdžių ir vienoje vietoje sukoncentruotų mobiliojo ryšio tinklų poveikis. Tokie vertinimai padeda nustatyti, kaip trikdantys signalai veikia automobilio elektronikos priemones.

Pagrindinė visų šių bandymų priežastis – klientų poreikiai. Bet kokios transporto priemonės bandymai reikalauja atsižvelgti į rinkos ir klientų nuomonę. Teisiniai reikalavimai, infrastruktūra, kaip, pavyzdžiui, degalų įpylimo purkštukai kolonėlėse, kuro kokybė ir klientų įpročiai įvairiose šalyse yra skirtingi – nepaisant to, būtina patenkinti skirtingų valstybių vairuotojų poreikius.

„Įvairiose šalyse skiriasi ir reikalavimai automobiliams”, – sako Heike Biebl-Walther, vadovaujanti ” Audi” bandymams Šiaurės Amerikoje. Kadangi JAV bus viena iš svarbiausių „Audi Q7” pardavimo zonų, ten automobilis buvo ir tebėra itin intensyviai tikrinamas. Klientams itin svarbus automobilio funkcionalumas bet kokiomis aplinkybėmis. Dėl šios priežasties didelis dėmesys skiriamas intuityviai valdymo logikai, patraukliai išorei ir ergonomiškam valdymui, pavyzdžiui, paprastam trečiosios eilės sėdynių sulenkimui ir pakėlimui.

SUV naudojimo arealas yra labai platus, besidriekiantis nuo mažos kaimo vietovės iki savaitgalio poilsiui skirtos trobelės Apalačų kalnuose rytinėje JAV pakrantėje ir kelio į paplūdimį Kalifornijoje. Amerikoje vis daugiau moterų, kurias traukia šios ypatingos klasės automobilis. Jis naudojamas vežant vaikus į mokyklą arba užsukti į prekybos centrą.

„Didelė dalis amerikiečių automobiliuose praleidžia kur kas daugiau laiko negu mes, europiečiai. Pavyzdžiui, ilgų kelionių į darbą metų yra normalu papusryčiauti automobilyje. Dėl šios priežasties visiškai naują prasmę vairuotojui įgyja tokie priedai, kaip laikymo įrenginiai, maitinimo lizdai ar puodelių laikikliai. Kuriant „Audi Q7″ buvo atsižvelgta ir į šiuos reikalavimus”, – aiškina H. Biebl-Walther.

Kitas pavyzdys parodo, kaip automobilio informacinę-pramoginę programą vertina dažnai keliaujantys ilgomis Šiaurės Amerikos distancijomis. Šalia Vokietijoje įprasto FM signalo, klientai JAV ir Kanadoje taip pat naudoja vidurines radijo bangas ir satelitinį radiją. ” Nors satelitinis radijas toli gražu dar nėra prieinamas Europoje, ši technologija jau tapo standartu JAV” , – sako Biebl-Walther, – ” tad mes atliekame imitacinius šių sistemų bandymus, tikrindami įvairias funkcijas, naudojimo paprastumą ir priėmimo kokybę”.

Vairuotojų pasirinkimas automobilių bandymams yra itin svarbus darbas, siekiant kuo labiau imituoti tipinių klientų elgseną. Bandyme dalyvaujantys vairuotojai privalo užpildyti anketas ir apibūdinti savo vairavimo stilių. Vėliau šie duomenys yra itin kruopščiai įvertinami pagal įvairius kriterijus.

Jungtinėse Amerikos Valstijose „Audi Q7” modeliams nuolat taikomi tokio tipo bandymai užtikrina, kad automobiliai puikiai funkcionuotų įvairiomis sąlygomis – svilinant karščiui, stingdant šalčiui, pučiant dulkių debesims, intensyvaus transporto eismo sąlygomis.

Tuo pačiu metu JAV nuolat vykstančių bandomųjų važiavimų metu „Audi AG” direktorių taryba ir vyriausioji valdyba atlieka įvairiapusę automobilių techninę apžiūrą. Vieno iš tokių bandymų metu „Audi Q7” įvažiavo į 4300 metrų aukščio Pikes Peak kalną. Būtent šis kalnas įkvėpė konceptualaus „Audi” automobilio pavadinimą bei atvėrė kelią „Audi Q7” startui 2003 metų Detroito automobilių šou.

„Audi”

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.