Debiutuoja „Passat Variant”

Vokiečiai pristatė populiariojo vidutinės klasės „Volkswagen” versiją universalo kėbulu

Šviežiausia Vokietijos automobilių konstruktorių pateikta naujiena – šeštosios kartos „Volkswagen Passat Variant”. Lietuvos rinkoje šis modelis turėtų pasirodyti jau rugsėjo pradžioje – greičiau, nei pasieks Šiaurės Ameriką bei Japoniją.

Tęsiamos sedano tradicijos

Naujasis „Volkswagen Passat Variant” perėmė visas gerąsias savo „vyresniojo brolio”, tik šiemet Ženevos tarptautinėje automobilių parodoje debiutavusio šeštosios kartos sedano „Volkswagen Passat” savybes – jo dizainas, vidaus įranga, saugumo priemonių paketas, montuojami varikliai ir kiti agregatai išliko tie patys kaip sedano modelyje. Pakitusi tik galinė, būdinga universalui, automobilio dalis.

Kaip ir sedanas, naujasis „Passat” universalas yra gana stilingas, komfortiškas ir malonus vairuoti. Automobilis turi itin kokybišką garso aparatūrą, „Bluetooth” telefono įrangą, sportiškas ir patogias, tolimoms kelionėms pritaikytas sėdynes, centrinio valdymo užraktų sistemą, elektroninį stovėjimo stabdį, automatinį saugaus atstumo iki kitos transporto priemonės reguliatorių ir t.t.

Neseniai autoritetingiausia automobilių saugumą testuojanti „Euro NCAP” organizacija po atliktų saugumo testų šeštosios kartos „Volkswagen Passat” sedanui suteikė aukščiausiąjį – penkių žvaigždučių įvertinimą. Tai bene aukščiausias naują modelį kūrusio dizainerių bei inžinierių triūso įvertinimas, nes automobilio saugumas tampa vienu svarbiausių jo paklausumo bei populiarumo kriterijų. Tad ne be pagrindo tikimasi, kad tokį pat įvertinimą gaus ir naujasis universalas.

Nors naujojo „Passat Variant” ilgis – 4,77 m, plotis – 1,82 m – tokie patys, kaip ir sedano, tačiau jo bagažinės tūris padidėjęs net 108 litrais ir siekia 711 litrų. Sulanksčius užpakalines sėdynes, naujasis universalas teikia praktiškai didžiausias galimybes pervežti neeilinių gabaritų bagažą, nes jam skirta vieta pasiekia net 1731 litrų tūrį.

Atlenkus šalia vairuotojo esančios keleivio sėdynės atlošą, į naująjį „Passat” universalą galima patalpinti ir vežti 2,9 metro ilgio daiktus. Dar vienas sedano ir naujojo universalo skirtumas – nuo 62 iki 70 litrų padidėjusi kuro bako talpa.

Technologinių naujovių meniu

Vardydami svarbiausias inovacijas vokiečiai atkreipė dėmesį į keletą naujų sprendimų. Pirmiausia – elektroninį stovėjimo stabdį.

Šeštosios kartos „Volkswagen Passat Variant” pirmą kartą įrengta serijinė elektroninė stovėjimo stabdžių sistema, valdoma mygtuko paspaudimu. Elektroninė valdymo sistema ir jos sujungimas su kitais valdymo prietaisais sudaro galimybę išplėsti sistemos funkcijas. Šiai paskirčiai priklauso dinaminė avarinio (staigaus) stabdymo funkcija, dinamiško pajudėjimo iš vietos asistavimo sistema (pvz., įkalnėje) ir stovėjimas (grūstyse ar prie šviesoforo) nelaikant nuspausto stabdžių pedalo.

Antra – variklį galima užvesti su nuotolinio valdymo sistema.

Variklio paleidimas ir centrinis užraktas visiškai atnaujinti, todėl tradicinis uždegimo raktelis naujajame „Passat” nebereikalingas. Centrinio užrakto valdymo siųstuvas atidaro ir uždaro kėbulo durų spyneles, o siųstuvo blokelis, įkištas į specialų lizdą dešinėje vairaračio pusėje pakeičia uždegimo raktelį – variklis paleidžiamas paspaudus mygtuką.

Dar viena į „Passat Variant” perkelta – automatinis atstumo reguliatorius, kuris pirmą kartą buvo įrengtas „Phaeton” limuzine. Sistema veikia per daviklį, sujungtą su vairo svirtimi. Automobilis automatiškai stabdomas pagal anksčiau nustatytą greitį, kai tik peržengiama apibrėžta (užprogramuota) saugaus atstumo riba iki priekyje važiuojančios kitos transporto priemonės ar kliūties. Kai važiuojamoji kelio juosta vėl laisva, automobilis tuojau pat įsibėgėja pagal anksčiau užprogramuotą greitį.

Naujajame „Passat Variant” galima pasirinkti unikalią telefono laisvų rankų įrangą su „Bluetooth” sąsaja. Jos privalumą užtikrina tai, kad pokalbius, kurie buvo pradėti įprastu būdu, įlipus į automobilį ar baigus kelionę be problemų galima tęsti ir toliau.

Ypatinga čia ir dviejų zonų oro kondicionavimo sistema, taip pat pasiskolinta iš „Phaeton” limuzino, tolygiai paskirstanti šalto bei šilto oro srautus, nesukeldama skersvėjo. Be to, tolimų kelionių mėgėjai ir verslininkai gali pasidžiaugti galimybe pasinaudoti 230 V įtampos elektros srovės lizdu.

Palyginti su pirmtaku žymiai pagerinta tolimojo apšvietimo žibintų veikimo sistema. Geresniam matomumui užtikrinti biksenoniniai žibintai nukreipia šviesos srautą posūkio kryptimi. Integruoti žibintai posūkiuose užtikrina optimalų kelio apšvietimą. Tokia šviesa – nemenkas saugumo garantas, ypač keičiant važiavimo krypties trajektoriją posūkiuose, sankryžose ir kituose kelių susikirtimuose.

Didelės variklių pasirinkimo galimybės

„Volkswagen” gamintojai tradiciškai pirkėjui teikia bene didžiausias iš visų konkurentų variklių pasirinkimo galimybes. Išimtimi netapo ir „Passat Variant”. Priklausomai nuo vairavimo stiliaus ar važiavimo sąlygų pirkėjai galės rinktis naujuosius „Passat” universalus, kurių ratus suka nuo 75 iki 184 kW galios jėgos agregatai. Tai net aštuoni naujausi, ekologiški ir taupūs benzininiai bei dyzeliniai „Volkswagen” varikliai, kurie montuojami ir į sedano modelius.

Į dyzelinius variklius montuojami ir išmetamųjų suodžių dalelių filtrai. Galingiausio TDI variklio su išmetamųjų dalelių filtru efektyvumą užtikrina naujoviška pjezo siurblio-purkštuko aukšto slėgio įpurškimo sistema su dviem balansyriniais velenais.

Benzininiai 85 kW, 110 kW ir 147 kW galios varikliai gali būti montuojami ir su šešių laipsnių automatine pavarų dėže, o abu galingesni TDI varikliai – su dvidiskės sankabos (DSG) transmisija.

Renaldas Gabartas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.